Ervaring Digitalstreet
Re: Ervaring Digitalstreet
Dank jullie wel voor alle reacties. De sites die ik vergelijk zijn KE en Konijnenburg en nu dus ook digitalstreet. Nogmaals hartelijk dank voor alle reacties
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: ma nov 29 2004 1:03 pm
- Locatie: Gelderland
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Ervaring Digitalstreet
Misschien zijn andere vergelijkbare winkels ook wel interessant;
kijk eens wat meer in de geschiedenis van dit forum. Bij het groepje over de D3 staat wel ergens iets als:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 21&t=14477
en er zijn meer van dit soort lijstjes geweest.
kijk eens wat meer in de geschiedenis van dit forum. Bij het groepje over de D3 staat wel ergens iets als:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 21&t=14477
en er zijn meer van dit soort lijstjes geweest.
Re: Ervaring Digitalstreet
Ik kijk altijd naar de Pricewatch van www.tweakers.net. Foka staat daar om de een of andere reden niet bij maar is vaak ook (een van) de goedkoopste winkels. Met prima service ook.Hans Braakhuis schreef:Misschien zijn andere vergelijkbare winkels ook wel interessant;
kijk eens wat meer in de geschiedenis van dit forum. Bij het groepje over de D3 staat wel ergens iets als:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 21&t=14477
en er zijn meer van dit soort lijstjes geweest.
- TriGGeR
- Forumlid
- Berichten: 691
- Lid geworden op: do aug 23 2007 12:35 pm
- Locatie: Friesland
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Ervaring Digitalstreet
Heb vanavond net de Sigma 105 mm. macro Nikon bij digitalstreet besteld..
Ben benieuwd..
W.
Ben benieuwd..
W.

Nikon D610 / Nikon SB 700 / Sigma 105 mm. macro f2.8 DG / Nikkor 35 mm. f1.8 / Nikorr 24-70 2.8 /
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.
http://wijnand.smugmug.com/
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.
http://wijnand.smugmug.com/
- rbfoto.nl
- Forumlid
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: zo jul 08 2007 8:13 pm
- Locatie: Harderwijk
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Ervaring Digitalstreet
joepert schreef: Ik kijk altijd naar de Pricewatch van http://www.tweakers.net. Foka staat daar om de een of andere reden niet bij maar is vaak ook (een van) de goedkoopste winkels. Met prima service ook.
Ze stonden er wel bij maar net als een hoop andere winkels zijn ze ermee gestopt na de belachelijke prijsverhogingen van Tweakers. Je betaalt per klik een bedrag aan tweakers en dat bedrag is ineens verdubbeld. Tikt erg hard aan en in deze tijden kun je dat nét niet gebruiken.
Groeten Ronald
Specialisatie: sportfotografie
Specialisatie: sportfotografie
Re: Ervaring Digitalstreet
Zo, wat een boefjes die tweakers! Dus als je op het linkje in de pricewatch klikt moet de winkel tweakers betalen? Dan open ik het schermpje voortaan wel zelf :mrgreen: .rbfoto.nl schreef:joepert schreef: Ik kijk altijd naar de Pricewatch van http://www.tweakers.net. Foka staat daar om de een of andere reden niet bij maar is vaak ook (een van) de goedkoopste winkels. Met prima service ook.
Ze stonden er wel bij maar net als een hoop andere winkels zijn ze ermee gestopt na de belachelijke prijsverhogingen van Tweakers. Je betaalt per klik een bedrag aan tweakers en dat bedrag is ineens verdubbeld. Tikt erg hard aan en in deze tijden kun je dat nét niet gebruiken.
- rbfoto.nl
- Forumlid
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: zo jul 08 2007 8:13 pm
- Locatie: Harderwijk
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Ervaring Digitalstreet
Klopt, iedere keer als je via tweakers doorgezonden wordt naar een winkel, kost het de winkel geld.
Dat is trouwens bij iedere prijsvergelijkingssite zo, niet alleen tweakers rekent daar geld voor. Ook kieskeurig, beslist.nl enz.
Dat is trouwens bij iedere prijsvergelijkingssite zo, niet alleen tweakers rekent daar geld voor. Ook kieskeurig, beslist.nl enz.
Groeten Ronald
Specialisatie: sportfotografie
Specialisatie: sportfotografie
Re: Ervaring Digitalstreet
Het is een deels internet winkel, en ze gaan er vanuit dat mensen die zo'n product via internet kopen ook handig genoeg zijn om een handleiding in het Nederlands te vinden. Mensen die daar niet zo handig zijn op internet zullen ook niet via internet de aankoop van een camera doen, die gaan wel naar de winkel en betalen véél meer maar hebben het "voordeel" van een NL handleiding.joepert schreef:Heb er laatst een Canon p&s camera voor mijn moeder gekocht. Snel geleverd en lage prijs. De documentatie erbij was in het Pools en zo nog wat oostblok-talen. In de camera kon wel voor een NL-menu worden gekozen. Via de website van Canon was uiteraard een handleiding in de goede taal te downloaden, maar dat was meteen de volledige handleiding van 150 pagina's. Voor mijn oude moedertje natuurlijk geen doen en via de mail (waarop snel en adequaat werd gereageerd) heb ik toen kunnen regelen dat er via Canon nog een een Nederlandstalige snelle startgids werd nagestuurd. Op de site zouden ze eigenlijk wel moeten melden dat het geen NL-model is, vind ik. Verder dus wel prima service; after-sales ook dik in orde.
Een objectief is al helemaal niet taalafhankelijk en zou ik er zo kopen.
- Cyrus
- Clublid
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: vr jan 23 2009 10:22 am
- Locatie: NH
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Ervaring Digitalstreet
Helemaal mee eens! Zeer concurrerend geprijsd en geweldige service!joepert schreef:Foka (...) is vaak ook (een van) de goedkoopste winkels. Met prima service ook.
Re: Ervaring Digitalstreet
Wat een onzin zeg. Mijn verhaal demonstreert toch juist dat het niet zo zwart/wit ligt en bovendien is het voor de garantie soms ook relevant of je model Nederlands is of niet. Een Nederlandse winkel die een product verkoopt met enkel documentatie erbij in voor ons vreemde talen (en dan bedoel ik dus niet Engels en/of Duits) moet dat vermelden vind ik. De camera die ik kreeg was gewoon niet bestemd voor de Nederlandse markt. Grijze import is het dus misschien en dat is niet zo'n ramp, maar ik had het wel graag vantevoren geweten.le-nnart schreef:Het is een deels internet winkel, en ze gaan er vanuit dat mensen die zo'n product via internet kopen ook handig genoeg zijn om een handleiding in het Nederlands te vinden. Mensen die daar niet zo handig zijn op internet zullen ook niet via internet de aankoop van een camera doen, die gaan wel naar de winkel en betalen véél meer maar hebben het "voordeel" van een NL handleiding.joepert schreef:Heb er laatst een Canon p&s camera voor mijn moeder gekocht. Snel geleverd en lage prijs. De documentatie erbij was in het Pools en zo nog wat oostblok-talen. In de camera kon wel voor een NL-menu worden gekozen. Via de website van Canon was uiteraard een handleiding in de goede taal te downloaden, maar dat was meteen de volledige handleiding van 150 pagina's. Voor mijn oude moedertje natuurlijk geen doen en via de mail (waarop snel en adequaat werd gereageerd) heb ik toen kunnen regelen dat er via Canon nog een een Nederlandstalige snelle startgids werd nagestuurd. Op de site zouden ze eigenlijk wel moeten melden dat het geen NL-model is, vind ik. Verder dus wel prima service; after-sales ook dik in orde.
Een objectief is al helemaal niet taalafhankelijk en zou ik er zo kopen.
Re: Ervaring Digitalstreet
Als je alles zo zeker wilt weten had je gewoon naar een reguliere winkel moeten stappen. Maarja dit is typisch Nederlands, het mag niks kosten maar het moet wel aan alle verwachtingen voldoen. Als je de Faq had gelezen dan had je kunnen lezen dat niet allen apparaten voorzien zijn van een Nederlandse handleiding. http://www.digitalstreet.nl/faq.php#17joepert schreef:Wat een onzin zeg. Mijn verhaal demonstreert toch juist dat het niet zo zwart/wit ligt en bovendien is het voor de garantie soms ook relevant of je model Nederlands is of niet. Een Nederlandse winkel die een product verkoopt met enkel documentatie erbij in voor ons vreemde talen (en dan bedoel ik dus niet Engels en/of Duits) moet dat vermelden vind ik. De camera die ik kreeg was gewoon niet bestemd voor de Nederlandse markt. Grijze import is het dus misschien en dat is niet zo'n ramp, maar ik had het wel graag vantevoren geweten.le-nnart schreef:Het is een deels internet winkel, en ze gaan er vanuit dat mensen die zo'n product via internet kopen ook handig genoeg zijn om een handleiding in het Nederlands te vinden. Mensen die daar niet zo handig zijn op internet zullen ook niet via internet de aankoop van een camera doen, die gaan wel naar de winkel en betalen véél meer maar hebben het "voordeel" van een NL handleiding.joepert schreef:Heb er laatst een Canon p&s camera voor mijn moeder gekocht. Snel geleverd en lage prijs. De documentatie erbij was in het Pools en zo nog wat oostblok-talen. In de camera kon wel voor een NL-menu worden gekozen. Via de website van Canon was uiteraard een handleiding in de goede taal te downloaden, maar dat was meteen de volledige handleiding van 150 pagina's. Voor mijn oude moedertje natuurlijk geen doen en via de mail (waarop snel en adequaat werd gereageerd) heb ik toen kunnen regelen dat er via Canon nog een een Nederlandstalige snelle startgids werd nagestuurd. Op de site zouden ze eigenlijk wel moeten melden dat het geen NL-model is, vind ik. Verder dus wel prima service; after-sales ook dik in orde.
Een objectief is al helemaal niet taalafhankelijk en zou ik er zo kopen.
Re: Ervaring Digitalstreet
Zoals gezegd ze hebben het prima voor me opgelost.Dus kennelijk hebben ze nog wel een ander idee van de service die bij hun prijsstelling past dan jij. En je leest niet goed. Een Nederlandse handleiding is geen must maar een van de talen die wij op school leren wel.
Re: Ervaring Digitalstreet
Het is zoals je zelf zegt opgelost door canon, want die hebben jou de snelle startgids toegezonden.joepert schreef:Zoals gezegd ze hebben het prima voor me opgelost.Dus kennelijk hebben ze nog wel een ander idee van de service die bij hun prijsstelling past dan jij. En je leest niet goed. Een Nederlandse handleiding is geen must maar een van de talen die wij op school leren wel.
De enige die niet goed leest ben jijzelf want zoals ik al zei had je in de FAQ kunnen lezen dat het kan zijn dat er geen NL/ENG handleiding bij zit.
Quote van de FAQ van digitalstreeet.Over het algemeen proberen we de producten zodanig te leveren dat er wel een Nederlandse handleiding bijgeleverd wordt. Echter door de grote verschillen in de prijzen tussen de leveranciers is dit niet altijd mogelijk. We vermelden bij al onze producten speciaal erbij of deze met een Nederlandse of een Engelse handleiding geleverd worden. Mocht hierover onduidelijkheden ontstaan dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen. Dit om achteraf misverstanden te voorkomen.
In jou geval was het dus handig geweest als je vóóraf contact met ze had opgenomen. Maar zoals ik al zei, het mag niks kosten maar achteraf wel zeuren.
Als je
je zo lief is, dan had je misschien íets meer moeite kunnen doen, en haar bijvoorbeeld mee kunnen nemen naar een electronica winkel.oude moedertje
Re: Ervaring Digitalstreet
Nee hoor, opgelost door DS, zij hebben voor mij bij canon een gids aangevraagd en zij hebben hem mij toegestuurd. Prima service van DS!le-nnart schreef:Het is zoals je zelf zegt opgelost door canon, want die hebben jou de snelle startgids toegezonden.
Maar in onderstaande quote lees ik toch iets anders:le-nnart schreef:De enige die niet goed leest ben jijzelf want zoals ik al zei had je in de FAQ kunnen lezen dat het kan zijn dat er geen NL/ENG handleiding bij zit.
.Digital Street schreef:Over het algemeen proberen we de producten zodanig te leveren dat er wel een Nederlandse handleiding bijgeleverd wordt. Echter door de grote verschillen in de prijzen tussen de leveranciers is dit niet altijd mogelijk. We vermelden bij al onze producten speciaal erbij of deze met een Nederlandse of een Engelse handleiding geleverd worden
Ten eerste zou het er dus bij moeten staan (was niet het geval), ten tweede gaat het over NL of EN handleiding, niet over NL of Pools, Slovaaks en Roemeens.
Nee hoor, ze hadden het erbij moeten zetten, maar dat hadden ze nu niet gedaaan, zie niet in waarom ik dan vantevoren al allerlei vragen moet gaan stellen. Ik wil enkel een camera kopen. Ik ga niet op elke website waar ik iets zou willen kopen eerst de FAQ lezen, als daar geen specifieke aanleiding voor is.le-nnart schreef:In jou geval was het dus handig geweest als je vóóraf contact met ze had opgenomen.
Ik had haar geen erger leed aan kunnen doen dan dat. Zoals is gebleken heb ik voor haar nu voor een mooie prijs een prima camera gekocht mét NL handleiding erbij. Eind goed al goed, dankzij de goede service van Digital Street, die dus zelf ook al aangeven dat ze bij voorkeur bij de producten vermelden wat voor handleiding erbij zit.le-nnart schreef:Als jeje zo lief is, dan had je misschien íets meer moeite kunnen doen, en haar bijvoorbeeld mee kunnen nemen naar een electronica winkel.oude moedertje
Was hier dus ff misgegaan. Jij vindt dat kennelijk de normaalste zaak van de wereld, ik verwacht (en blijkbaar terecht) dat er een nette oplossing gevonden wordt.
Re: Ervaring Digitalstreet
Nee hoor, ze hadden het erbij moeten zetten, maar dat hadden ze nu niet gedaaan, zie niet in waarom ik dan vantevoren al allerlei vragen moet gaan stellen. Ik wil enkel een camera kopen. Ik ga niet op elke website waar ik iets zou willen kopen eerst de FAQ lezen, als daar geen specifieke aanleiding voor is.le-nnart schreef:In jou geval was het dus handig geweest als je vóóraf contact met ze had opgenomen.
Dat is dus de fout die, naast jou, vele consumenten maken. Geen faq/voorwaarden lezen, maar daarna wel gaan zeuren als ze niet bekend zijn met de procedures.
Ik had haar geen erger leed aan kunnen doen dan dat. Zoals is gebleken heb ik voor haar nu voor een mooie prijs een prima camera gekocht mét NL handleiding erbij. Eind goed al goed, dankzij de goede service van Digital Street, die dus zelf ook al aangeven dat ze bij voorkeur bij de producten vermelden wat voor handleiding erbij zit.le-nnart schreef:Als jeje zo lief is, dan had je misschien íets meer moeite kunnen doen, en haar bijvoorbeeld mee kunnen nemen naar een electronica winkel.oude moedertje
Was hier dus ff misgegaan. Jij vindt dat kennelijk de normaalste zaak van de wereld, ik verwacht (en blijkbaar terecht) dat er een nette oplossing gevonden wordt.[/quote]
Ik ben eerder wat bij deze zaak besteld en daar zat geen handleiding bij, die heb ik vervolgens als pdf bestand gedownload.
Je kan heel moeilijk blijven doen maar ik blijf erbij dat het alleen jijzelf te verwijten is omdat je voor een dubbeltje op de 1e rij wilt zitten.