Pagina 2 van 3
Geplaatst: za sep 27 2008 4:50 pm
door Cees
:mrgreen:
Geplaatst: za sep 27 2008 5:03 pm
door Patrick
Miss Nikon schreef:Vorige week heb ik een bevestiging van de verzekering gekregen dat ze mijn schademelding hebben ontvangen en vandaag zat er weer een brief bij de post dat ze nog het eea van me nodig hebben. Geen probleem dacht ik, tot ik las wat ze precies van me willen............!
........ "Graag ontvank ik van u:
- Het objectief per post. De verzendkosten worden door mij vergoed. Voor eventuele vragen over de verzending kunt u terecht bij het postkantoor.
Houdt u er rekening mee dat opgevraagde artikelen niet retour worden gezonden..........."
Ik stuur dus nog even helemaal niets op! Maandag pleeg ik eerst maar eens een telefoontje waarom ik m'n objectief niet meer terugzie. Mag dit wel en is dit wel de normale gang van zaken, weet iemand dat?
Het lijkt mij ook allemaal heel logisch...

Geplaatst: za sep 27 2008 5:12 pm
door Esveldt
Super logisch!
Ze vergoeden je lens toch.
Dat is toch wat je wilt? Zou mooi zijn als je ook nog je lens mocht houden.
Wat je wel kan proberen is een bod doen op de kapotte lens.
Geplaatst: za sep 27 2008 5:17 pm
door Miss Nikon
Ik heb absoluut echt geen flauw idee wat wel/niet logisch is omdat dit voor mij ook de 1e keer is. Ik weet nog niet eens of ik wel/niet een bedrag terug ga krijgen, daar is nog niet over gesproken, vandaar mijn verontwaardiging...
Als ik uitga van jullie reacties zou het dus 100% zeker moeten zijn dat er een bedrag naar mij wordt uitgekeerd?
Geplaatst: za sep 27 2008 5:24 pm
door Esveldt
Nou, het zou me niet verbazen dat ze eerst taxeren.
Geplaatst: zo sep 28 2008 12:15 am
door luc
Het zou mij ook niet verbazen dat ze gewoon gaan proberen om je lens te laten repareren. Er zijn wel meer verzekeringen die zo te werk gaan.
Het kan dus zijn dat je 4 of 5 weken later een pakketje thuis krijgt met de gerepareerde lens.
Luc.
Geplaatst: zo sep 28 2008 1:30 am
door Herman55
De reden is heel simpel. De verzekering wil je lens zien omdat ze (steeksproef gewijs?) controleren of er wel degelijk schade is. Ik mocht m'n camera ook opsturen. Als je dat netjes doet, is het vergoeden geen enkel probleem. De verzekering dekt zich voornamelijk in tegen fraude. Alleen maar logisch toch? Ik had m'n vergoeding een week later op de bank staan...
Geplaatst: zo sep 28 2008 3:00 pm
door Miss Nikon
Ik wil m'n objectief best opsturen (doe er verder toch niets mee) maar zonder verdere informatie doe ik dat niet zomaar. Ik bel morgen eerst wel even...
Geplaatst: zo sep 28 2008 4:07 pm
door AlwinSitton
Ik heb hetzelfde in Parijs gehad. Daar liep iemand mijn statief omver tijdens het fotograferen. M'n net nieuwe Nikkor 14-24mm F/2.8 is daarbij beschadigd geraakt. De interne zonnekap is voor een deel afgebroken en het zoomen gaat te soepel en vanaf 17mm tot aan 24mm gaat het heel stroef. Ik baal er nog steeds van. Dat mens heeft niet eens haar excuses aangeboden. Ik hoop dat de verzekering het uitkeert. Ik heb er gelukkig nog wel foto's mee kunnen maken. Ik moet morgen de verzekering bellen omdat het vrijdagmiddag gebeurt is, toen was het kantoor al dicht.
Geplaatst: ma sep 29 2008 1:13 pm
door Miss Nikon
Goed nieuws!
Heb zojuist gebeld met de verzekering en mij is de reden uitgelegd waarom ik 'm op moet sturen en niet meer terug krijg. Dit is om fraude tegen te gaan en op deze manier wordt het objectief uit de consumentencirculatie (of zoiets) gehaald. Voor mijn objectief kan dus maar 1x een schademelding worden gemaakt. Hij zal niet worden gerepareerd en ik krijg dus een bedrag gestort (wordt bepaald op basis van de dagwaarde). Ben blij dat ik toch de moeite heb genomen om de schade te melden, nu het bedrag nog, al verwacht ik er niet te veel van.
@AlwinSitton,
Baaaaalen zeg! Ik vind het altijd heel erg als mensen niet eens hun excuses aan willen bieden, net of ze er niet voor "op willen draaien" ofzo. Ze zullen wel denken, 't is toch niet van mij.
Gelukkig dat je hebt kunnen fotograferen (ik dus een paar dagen niet) en nu hopen dat je een redelijke vergoeding krijgt!
Geplaatst: ma sep 29 2008 1:32 pm
door Cees
AlwinSitton schreef:Ik heb hetzelfde in Parijs gehad. Daar liep iemand mijn statief omver tijdens het fotograferen. M'n net nieuwe Nikkor 14-24mm F/2.8 is daarbij beschadigd geraakt. De interne zonnekap is voor een deel afgebroken en het zoomen gaat te soepel en vanaf 17mm tot aan 24mm gaat het heel stroef. Ik baal er nog steeds van. Dat mens heeft niet eens haar excuses aangeboden. Ik hoop dat de verzekering het uitkeert. Ik heb er gelukkig nog wel foto's mee kunnen maken. Ik moet morgen de verzekering bellen omdat het vrijdagmiddag gebeurt is, toen was het kantoor al dicht.
Dat is echt schandalig gedrag! Hoop onderdaad ook dat je alles vergoed krijgt! Houd ons op de hoogte....
Geplaatst: ma sep 29 2008 3:55 pm
door joepert
Miss Nikon schreef:Goed nieuws!
Heb zojuist gebeld met de verzekering en mij is de reden uitgelegd waarom ik 'm op moet sturen en niet meer terug krijg. Dit is om fraude tegen te gaan en op deze manier wordt het objectief uit de consumentencirculatie (of zoiets) gehaald. Voor mijn objectief kan dus maar 1x een schademelding worden gemaakt. Hij zal niet worden gerepareerd en ik krijg dus een bedrag gestort (wordt bepaald op basis van de dagwaarde). Ben blij dat ik toch de moeite heb genomen om de schade te melden, nu het bedrag nog, al verwacht ik er niet te veel van.
Ik vind het maar raar. Stel dat je de lens voor het bedrag dat je straks terugkrijgt kunt laten repareren? Dan kan dat dus niet meer.
Als iemand een deuk in je auto rijdt hoef je toch ook je auto niet aan de verzekeringsmaatschappij te geven? Of begrijp ik nu iets niet goed?
Geplaatst: ma sep 29 2008 4:01 pm
door Cees
Je begrijpt het prima, echter... Een lens, ook een kapotte kun je verkopen als je het geld geïncasserd hebt. De volgende bezitter kan hetzelfde doen. Bij een auto hoort daar veel meer papierwerk bij. Dus....
Geplaatst: ma sep 29 2008 7:34 pm
door Miss Nikon
Ik vind het maar raar. Stel dat je de lens voor het bedrag dat je straks terugkrijgt kunt laten repareren? Dan kan dat dus niet meer.
Als iemand een deuk in je auto rijdt hoef je toch ook je auto niet aan de verzekeringsmaatschappij te geven? Of begrijp ik nu iets niet goed?
Frauderen met een auto zal "iets lastiger" gaan dan met een objectief. Verder hoef ik m'n lens niet meer terug, hij is vervangen op mijn vakantie adres en als ik er een paar tientjes voor terug krijg ben ik allang blij....
Dat is mijn eigen keuze, een ander had 'm misschien verkocht op marktplaats, misschien wel zelf gemaakt of weggegooid.....
Geplaatst: do okt 02 2008 7:56 pm
door AlwinSitton
Ik heb nu ook eindelijk de papieren van de Postbank binnen. Er stond in dat ik de lens eerst op moest sturen naar Nikon Beverwijk. Dat ga ik morgen dus even regelen. Ik moet dan vervolgens de prijsopgave doorzenden naar mijn verzekering. Er is een goede hoop dat ik alle schade vergoed krijg.