GPS - Geomet'r GNC-35, Di GPS Pro, etc.

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
dikkiedik

Bericht door dikkiedik » zo jul 27 2008 12:41 pm

iJoost schreef:Tja... die SiRF Star III chipset is populair. Hoog tijd dat Nikon 'm er zelf in bouwt. ;-)

Maar verder: Te laat, ik heb m'n keus al gemaakt en besteld, zoals gezegd.
De chip inbouwen in een body is nog niet eens het probleem denk ik. De antenne zal eerder het probleem zijn.

Maar alvast veel succes en plezier met de jouwe!

iJoost

Bericht door iJoost » zo jul 27 2008 1:11 pm

Die antenne zit in de chip in dit geval. Het stroomverbruik lijkt me het grootste probleem op dit moment nog.

Dank. (Toys for boys... u kent dat wel. ;-)

iJoost

Bericht door iJoost » wo jul 30 2008 7:10 pm

OK Hij is binnen. Werkt perfect. Er komt in de display achterop de camera een extra gegevens pagina bij. En in de EXIF zie ik keurig de coördinaten. In de standaard Voorvertoning op mijn Macje ziet dat er als volgt uit. Die Zoek-knop brengt me keurig bij de lokatie in Google Maps.

Afbeelding

Vier dagen nadat ik 'm in Hong Kong besteld heb keurig thuis bezorgd. Geweldig! Dat internet... :-)

amjsch
Forumlid
Forumlid

Bericht door amjsch » wo jul 30 2008 7:45 pm

Hallo iJoost,

Veel plezier met je GPS unit. Ik heb hem ook direct in Hongkong besteld en had hem binnen 4 dagen in huis. Hij was toen nog niet in Nederland verkrijgbaar. Ik kreeg een paar weken later wel een rekening van FedEx, het bedrijf die de verzendingen verzorgd, van rond de € 45,00 voor de invoerrechten en administratiekosten. Dus denk ik dat diegene die hem willen hebben, hem nu beter in Nederland kunnen kopen.

iJoost

Bericht door iJoost » wo jul 30 2008 8:08 pm

Geen goden verzoeken graag. Als ik pech heb dan hoor ik dat vroeg genoeg... ;-)

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » wo jul 30 2008 8:27 pm

Pas maar op! De belastingdienst heeft nu je coordinaten :mrgreen:

Overigens, als je je foto's op een website plaatst met Jalbum dan zijn er skins verkrijgbaar waarbij automatisch de GPS coordinaten als link worden aangeboden naar Google Maps. Zo heb je voor iedere foto met GPS automatisch een link naar die positie en heb je zo al je foto's gekoppeld

Bijvoobeeld deze foto geeft onderin in de samenvatting een link naar zie kaart.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

iJoost

Bericht door iJoost » wo jul 30 2008 8:37 pm

Shit! :-D

Maar het goede nieuws is dat ik tot op dit moment nog niets van invoerrechten en dergelijke heb vernomen... wij houden de adem nog even in. :-D

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”