Welke camera moet ik aanschaffen

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
koenkuipers

Bericht door koenkuipers » do jan 17 2008 8:51 pm

Zo'n helpfunctie zit ook in m'n D50...

TS, ik weet niet uit welk deel van het land je komt, maar bijvoorbeeld in Enschede, heb je een tweede hands camera winkel!
Die heeft diverse Digitale SLR's voor erg scherpe prijzen!
Als je niet uit omgeving Enschede komt, er zijn op 't forum ongetwijfeld mensen die meer van dit soort winkels weten te vinden! :D

moon1

Bericht door moon1 » vr jan 18 2008 8:25 pm

Ummm ik denk toch dat ik beter een compacte digi.camera moet aanschaffen...en dan misschien in de toekomst een spiegelreflex...maar de vraag is welke compacte camera is de beste...kunnen jullie mij eentje aanraden :oops:

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » vr jan 18 2008 8:29 pm

Geen ervaring met Coolpix enz....
Ik zou er zoiezo eentje met accu nemen.

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » vr jan 18 2008 8:39 pm

Lio-on accu zijn de meeste die worden verkocht.

TIP: maak de accu HELEMAAL leeg, en laad hem ook op volgens de normen (lees: tijd)

Doe je dit niet, dan kan je accu kuren krijgen en geeft dan aan: verwissel/vervang batterij terwijl hij net opgeladen is.
Luie accu heet dit, geen pleziertje kan ik je vertellen uit ervaring.
Laatst gewijzigd door soulpic op vr jan 18 2008 8:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Imagination is far more important than knowledge"

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » vr jan 18 2008 8:39 pm

Ik denk dat je aan de P5100 een hele goeie hebt :P

P5100

P5100 Accu
Is niet duur :D :D

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

yoyo

Bericht door yoyo » vr jan 18 2008 8:40 pm

moon1 schreef:Ummm ik denk toch dat ik beter een compacte digi.camera moet aanschaffen...en dan misschien in de toekomst een spiegelreflex...maar de vraag is welke compacte camera is de beste...kunnen jullie mij eentje aanraden :oops:
Panasonic Lumix DMC-LX2 en Canon PowerShot G9.
Beide niet geschikt voor beginnend fotografen en duurder dan de hierbovengenoemde D40.

yoyo

Bericht door yoyo » vr jan 18 2008 8:45 pm

Overigens vind ik het een beetje vreemd dat hier de 1,5x DX crop bij een DSLR als een nadeel wordt gezien, terwijl de meeste compactcamera's een 6x crop hebben en daardoor meer ruis...

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » vr jan 18 2008 8:46 pm

Moon1:

Ik heb de perfecte camera voor je!
Een vriendin van me heeft die camera ook. Het is een compacte camera (lijkt een beetje op spiegelreflex) maar is het niet.
Ze was ook aan het twijfelen tussen compact en spiegel, precies hetzelfde als jou.

Panasonic Lumix DMC FZ18

8,1 Megapixel
18 x optische zoom
Niet te duur (kijk op www.vergelijk.nl voor goodkoopste)
Kan voorzetlens op
"Imagination is far more important than knowledge"

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 19 2008 2:34 am

moon1 schreef:Ummm ik denk toch dat ik beter een compacte digi.camera moet aanschaffen...en dan misschien in de toekomst een spiegelreflex...maar de vraag is welke compacte camera is de beste...kunnen jullie mij eentje aanraden :oops:
Een DSLR is niet iets om bang van te worden hoor. :)

Althans, niet de instapmodellen als de D40 of D40X. Die kan je gewoon net zo gebruiken als een compactcamera, alleen is de kwaliteit van de foto's veel beter, de snelheid van fotograferen superieur en heb je de kans om als je verder bent alles zelf te bepalen.

Kortom: als je niet opziet tegen een wat grotere camera, dan zou ik het zeker aanraden!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Macer

Bericht door Macer » za jan 19 2008 9:31 am

Ga eens in de winkel kijken bij de D40, ik denk dat je snel verkocht bent.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » za jan 19 2008 9:43 am

Ja, een digi compact kun je inderdaad aanschaffen, maar al je fotografie echt heel leuk vind dan kun je voor jezelf de lat ook iets hoger leggen... :wink: :wink: :wink:
En inderdaad misschien toch een D-40 aanschaffen met een voor jou leuk AF-S zoomobjectief... :)
Als je de camera dan koopt, heb je misschien zoiets van: "Dat leer ik nooit!!" En als het dan een beetje lekker gaat, en je krijgt er meer schik van..
En... je hebt het NCN-forum nog, we kunnen je hier toch van het nodige advies voorzien....

Maar goed, je moet het toch even voor jezelf afwegen want jij maakt de keuze.. :D

Succes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

wim
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim » za jan 19 2008 10:12 am

Nou we kunnen er we wat van. 3 pagina's weer vol over welke compact, maar vooral welke spiegelreflex. Maar volgens mij is er ook al 3 keer de vraag gesteld wat wil je er mee gaan doen?
Een beetje rondom je huis, je lieve partner regelmatig op en leuk plaatje, de poes die lekker lui ligt in de vensterbank en als je op vakantie gaat en vooral geen ambities hebt om van fotografie iets bijzonders te maken,
neem dan gerust een compact en kijk hier http://home.planet.nl/~nikon.catalogus/ ... ameras.pdf
maar eens voor een beschrijving van de nikon exemplaren.

Of wil je de formule 1 doen, of betere natuurfoto's maken, of je lieve partner nog net iets mooier op de plaat of met fotografie net iets meer gaan doen dan anderen............. dan.............
................ moet je misschien gaan nadenken of je niet eerder een dslr zou willen?

Maar voordat er een zinvol advies komt zou je toch eerst echt eens moeten zeggen wat JIJ nu egenlijk wilt, want dat hebben we je nog niet horen zeggen..
anders blijven wij doorgaan met je adviseren om vooral toch maar :D :D

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » za jan 19 2008 10:24 am

Wim schreef:
anders blijven wij doorgaan met je adviseren om vooral toch maar
....een spiegelreflex van Nikon te kopen... :) :D
Het valt wel op :wink: , maar goed en zonder gekheid, Moon1 vertel wat je wilt en dan kunnen wij je helpen.. 8)

Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

wim
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim » za jan 19 2008 10:28 am

Goed bezig Eelco :D

evertfoto

Bericht door evertfoto » zo jan 20 2008 11:30 am

Volgens mij zit er in Nikon camera's ook veel Sony(electronica)materiaal.
Als je even zoekt op bv MP, dan kun je voor rond de €300 al een leuke Nikon reflex op de kop tikken. Maar of dat verstandig is?

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”