VR, trillende sensoren en stof.

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
GdP

Bericht door GdP » di feb 13 2007 8:10 pm

Rogier ik heb het over een handstofzuiger. Een stofzuiger ter grote van je hand! Werk op twee batterijen. En heeft een zuigkracht die net genoeg is om het stof van het rooster te zuigen.

Met een sensor brush maak je de boel niet echt schoon. Je zwabbert het alleen maar heen en weer. En je maakt het alleen maar erger, want die sensor brush laat ook weer stof achter.

Vr. gr.
Gerrit

GdP

Bericht door GdP » di feb 13 2007 8:18 pm

Nog een vraag vergeten te beantwoorden.

- Wat zijn de gevolgen als je met je vinger het rooster aan zou raken?

Dan moet gewoon het geheel weer opnieuw worden opgeladen. Het is wel hoogspanning, maar ook zwakstroom! En dat voel je niet!

Vr. gr. Gerrit

yoyo

Bericht door yoyo » di feb 13 2007 8:29 pm

En je kunt er ook vliegen mee vangen...!
:D

GdP

Bericht door GdP » di feb 13 2007 8:34 pm

yoyo schreef:En je kunt er ook vliegen mee vangen...!
Je verklapt mijn inspiratiebron! :(

yoyo

Bericht door yoyo » di feb 13 2007 8:45 pm

gdepater schreef:
yoyo schreef:En je kunt er ook vliegen mee vangen...!
Je verklapt mijn inspiratiebron! :(
Sorry Gerrit,
Ik vond hem wel grappig...

Rogier

Bericht door Rogier » di feb 13 2007 10:51 pm

gdepater schreef:Met een sensor brush maak je de boel niet echt schoon. Je zwabbert het alleen maar heen en weer. En je maakt het alleen maar erger, want die sensor brush laat ook weer stof achter.
Dat is gelukkig niet het geval. Met perslucht maak je de sensorbrush statisch zodat het vuil er aan blijft hangen. Na elke beweging spuit je het opgeveegde stof er af en laad je op die manier meteen weer de brush op. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het echt werkt. Het is een paar minuten werk en je kunt er weer een tijdje tegenaan.

GdP

Bericht door GdP » di feb 13 2007 11:01 pm

Rogier schreef:
gdepater schreef:Met een sensor brush maak je de boel niet echt schoon. Je zwabbert het alleen maar heen en weer. En je maakt het alleen maar erger, want die sensor brush laat ook weer stof achter.
Dat is gelukkig niet het geval. Met perslucht maak je de sensorbrush statisch zodat het vuil er aan blijft hangen. Na elke beweging spuit je het opgeveegde stof er af en laad je op die manier meteen weer de brush op. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het echt werkt. Het is een paar minuten werk en je kunt er weer een tijdje tegenaan.
Niet echt een High Tech oplossing voor een camera dat toch zondermeer een High Tech product genoemd mag worden! Wel oppassen natuurlijk dat die perslucht niet in je camera terechtkomt, want dat vind ik toch wel een groot risico van deze methode.
Met vr. gr. Gerrit

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » di feb 13 2007 11:01 pm

Rogier schreef:
Dat kan ik bevestigen. Heb een sensor brush met een spin apparaatje en dat werkt perfect !
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Karel Giesen » di feb 13 2007 11:01 pm

Vind het toch een beetje een merkwaardig verhaal. Het lijkt er nu erg op dat de sensor reinigen overeenkomt met het doortrekken van de wc. In ieder geval wat frequentie betreft. Het is alsof de sensor ten minste wekelijks gereinigd MOET worden. Heel veel gebruikers op dit forum kiezen voor zoomlenzen met een zo groot mogelijk bereik om zo min mogelijk van lens te moeten wisselen. Wat is dan de zin van deze hele excercitie? Ik heb zelf alleen maar vaste brandpunten en wissel dus vaak van objectief. Ik kan niet zeggen dat ik last van stof op mijn sensor heb.

groet,

Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.

GdP

Bericht door GdP » di feb 13 2007 11:05 pm

Karel veel lenzen werken als een soort luchtpomp. Bij het in- en uitschuiven wordt er telkens lucht van buiten de camera ingezogen, en hier komt veel stof mee naar binnen.
Gerrit

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Re: VR, trillende sensoren en stof.

Bericht door hans1956 » di feb 13 2007 11:10 pm

gdepater schreef:VR, trillende sensoren en stof.

Volgens mij is de volgende Nikon Club bijeenkomst op 1-4-2007.

Gerrit
Vreemde datum!!! 1 April

Volgens agenda
Zaterdag 24 maart, Eemnes, de Hilt. Algemene Leden Vergadering.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

GdP

Bericht door GdP » di feb 13 2007 11:44 pm

:shock: :cry: :D
Laatst gewijzigd door GdP op wo feb 14 2007 9:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » di feb 13 2007 11:45 pm

Flauw hoor, nu al de grap bederven.
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo feb 14 2007 9:49 am

Inderdaad jammer, heb genoten van al diegenen die er instonken.
Vond Gerrit ook ijzersterk in al z'n antwoorden en nieuwe vindingen.
Gerrit, jammer, mooie poging om de hele bende eens lekker tuk te nemen.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Rogier

Bericht door Rogier » wo feb 14 2007 9:53 am

Grrr, hebben we eindelijk eens een leuke discussie....

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”