Geen nieuwe producten?
- Factory
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Marten,
wachten lijkt mij ook verstandiger maar ik heb nu op de 24-70 geen aansluiting, vandaar mijn vraag.
Wat betreft het geen foto's maken of zomaar kopen heb ik verder ook geen reactie gegeven.Kopen doe ik niet zomaar en foto's maak ik volop al was het allleen maar voor mijn opleiding bij de FVS in Apeldoorn
wachten lijkt mij ook verstandiger maar ik heb nu op de 24-70 geen aansluiting, vandaar mijn vraag.
Wat betreft het geen foto's maken of zomaar kopen heb ik verder ook geen reactie gegeven.Kopen doe ik niet zomaar en foto's maak ik volop al was het allleen maar voor mijn opleiding bij de FVS in Apeldoorn
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Eindelijk iemand die mij begrijptharry bul schreef:Ach gewoon kopen Factory en als er weer een nieuwe komt koop je die ook gewoon weer(vraag mij af of jullie alleen maar wat praten over nieuwe dingen of dat jullie OOK nog foto's maken tussendoor).
Gr, Harry

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Nog iemand die mij begrijptSkippy schreef:Maar ook iemand die regelmatig foto's plaatst dus de spullen ook echt gebruiktFactory schreef:met 2609 berichten in 2 jaarEindelijk iemand die mij begrijpt

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet dat ik er zelf op zit te wachten. Maar als je Nikon naast Canon zet, dan moet je concluderen, dat ze in telelenzen nog een achterstand hebben. Qua betaalbaarheid/ assortiment dan.
Tevens zou Nikon moeten overwegen net als Canon een f4 gamma te introduceren.
Ik denk dat dat een goede zet zou zijn.
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Zijn er overigens mensen van het forum die naar de bewuste NPS avond gaan? Ik ben er zaterdag met mijn vriendin (ben toch al op de Zoomexperience) Wellicht leuk om elkaar even te ontmoeten?
Michael
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat heb ook al meerdere malen geroepen op dit forum, en dit gebruik ik ook regelmatig als mensen mij vragen wat nou "beter" is. Volmondig mee eens dus!Pruimpit schreef:Niet dat ik er zelf op zit te wachten. Maar als je Nikon naast Canon zet, dan moet je concluderen, dat ze in telelenzen nog een achterstand hebben. Qua betaalbaarheid/ assortiment dan.
Dit is trouwens ook de reden waarom ik regelmatig andere merken op m'n camera schroef: Nikon spul is of te duur, of niet goed genoeg omdat het consumenten-spul is. Er zit niets tussen!
Ik snap trouwens ook het beleid in het standaard zoom gebied niet echt: 18-55, 18-55 VR, 18-70, 16-85VR, 18-135, 17?-105VR, 17-55 f/2.8, 18-200 VR. Nog wat gemist? Dat zijn dus wel heel erg veel objectieven om uit te kiezen. En volgens mij zijn ze allemaal nog leverbaar!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Ik ben weer terug van Nikon dag bij Eyes on Media. Niets gehoord over nieuwe camera's. Wat viel op, merendeel fotografen was vrouw. Er was een fotograaf die van Canon was overgestapt naar Nikon D3. En er waren 3 medisch fotografen. Wat heb ik geleerd. Gebruik voor NEF NX of NX2 om te bewerken. Dan heb je de juiste kleur. Photohop, Lightroom, Bibble laten de kleuren anders zien omdat ze de NEF allemaal anders berekenen. Ik ben overstag, de 105 micro is beter dan mijn oude 105 micro. Wel is de vormgeving van die lens afschuwelijk. Verder sensor reinigen D3 kan je eigenlijk niet meer zelf doen. Omdat de sensor groter is, is er geen ruimte om het vuil van de sensor af te vegen. Vuil wordt door Nikon naar een hoek geveegd en met speciaal apparaatje uit die hoek weggehaald.