Geen nieuwe producten?

Discussies over ons favoriete merk
ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Geen nieuwe producten?

Bericht door ElRonno » wo sep 17 2008 8:37 am

Terwijl we allemaal zitten te wachten op de aankondiging van nieuwe Nikon producten (de geruchtenstroom is immers in volle gang) krijg ik de volgende ontkennende e-mail van Nikon:

Beste NPS leden,

Kennelijk heeft een aantal personen mijn speciale-NPS-avond uitnodiging van vanmiddag enthousiast geïnterpreteerd als een "aankondiging" voor wellicht een nieuw product....

(...8<... knip ...8<...)

Oftewel: het alom aanwezige enthousiasme over onze nieuwe en/of toekomstige producten is altijd hartverwarmend, maar in dit specifieke geval was het ongefundeerd!

Voor de mensen die niet weten wat NPS is: hiervan kun je lid worden via de site van Nikon als je aan bepaalde criteria voldoet. Je moet je zakelijk bezighouden met fotografie een bepaalde professionele apparatuur bezitten. Je hoeft overigens geen fulltime professional te zijn. Over NPS is genoeg geschreven op dit forum, gebruik de zoekfunctie maar eens.

Maar NPS is niet het onderwerp van dit bericht. Het gaat mij om de ontkenning van Nikon.

woudew
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door woudew » wo sep 17 2008 8:43 am

Aan de ander kant: waarom zou Nikon ook met nieuwe apparatuur komen?

De D3 staat nog steeds zijn mannetje tegenover de Canon 1d mark IIIX (of zo), terwijl de specs van de 5D II heel veel lijken op die van de D700 (even vergelijkende tests afwachten).

Zou het dan niet slimmer zijn om bijvoorbeeld volgend jaar nieuwe producten op de markt te brengen en zodoende alle aandacht voor jezelf te hebben?

een en ander marketing technisch gezien (en niet op wishfull thinking van onze kant)

GdP

Bericht door GdP » wo sep 17 2008 8:49 am

Is er nog iets nuttigs mogelijk na de D3? :D

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo sep 17 2008 12:48 pm

nee hoor.
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo sep 17 2008 1:01 pm

OMG zeg, kunnen jullie echt nou helemaal niks dan aan nieuwe NIKON dingen proberen zeg. Elke keer die geruchten topics over een D3x- D900 Dweetikveelwat.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

harry bul

Bericht door harry bul » wo sep 17 2008 1:02 pm

Denk het wel over niet al te lange tijd is de D3 hopeloos ouderwets dus begin maar vast te sparen of sluit een lening af ha ha ha.

groeten Harry

dodo

Bericht door dodo » wo sep 17 2008 1:08 pm

kunnen jullie echt nou helemaal niks dan aan nieuwe NIKON dingen proberen zeg
Wat wilde je hier in je opwinding nou eigenlijk zeggen...?

Stoker

Bericht door Stoker » wo sep 17 2008 1:13 pm

Ron,

Wat wil je nog meer in een jaar na o.a. D700, D90, vele coolpixen, diverse leuke lenzen.

Het enige dat er nog in pijplijn kan zitten is een D3X met 20+ sensor...

Groeten, Stoker

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo sep 17 2008 1:33 pm

dodo schreef:
kunnen jullie echt nou helemaal niks dan aan nieuwe NIKON dingen proberen zeg
Wat wilde je hier in je opwinding nou eigenlijk zeggen...?
Dat er elke week wel weer een nieuw topic komt, omdat iemand ergens 1 woord verkeerd interpreteerd of anders leest dan het bedoeld is :?
Net als deze mail.

Ik heb die mail ook gehad en ik denk niet gelijk oh ze komen weer met nieuwe producten ........
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

dodo

Bericht door dodo » wo sep 17 2008 1:36 pm

Aha, vandaar! Ach joh, het is toch leuk om daarover een beetje te fantaseren? "Wat zouden ze nu weer voor moois hebben verzonnen?"

benikon

Bericht door benikon » wo sep 17 2008 4:40 pm

al deze gissingen....we wachten het wel af. het is een feit dat nieuwe producten elkaar heel snel opvolgen,ook o.a. door de concurrentie tussen de fabrikanten, wat we allemaal wel weten. k,heb nog bijzonder schik met m,n D2x en kan voorlopig goed hiermee uit de voeten en ik leer nog elke dag. Zodra ik merk dat ik met deze "jongen " te kort kom zal ik gaan uitkijken naar een opvolger.
groten Ben

Factory
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Factory » wo sep 17 2008 4:52 pm

ik zal wel eens willen weten of er nu op korte termijn die nieuwe 70-200 2.8 VR Nano op de markt komt, dat zal een mooie aanvulling zijn op de 14-24 24-70 zijn. En wat is dan wijsheid als deze niet komt wachten tot deze er is of de huidige kopen met de bekende vignetteringsproblemen.

gr. Leo

harry bul

Bericht door harry bul » wo sep 17 2008 5:14 pm

Ach gewoon kopen Factory en als er weer een nieuwe komt koop je die ook gewoon weer(vraag mij af of jullie alleen maar wat praten over nieuwe dingen of dat jullie OOK nog foto's maken tussendoor).

Gr, Harry

woudew
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door woudew » wo sep 17 2008 7:22 pm

foto's maken?
wasdat?

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo sep 17 2008 7:27 pm

@ Factory:

Niet kopen, wachten, dat is wijsheid.
Wat ook wijsheid is om de suggestie dat je ondertussen niet zou fotograferen, verre van je te werpen.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”