Groet, Cees

Wat zou jij wbt instellingen anders gedaan om de 'storende ruis' niet te krijgen?Opgezetfan schreef:Ja in deze foto is het heel erg storend (vind ik). Het lijkt wel of ik naar een ISO 3200 foto zit te kijken. Deze ruis produceerde mijn D50 nog niet eens. Ik vind dit eerlijk gezegd toch wel bedroevend hoor.
Ik vind deze ook iets te kort door de bocht. Het is een nachtfoto, 1,3 seconde, F4 en ISO 800, donker en regenachtig. Niks mis mee.Maud schreef:Wat zou jij wbt instellingen anders gedaan om de 'storende ruis' niet te krijgen?Opgezetfan schreef:Ja in deze foto is het heel erg storend (vind ik). Het lijkt wel of ik naar een ISO 3200 foto zit te kijken. Deze ruis produceerde mijn D50 nog niet eens. Ik vind dit eerlijk gezegd toch wel bedroevend hoor.
Mijn mening is dat de regen het versterkt.
Gr.
Maud
Maud, dat lijkt mij duidelijk: de ISO verlagen naar 200.Maud schreef:Wat zou jij wbt instellingen anders gedaan om de 'storende ruis' niet te krijgen?Opgezetfan schreef:Ja in deze foto is het heel erg storend (vind ik). Het lijkt wel of ik naar een ISO 3200 foto zit te kijken. Deze ruis produceerde mijn D50 nog niet eens. Ik vind dit eerlijk gezegd toch wel bedroevend hoor.
Mijn mening is dat de regen het versterkt.
Gr.
Maud
D50 > D80Opgezetfan schreef:Ja in deze foto is het heel erg storend (vind ik). Het lijkt wel of ik naar een ISO 3200 foto zit te kijken. Deze ruis produceerde mijn D50 nog niet eens. Ik vind dit eerlijk gezegd toch wel bedroevend hoor.
Je raakt anders wel een behoorlijke klap detail kwijt.. Noise is minder, detail nog veel minder.Frank B schreef:Wat extreem voorbeeld ISO 1600 met ruis en minder ruis m.b.v. 1 klik Ninja Noise filter. Let vooral op de muur