Even mijn hart luchten....
Ik denk niet dat mijn reactie bij iedereen in de smaak valt.
Klaagzangen ontvang ik graag via PB.
Iedere klaagzang maakt kans op een ereplaats in mijn kantoor
.
Jaco1 schreef:Nadeel is wel dat er ook op bagger foto's ohh en ahh komt omdat je dan punten krijgt.
Jaco,
De reacties die ik hier bij foto's zie zijn exact hetzelfde.
Bij foto's die van geen kanten kloppen wordt verteld dat het prachtige beelden zijn.
Jaco1 schreef:Even serieus: er worden hier foto's van behoorlijk hoog niveau geplaatst die veelal met de duurste spulletjes zijn gemaakt waar best wel, terecht, reactie op komt.
De foto's op NCN zijn niet van hoog niveau, het is is even recht door zee commentaar, maar het is niet anders.
Iemand schreef dat het niveau zo laag is dat als je nog lager wilt je een put moet graven, en die persoon heeft gelijk vind ik.
Klinkt misschien lullig, maar als iedereen de foto's van iedereen blijft ophemelen wordt het niveau nooit hoger.
Ik geef al nauwelijks tot niet commentaar omdat het zinloos lijkt, want niemand lijkt serieus geinteresseerd in het echt verbeteren van de fotokwaliteit.
Soms zie ik mooie urbans of sfeer foto's voorbij komen, maar denk dat 80% van de overige foto's voor verbetering vatbaar is.
Ik las laatst:
jij moet wel een kenner zijn als commentaar bij macro foto's....
Wat heeft iemand daar nou aan, als hij macro's plaatst die veel te donker zijn, slecht van compositie en kraken aan veel kanten?
Niks toch?
De NCN is een prima forum waar veel mensen elkaar vinden via een merk en daarbij gezellig met elkaar over vanalles en nog wat praten.
En daar is niks mis mee. Leuke trips waar veel mensen plezier aan hebben. NCN is dus een prima platform, ik kom er ook en lees mee.
Ik kijk naar leuke locaties doe contacten op etc.
Maar voor serieuze verbeteringen qua fotokwaliteiten moet je denk ik ergens anders zijn.
Ik zou het dan ook toejuichen als er een gedeelte komt waar de lat hoog ligt en je "echt" commentaar MOET geven op foto's.
Daar leer je wat van.
Anne nikond40 schreef:Hier zitten genoeg deskundige mensen die goede opbouwende kritiek kunnen geven, maar ze vergeten wel eens wat foto's, ach is ook menselijk.
Eens Anne, deskundige genoeg, maar er wordt teveel knuffel commentaar gegeven. Is dat zo eng? zeggen (met onderbouwing) dat je een foto niet mooi vind?
De deskundigen doe ook mee aan knuffelcommentaren.
Dennis71 schreef:Hele nare eigenschap van het forum inderdaad. Meestal "druft" men geen kritische noot te zetten omdat de gevestigde orde het een prachtplaat of serie vindt. Bah
Precies Dennis. Veel mensen zijn bang om kritiek te geven en te ontvangen.
eteuben schreef:En geen reactie is ook goed, ze kunnen hier echt glashard zijn...

Geef mij 3 links waar geplaatste foto's voorzien zijn van duidelijke en recht doorzee kritiek....
remoss schreef:Ik heb al je berichten net even nagezien en op elk bericht is gereageerd zo te zien.
Niet elk bericht is blijkbaar zo interessant dat er bakken mensen reacties posten. Iedereen heeft dat wel eens op dit forum, jij hebt het blijkbaar al vrij snel. Op andere fora is het niet anders hoor. Wen er maar aan

Exact Remoss,
Soms is het werk zo slecht dat je de kiesdrempel nog niet gehaald hebt.
Ciska schreef:Wees blij dat je niets te horen krijgt. Kritiek die je hier vaak krijgt is niet mals... (soms onredelijk)
Je bent niet de enige hoor waar vaak niets gezegd wordt. Wees blij dat je veel bezoekers hebt die niets zeggen, dat betekend dat ze het mooi vinden. Verlegen zijn ze hier zeker niet.
Plaats de linkjes eens van "niet mals" commentaar Cisca. Ik kan ze nergens vinden. En met jou commentaar suggereer overigens je dat de poes in doos foto's wellicht mooi zijn, helaas.
StiiYl schreef:pas na 40 bezoekjes had ik een reactie het lijkt wel of mensen hun mening niet durven te zeggen
Wellicht is je werk niet aantrekkelijk. Een poes huphap in een doos fotograferen is ook niet spannend.
Niet wenen

, kijken naar ander werk en zien wat er mis is.
En.... kijk inderdaad naar je schrijfstijl.
Een . of een , of een Hoofdletter hier en daar moet iedereen toch snappen.
Nee, het is geen taal forum, maar ook geen puberklas.
En StiiYl, mooi dat je hierover begonnen bent!!!!
Ik ben mijn ei kwijt en jij krijgt hopelijk commentaar op je foto's
Zo, dat is eruit :mrgreen: ....