Waarom nu zoveel heibel over FullFrame
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Voorlopig ben ik blij dat ik niet meer dan 10mb per opname hoef op te slaan en te bewerken. De behoefte aan meer voel ik nog niet opkomen. Voor mij is het allemaal net te behappen met mijn huidige dx en pc.
Het is natuurlijk wel prima dat de ontwikkelingen doorgaan, maar ik zou het toch jammer vinden als gebruikers zoals ikzelf een bepaalde hoek in gedreven worden, of het nou de pro-hoek is of de amateur-hoek. Liefst blijf ik er tussenin en dat kan ik hopelijk nog heel lang volhouden.
Het is natuurlijk wel prima dat de ontwikkelingen doorgaan, maar ik zou het toch jammer vinden als gebruikers zoals ikzelf een bepaalde hoek in gedreven worden, of het nou de pro-hoek is of de amateur-hoek. Liefst blijf ik er tussenin en dat kan ik hopelijk nog heel lang volhouden.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: blijf opbouwend
George Fennes schreef:Hallo Canonuser, in de eerste plaats vind ik het vreemd dat een Canon gebruiker, hier op een Nikonforum wat confronterende uitspraken doet.
En dan de Nikon gebruikers belachelijk maakt, dat elke D70s gebruiker nu met een riem zou moeten lopen met het D700 of D3x opschrift er op.
Ik vind het nogal confronterende uitspraken die kant nog wal raken.
Canonuser schreef: Ben benieuwd wie de eerste is die zijn goede D70s voorziet van een mooie D700 of D3x draagband uitrust, want dan wordt hij/zij niet uitgelachen.
Canonuser probeert op deze manier de Nikon gebruikers neer te zetten als een stel kleine kinderen uit een peuterklas die met moeders jas en brilen hoge hakken verkleed rondlopen.
Beste Canonuser laat ik uit eigen ervaring spreken, ik heb mijn originele camera riem verruild voor een Optech strap, gewoon dat niet iedereen van grote afstand hoef te weten wat ik voor camera heb en zo zullen er nog wel meer Nikon fotografen zijn die een neutrale camerariem hebben.
Persoonlijk vind ik het een beetje kinderachtig om zulke dingen neer te schrijven.
Als je niets positiefs te melden heb, kan je beter zwijgen.
Groetjes George
En daar sluit ik me bij aan.
Mij kruipt het gevoel dat je het niet kan hebben dat anderen beter spul hebben.
Ja...... ik heb een FX
Nee......de orginele riem zit er niet aan.
En het feit is dat ik vaak.......heel vaak zeer goede foto's uit een DX zie komen als bij mij uit de FX.
Dus ga hier aub geen heibel lopen schoppen en dan komt het allemaal goed.
Ga heen..............en maak foto's.

Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
ach iemand die er op uit is ziet het toch wel wat voor body je hebt.George Fennes schreef:
Beste Canonuser laat ik uit eigen ervaring spreken, ik heb mijn originele camera riem verruild voor een Optech strap, gewoon dat niet iedereen van grote afstand hoef te weten wat ik voor camera heb en zo zullen er nog wel meer Nikon fotografen zijn die een neutrale camerariem hebben.
Groetjes George
ik neem aan dat je je optech gekozen hebt voor het draagcomfort...wat bij Nikon straps ver te zoeken is [ zal ook best bij Canot zo wezen ]
had er op de optech groot Nikon D7x gestaan had ik hem zo genomen.

Arend
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ja hoor uitlachen om dat er alleen Nikon dat riempje staat, wat een Bull-Sh*t Topic !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo duidelijk ??????
Niemand word uitgelachen
Gr Corné
Zo duidelijk ??????
Niemand word uitgelachen
Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
we gaan hier een beetje off topic.
als canonuser die vraag wilt stellen dan stelt hij die, en dan verwacht ik daar een gewoon antwoord op.
ik zit zelf ook met die vraag.
dx heeft voordelen voor de lenzen (of moet ik zeggen objectieven, misschien wordt ik ook afgebrand als ik lenzen zeg???) met groot telebereik. je krijgt meer bereik voor je geld. dx heeft juist weer voor groothoek nadelen door de cropfactor.(tegenovergestelde van meer bereik).
fx heeft als voordeel dat de zoeker alles laat zien wat je ook door de zoeker ziet. alleen voor mensen die gelijk hun uitsnede maken.
dus graag weer even antwoorden op de vraag.
jullie halen hem niet naar beneden, maar meer jezelf....
als canonuser die vraag wilt stellen dan stelt hij die, en dan verwacht ik daar een gewoon antwoord op.
ik zit zelf ook met die vraag.
dx heeft voordelen voor de lenzen (of moet ik zeggen objectieven, misschien wordt ik ook afgebrand als ik lenzen zeg???) met groot telebereik. je krijgt meer bereik voor je geld. dx heeft juist weer voor groothoek nadelen door de cropfactor.(tegenovergestelde van meer bereik).
fx heeft als voordeel dat de zoeker alles laat zien wat je ook door de zoeker ziet. alleen voor mensen die gelijk hun uitsnede maken.
dus graag weer even antwoorden op de vraag.
jullie halen hem niet naar beneden, maar meer jezelf....
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Dat heeft niets met FX of DX te maken, maar meer met de gebruikte zoeker. Duurdere body's geven vaak 100% dekking en de minder body's vaak minder.iefie schreef:fx heeft als voordeel dat de zoeker alles laat zien wat je ook door de zoeker ziet.
Je hebt met FX wel het voordeel dat het beeld op de spiegel al groter is (niet echt natuurlijk, maar het FX beeld is groter dan het DX beeld) waardoor je met een gelijk prisma dus een groter beeld ziet bij FX t.o.v. DX. Maar als de FX body een kleinere prisma heeft kan het zomaar zijn dat je geen verschil merkt.
-
- Forumlid
DX = NIX, vind ik onzin, een beperking alee, ik loop er ook niet mee weg.
Op voorhand geen enkele DX-lens aangeschaft.
En, ik ben nog steeds heel gelukkig met de D200.
Maar..... inderdaad, FX lokt wel.
Over een jaartje of vijf loop ik daar ook mee rond schat ik zo.
Dan komt FX binnen het bereik van mijn budget en zal de D200 wel een beetje lam zijn.
Hij zal in ieder geval geen 27 jaar meegaan zoals mijn F 2as.
Op voorhand geen enkele DX-lens aangeschaft.
En, ik ben nog steeds heel gelukkig met de D200.
Maar..... inderdaad, FX lokt wel.
Over een jaartje of vijf loop ik daar ook mee rond schat ik zo.
Dan komt FX binnen het bereik van mijn budget en zal de D200 wel een beetje lam zijn.
Hij zal in ieder geval geen 27 jaar meegaan zoals mijn F 2as.
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben meer dan tevreden met mijn DX-D2X, zonder bijgeleverde echt leren riem. Die heb ik gelijk vervangen door een smalle Nikon riem met inmiddels afgesleten opdruk. Veel prettiger en minder opzichtig.
Mijn volgende camera wordt een FX-camera, om de eenvoudige reden dat het dynamisch bereik hoger is en de ruisonderdrukking beter dan bij een DX-sensor.
Het zal een D4 worden, want uit nijd koop ik geen D3. Ik had een maand een 2.8/17-55mm toen Nikon de D3 uitbracht
Mijn volgende camera wordt een FX-camera, om de eenvoudige reden dat het dynamisch bereik hoger is en de ruisonderdrukking beter dan bij een DX-sensor.
Het zal een D4 worden, want uit nijd koop ik geen D3. Ik had een maand een 2.8/17-55mm toen Nikon de D3 uitbracht

http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Ik heb net een weekje rondgezeuld met mijn nieuwe D700 op Texel, samen met mijn zoon die een D40X heeft.
We hebben de resultaten vergeleken: FX of DX, allebei prima.
Het bevestigt mij weer eens in de opvatting dat het niet de camera is maar de fotograaf die een goede foto maakt.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik natuurlijk wel blij ben met die D700.
A3
Het bevestigt mij weer eens in de opvatting dat het niet de camera is maar de fotograaf die een goede foto maakt.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik natuurlijk wel blij ben met die D700.
A3
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Natuurlijk is het de fotograaf die de foto moet maken, maar onder lastige omstandigheden wint de D700 het op z'n sloffen. Maar als je een beetje licht hebt, dan is de kwaliteit al heel snel nauwelijks een issue.A3 schreef:Ik heb net een weekje rondgezeuld met mijn nieuwe D700 op Texel, samen met mijn zoon die een D40X heeft.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
inkognito
Arend schreef: ach iemand die er op uit is ziet het toch wel wat voor body je hebt.
ik neem aan dat je je optech gekozen hebt voor het draagcomfort...wat bij Nikon straps ver te zoeken is [ zal ook best bij Canot zo wezen
Beste Arend, in de eerste plaats ging het mij om die grote gele letters Nikon met typeaanduiding weg te halen.
Ik heb zelfs overwogen om de letters Nikon van mijn body af te plakken of met viltstift zwart te maken.
Ik hou er niet van om te pronken met wat ik heb.
Maar achteraf zat die Optech strap ook veel lekkerder.
Groetjes George
ik neem aan dat je je optech gekozen hebt voor het draagcomfort...wat bij Nikon straps ver te zoeken is [ zal ook best bij Canot zo wezen
Beste Arend, in de eerste plaats ging het mij om die grote gele letters Nikon met typeaanduiding weg te halen.
Ik heb zelfs overwogen om de letters Nikon van mijn body af te plakken of met viltstift zwart te maken.
Ik hou er niet van om te pronken met wat ik heb.
Maar achteraf zat die Optech strap ook veel lekkerder.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken