Capture NX 2.2.4 Update - Windows

Discussies over ons favoriete merk
Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: Capture NX 2.2.4 Update - Windows

Bericht door Tom van Hell » vr jul 09 2010 3:27 pm

JerryBig schreef:Haal je met PS dan net zoveel uit Canon als met NX uit Nikon raw files? Is PS dan toegesneden op Canon en beperkt in Nikon?
Ik heb geen PS, maar ik kan me voorstellen dat je met PS en Nikon net zoveel kan als met Canon en PS. Met NX2 en Nikon kun je alleen nog meer.

Vreemde redenatie om over te stappen op een compleet ander merk. Koop dan een PC en zet er XP op, probleem opgelost en je kunt met Nikon blijven werken todat eventuele foutjes uit de combi Win7-NX2 eruit zijn. Lijkt me goedkoper en beter dan om naar Canon over te stappen.
Het algoritme van nikon nef houd nikon zelf geheim
een raw beeld van canon krijg ik moeiteloos naar wens bewerkt met raw converter van CS4
Maar met een nef kom ik in CS niet of met veel moeite in de buurt van wat ik met nx bereik
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

GdP

Bericht door GdP » vr jul 09 2010 3:34 pm

Tom.

Ik kan alleenmaar uit mijn ervaring putten.

Het komt nog wel eens voor dat bij de installatie van Windows bepaalde hardware door Windows wordt herkent, waardoor je snel de neiging hebt dit dan voor juist te accepteren. Vaak gaat dat wel goed, maar ook wel eens niet!

Gebruik de originele drivers van de fabrikant van de hardware in jouw PC. Problemen zijn dan vaak opgelost.

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » vr jul 09 2010 3:39 pm

Vreemde redenatie om over te stappen op een compleet ander merk. Koop dan een PC en zet er XP op, probleem opgelost en je kunt met Nikon blijven werken todat eventuele foutjes uit de combi Win7-NX2 eruit zijn. Lijkt me goedkoper en beter dan om naar Canon over te stappen.
Ik ben toch van plan om een fulframe camera te kopen en een 2.8 lens (standaard zoomlens)
omdat ik al jaren een haat liefde verhouding met NX heb (vanwege de steeds terugkerende instabiliteit) en het steeds meer naar haat toe gaat is dat voor mij een reële optie
Beter wissen dan missen

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » vr jul 09 2010 3:41 pm

GdP schreef:Tom.

Het komt nog wel eens voor dat bij de installatie van Windows bepaalde hardware door Windows wordt herkent, waardoor je snel de neiging hebt dit dan voor juist te accepteren. Vaak gaat dat wel goed, maar ook wel eens niet!

Gebruik de originele drivers van de fabrikant van de hardware in jouw PC. Problemen zijn dan vaak opgelost.
Het is een hele nieuwe acer pc volledig voogeïnstalleerd
op advies van nikon heb ik de pc volledig opnieuw geïnstalleerd met acer recovery.
maar exact dezelfde problemen

2 - 3 fotootjes bewerken en weer vast en nog vaker als voor de herinstallatie
Beter wissen dan missen

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » vr jul 09 2010 3:48 pm

Tom van Hell schreef:
GdP schreef:Tom.

Het is een hele nieuwe acer pc volledig voogeïnstalleerd
op advies van nikon heb ik de pc volledig opnieuw geïnstalleerd met acer recovery.
Ik zeg het niet helemaal goed. Nikon zegt dat het aan win7 ligt en daarom heb ik het opnieuw geinstaleerd
Zou het probleem graag mij MS neerleggen Maar support voor OEM versies gaan via de fabrikant en die zegt we standaard recovery draaien
maar exact dezelfde problemen

2 - 3 fotootjes bewerken en weer vast en nog vaker als voor de herinstallatie
Beter wissen dan missen

GdP

Bericht door GdP » vr jul 09 2010 3:50 pm

Dat was te verwachten, omdat er in de installatie niets is verandert.

Het is natuurlijk een opmerking waar je nu niet veel aan hebt, maar Acer behoort absoluut niet tot mijn favoriete merken op PC gebied. Te veel problemen mee. Al is het niet met de software op die dingen, dan wel bij de garantie afwikkeling.

GdP

Bericht door GdP » vr jul 09 2010 3:55 pm

Binnen NX kan je ook nog kijken waar NX de map voor tijdelijke bestanden heeft geplaatst. En naar de Cache-instellingen.

Zie hiervoor het menu 'Voorkeuren'.

Hoe staan die nu aangegeven?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jul 09 2010 4:10 pm

Ik heb nog nooit gehoord/gelezen dat Photoshop een voorkeur heeft voor Canon RAW bestanden. Heb je een linkje naar deze kennis, of is dat eigen bevinding? :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » vr jul 09 2010 4:15 pm

Patrick schreef:Ik heb nog nooit gehoord/gelezen dat Photoshop een voorkeur heeft voor Canon RAW bestanden. Heb je een linkje naar deze kennis, of is dat eigen bevinding? :huh:
Eigen bevinding, open maar eens willekeurige merken raw bestanden in CS dan zien die van nikon er het slechtst uit alsof het op goedkoop papier is afgedrukt
Beter wissen dan missen

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » vr jul 09 2010 4:18 pm

GdP schreef:Binnen NX kan je ook nog kijken waar NX de map voor tijdelijke bestanden heeft geplaatst. En naar de Cache-instellingen.

Zie hiervoor het menu 'Voorkeuren'.

Hoe staan die nu aangegeven?
90 GB toegewezen op een schijf met 360 GB vrije ruimte
Beter wissen dan missen

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » vr jul 09 2010 4:29 pm

GdP schreef:Dat was te verwachten, omdat er in de installatie niets is verandert.
zou kunnen maar de rits updates kunnen er de 1e keer wel fouten veroorzaakt hebben en zijn dan misschien opgelost
GdP schreef: Het is natuurlijk een opmerking waar je nu niet veel aan hebt, maar Acer behoort absoluut niet tot mijn favoriete merken op PC gebied. Te veel problemen mee. Al is het niet met de software op die dingen, dan wel bij de garantie afwikkeling.
Met Dell en HP is het helemaal beroerd en ook paradigit is niet meer wat het voor 2 jaar terug was. Als het op support aankomt is dat bij de meesten een afdeling en geen mentaliteit
Beter wissen dan missen

george013

Bericht door george013 » vr jul 09 2010 4:30 pm

Mijn ervaring met de vastlopers van NX is dat deze vaak voorkomen als ik NX open en er staat nog een scherm open. Normaal gesproken mag dit geen probleem zijn. Heb het gevoel bij mij dat bij NX de schermafhandelingen niet goed geprogrammeerd zijn. Ga ik switchen tussen programma's, dan blijft op een gegeven moment een scherm van een ander programma het NX-scherm te vullen. Heb ik nooit gehad met het bureau-blad.
Open ik NX met een schoon scherm, dan heb ik dacht ik geen problemen meer.
George

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » vr jul 09 2010 4:37 pm

george013 schreef:Mijn ervaring met de vastlopers van NX is dat deze vaak voorkomen als ik NX open en er staat nog een scherm open. Normaal gesproken mag dit geen probleem zijn. Heb het gevoel bij mij dat bij NX de schermafhandelingen niet goed geprogrammeerd zijn. Ga ik switchen tussen programma's, dan blijft op een gegeven moment een scherm van een ander programma het NX-scherm te vullen. Heb ik nooit gehad met het bureau-blad.
Open ik NX met een schoon scherm, dan heb ik dacht ik geen problemen meer.
George
Hier kan je wel eens gelijk in hebben zelfs bij het Switchen tussen NX en View doet nx ook altijd vreemd
Ga je tijdens het opslaan en sluiten van een bestand in nx in view al de volgende afbeelding uitzoeken Dan zet NX zijn werkpallets vast in de voorgrond wat je noodzaakt om nog een keer via de taakbalk te schakelen tussen de 2 programma's knap irritant
Beter wissen dan missen

george013

Bericht door george013 » vr jul 09 2010 4:51 pm

Ik gebruik dan wel IrfanView ipv VieuwNX, maar hetzelfde. Zelfs als ik een directory heb open staan. Zorg ik dat alles beneden staat, heb ik meestal geen problemen.
Een ander probleem in het programma is, dat je niet altijd ziet of hij nog ergens mee bezig is. Dat wil ook wel eens problemen geven heb ik gemerkt.
NX is niet bep. stress-bestendig.
George

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door JerryBig » vr jul 09 2010 7:30 pm

Tom van Hell schreef:Ik ben toch van plan om een fulframe camera te kopen en een 2.8 lens (standaard zoomlens)
omdat ik al jaren een haat liefde verhouding met NX heb (vanwege de steeds terugkerende instabiliteit) en het steeds meer naar haat toe gaat is dat voor mij een reële optie
Fullframe en een 2.8 standaard zoom. Dan nam ik de NX2 perikelen voorlopig op de koop toe en ging voor een D700 met 24-70. Ik geloof dat er geen betere standaardzoom bestaat en dat er talloze Canon pro's zijn die hem via verloopstukken op hun camera zetten. Overigens zijn er ook andere Raw converters op de markt die een verder vervolg in PS ook goed mogelijk maken. Zelf geen ervaring mee, want ik kan alles wat ik wil met een soepel lopende NX2.

De verhalen die je schets m.b.t. NX2 geven mij de indruk dat het vooral je computer is die de problemen veroorzaakt en ik zou die maar eens goed onder loep nemen voordat je zulke extreme maatregelen neemt.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”