Nikon Service
mijn ccd-unit van mijn d50 was ook kapot, 3 weken na afloop van de garantie (1 jaar) moest mooi 475 euro betalen!!!
Na veel gebel en volhouden heb ik het zover gekregen dat ik maar 50 euro aan foto klein hoefde te betalen.( Maar Nikon was onverbiddelijk gewoon de volle pond!!!) Dus qua service ben k niet tevreden over de afhandeling van Nikon!
Na veel gebel en volhouden heb ik het zover gekregen dat ik maar 50 euro aan foto klein hoefde te betalen.( Maar Nikon was onverbiddelijk gewoon de volle pond!!!) Dus qua service ben k niet tevreden over de afhandeling van Nikon!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
neutrale bril
Beste brood, je moet Nikon Service Point Beverwijk natuurlijk niet verwarren met Nikon Nederland.
Dat zijn twee totaal verschillende organisaties die niets met elkaar te maken hebben.
Behalve dat de naam Nikon er in voor komt.
Groetjes George
Dat zijn twee totaal verschillende organisaties die niets met elkaar te maken hebben.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Nou wordt dat hier wel vaker gezegd, maar dat vind ik toch onzin.je moet Nikon Service Point Beverwijk natuurlijk niet verwarren met Nikon Nederland.
Als je de foto waarmee deze thread begint bekijkt staat er gewoon Nikon op de balie. Waarom zou ik me moeten gaan verdiepen in de bedrijfsprocessen van Nikon? Nikon Nederland is de importeur en die zorgt ervoor dat er een service point is. Of misschien heeft Nikon Japan wel bedacht dat er in Nederland een SP moet zijn. Dat de Nikon-directeur daar niet zelf de sensors staat schoon te likken kan ik ook wel bedenken, maar aan wie ze dat hebben uitbesteed zal mij eerlijk gezegd worst zijn. Als het service point iets niet goed doet, geef ik "Nikon" de schuld. Da's toch logisch? Ik heb de garantie immers ook van Nikon gekregen.
Ik heb eens een probleem gehad met een Samsung MP3-speler. Toen ik daarover de samsung klantenservice belde kreeg ik te horen dat ik naar Selectro in Arnhem moest bellen en het verder maar met hun moest regelen. Over de betaling van de reparatie (waar ik het niet helemaal mee eens was) moest ik van hun weer contact opnemen met Samsung. Zo werd ik dus van het kastje naar de muur gestuurd en dat rekende ik Samsung aan, niet Selectro. Logisch toch?
Re: neutrale bril
wie zegt dat Jbrood met Nikon niet het servicepoint bedoeldGeorge Fennes schreef:Beste brood, je moet Nikon Service Point Beverwijk natuurlijk niet verwarren met Nikon Nederland.
Groetjes George
Jbrood rept net zo min over het servicepunt dan over Nikon nederland

neemt niet weg dat een product wat 3 weken over de 1 jaar garantie heen zit [ waar hebben we het over ] best uit coulance gerepareerd mag worden.
het loont toch om maar even in de telefoon te klimmen gezien zijn verhaal
wie uiteindelijk de "schade" heeft betaald weet ik niet maar het is nogal een verschil.
zowel de winkel als servicepunt opbellen met reparatiekosten kan iig geen kwaad.
voorbeeld: klant belt op met verhaal [ popupflitser stuk van een niet bij mij gekochte body ] reparatie winkel [ opgevraagd bij nikon volgens eigen zeggen 175 euro ]
reparatie servicepunt beverwijk 90 euro incl verzending.
verder zelf wel redelijke ervaring met beverwijk.
bellen wordt je meestal afgepoeierd.
langs gaan met het risico dat ze geen tijd hebben levert vaak best een aardig praatje op en een snelle indicatie van kosten zonder verdere onderzoekskosten
Arend
ik heb mijn camera ingeleverd bij foto klein, en deze heeft hem opgestuurd (ik weet zo snel niet meer waar) maar ik blijf het belachelijk vinden, dat dit geen garantie was!
Het maakt mij niets uit of het naar Beverwijk was of niet, het feit is en blijft dat dit een officieel reparatiepunt is, en deze dan best een stukje service kunnen leveren!
Trouwens in principe had ik die 50 euro ook niet hoeven te betalen (ben bezig geweest met consuwijzer) maar dan zou ik nog langer op mijn camera moeten wachten, en ik vond 7 weken lang genoeg!!!!!!!
En koos eieren voor mijn geld.
Garantie is echt niet over na 1 jaar, maar zo wordt het vaak wel gebracht!
Het maakt mij niets uit of het naar Beverwijk was of niet, het feit is en blijft dat dit een officieel reparatiepunt is, en deze dan best een stukje service kunnen leveren!
Trouwens in principe had ik die 50 euro ook niet hoeven te betalen (ben bezig geweest met consuwijzer) maar dan zou ik nog langer op mijn camera moeten wachten, en ik vond 7 weken lang genoeg!!!!!!!
En koos eieren voor mijn geld.
Garantie is echt niet over na 1 jaar, maar zo wordt het vaak wel gebracht!
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
1 jaar garantie is gewoon 1 jaar garantie, dus niet een jaar + 3 weken als dat zo uitkomt. Hoe lullig dit ook klinkt, daar is dan niets aan te doen.
Voor zover ik het nog weet van ons bezoek aan het Nikon Service Punt wordt dit betaald door Nikon Duitsland. Dit geld zeker voor problemen die onder garantie vallen die worden dus betaald door Nikon Duitsland. Voor de overige gevallen moet je dus gewoon betalen aan het Nikon Service Punt.
Als je de naam Nikon Service Punt draagt moet je volgens mij toestemming hebben van Nikon zelf. Anders mag je de naam niet gebruiken. Het is dus logisch dat men dan ook bepaalde dingen gaat verwachten van het Nikon Service Punt omdat Nikon er wel degelijk achter staat.
Voor zover ik het nog weet van ons bezoek aan het Nikon Service Punt wordt dit betaald door Nikon Duitsland. Dit geld zeker voor problemen die onder garantie vallen die worden dus betaald door Nikon Duitsland. Voor de overige gevallen moet je dus gewoon betalen aan het Nikon Service Punt.
Als je de naam Nikon Service Punt draagt moet je volgens mij toestemming hebben van Nikon zelf. Anders mag je de naam niet gebruiken. Het is dus logisch dat men dan ook bepaalde dingen gaat verwachten van het Nikon Service Punt omdat Nikon er wel degelijk achter staat.
Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Pierre, volgens mij mis je het hele belangrijke punt dat een garantietermijn van 1 jaar voor een camera helemaal niet opgaat. Je mag als consument verwachten dat een camera langer meegaat dan 1 jaar. En dus geldt de termijn ook niet.
Het is natuurlijk wel eenvoudiger je gelijk te halen als je probleem zich voordoet binnen de toegezegde garantietermijn!
Het is natuurlijk wel eenvoudiger je gelijk te halen als je probleem zich voordoet binnen de toegezegde garantietermijn!
- diskfac
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
in Belgie is de wet anders. Redelijke termijn en de rechter bepaalt dat dit circa 1/3 van de levensverwachting (MBT) is. Wasmachine dus 3 jaar. Reflex dus 3 jaar...
Kijk maar eens bij Nikon.be daar staat 3j voor een D300. Tegen die tijd verkopen ze hem wellicht niet meer als ze het huidige ritme aanhouden.
Niettemin is de service in Beverwijk en bij NPS events fantastisch (zie maar naar mijn foto's van de NPS op de Photokina)
Kijk maar eens bij Nikon.be daar staat 3j voor een D300. Tegen die tijd verkopen ze hem wellicht niet meer als ze het huidige ritme aanhouden.
Niettemin is de service in Beverwijk en bij NPS events fantastisch (zie maar naar mijn foto's van de NPS op de Photokina)
D3S
In Nederland is dit ook zo, wanneer je apparaat een levensduur verwachting heeft van bijvoorbeeld 5 jaar, is het zo dat binnen deze 5 jaar je garantie mag verwachten.
Alleen zijn er dan wel kosten (verhoudingsgewijs) aan verbonden! Dit is wettelijk geregeld, alleen het is zo moeilijk vechten tegen de grote namen. Het moet voor de rechter, en tja wire durft dit risico te nemen.
Het 1e jaar ligt de bewijslast bij de winkelier, daarna bij de consument.
Echt ik heb het helemaal uitgezocht, en weet dus waar ik over praat. Ga anders eens kijken op de site van consuwijzer.
Dus niet 1 jaar is 1 jaar garantie!!!!!
Alleen zijn er dan wel kosten (verhoudingsgewijs) aan verbonden! Dit is wettelijk geregeld, alleen het is zo moeilijk vechten tegen de grote namen. Het moet voor de rechter, en tja wire durft dit risico te nemen.
Het 1e jaar ligt de bewijslast bij de winkelier, daarna bij de consument.
Echt ik heb het helemaal uitgezocht, en weet dus waar ik over praat. Ga anders eens kijken op de site van consuwijzer.
Dus niet 1 jaar is 1 jaar garantie!!!!!
- Ed Post
- Clublid
Nikon Nederland bestaat niet.joepert schreef:Nikon Nederland is de importeur en die zorgt ervoor dat er een service point is.
Nikon in Lijnden staat helemaal los van het Nikon Service Point in Beverwijk.
Vroeger was INCA de officiële Nikon-importeur, maar na de reorganistie(!) valt Nederland onder Nikon-Duitsland.
Het Nikon Service Point in Beverwijk is dan ook in overleg met Nikon-Duitsland opgezet, zoals hier al werd opgemerkt.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Toch zijn ze wel aan het bijdraaien. Laatst was mijn Philips plasma TV plotseling stuk. Officieel zit daar ook maar 1 jaar garantie op en de TV was ruim 2,5 jaar oud. TV deed helemaal niets meer. Ben hem bijna 3 weken kwijt geweest, wel een vervangende TV gekregen en de boel is volledig kosteloos gerepareerd.hansvk schreef:Je merkt in zijn algemeenheid dat de detailhandel met geen woord rept over het consumentenrecht en halsstarrig vasthoudt aan de garantietermijnen.
Kreeg te horen dat het nieuw beleid was om zich zo goed mogelijk aan het consumenten recht te houden.
Misschien in het verleden een paar zaken verloren.
Ik ben overigens wel van mening dat de overheid het consumentenrecht voor de detaillisten en consument duidelijker en meer eenduidig zou moeten maken.
Aan de ander kant weten veel detaillisten nog niet eens van het bestaan af.
Luc.