aquarius schreef:Ik heb twee weken gelden ook wat foto`s geplaatst. Zowel in een aparte topic als in een verzameldraadje. Ik heb op de aparte topic 2 maal commentaar gehad en in het verzameldraadje 1.
Hier zaten Daniel en Patric V NIET bij.
Excuses, die heb ik over het hoofd gezien gezien het feit dat er zoveel post per minuut bij komen.
Het is niet perse het feit dat er bepaalde personen niet reageren. Ik heb liever dat de bekende azijn pissers niet reageren. Liever gewoon zoals al gezegd een ban krijgen op de forum.
Zeiken doe je maar op de plee
En natuurlijk heb ik het ook niet over de 500e vraag die gesteld is of deze lens wel op deze body past.
Soms reageren omdat er dan toch wel wat interessants tussen zit.
Ik heb het meer over de presentaties. Ook al staat er in de regels van presentaties (wat ik eigenlijk een zinloze regel vind) dat er geen zware commentaar mag zijn.
Als het een opbouwende kritiek is en ook uitgelegd waarom dan denk ik dat het al een stuk beter gaat.
Ik zie soms foto's die echt goed zijn en niemand die reageert. Dat vind ik nou echt jammer. Zou dat te maken hebben met 1e post vrees?
Ik denk niet dat de bedoeling is dat een foto compleet afgebrand moet zijn. Als je beginner bent en je hebt een leuke hobby en je wilt wat reacties zit je niet te wachten op een afbrander. Waarom zou je dan terug komen.
Er zijn zat vriendelijkere forums waar je wel gewoon geholpen bent.
Is het nu een feit omdat je vanaf (bijvoorbeeld) je 12e begonnen bent en al een zooi foto's gemaakt hebt en op school academie zit of pro bent dat je superieur bent? Die tijd hebben we toch al gehad. Grow up!
Het woord zit in een beginner en amateur. Het is een hobby. Een hobby moet leuk blijven.
Als ik soms de Voorstel topics zit te lezen is soms een reactie(wat George al zei) welkom.
Alsof je over een deur veger stapt
Ik zie enkele topics in Foto Presentaties met foto's die er goed uitzien.
Wat krijg je als reactie, niks. Soms zijn foto's 130x bekeken en dan nog maar 1 of 2 reacties. En dan zijn ze echt goed.
Die mentaliteit van:
If I scratch your back I will scratch yours
moet echt verdwijnen.
Tevens dat club gedrag. Ik ben vriendjes met die en alleen daar reageer ik op. Ben je dan echt zo bekrompen?
Ik heb hier met veel plezier op gezeten maar dat begint toch echt langzaam te verdwijnen.
Ik was zelfs van plan om clublid te worden. Maar ik daar ben ik wel vanaf gestapt.
Melliw schreef:Als je foto's positief opvallen wordt er zeker op gereageerd.
Wordt er niet gereageerd, dan zegt dat toch genoeg?
Groeten van Willem
Dit is nu zo'n voorbeeld.
Waarom zegt het nou genoeg? Ben je nu al verzuurd?
Als er niet gereageerd zou worden hoe wil je je dan verbeteren?
Vriendelijker zou zijn:
Is een leuke serie (o.i.d.).
De serie spreekt mij niet aan omdat, .....
Je kan beter de volgende keer deze dingen doen .....
Ik zeg niet dat je bij elke serie moet reageren. Ik persoonlijk zit ook niet te wachten 5 pagina's met reacties van:
wat een leuke serie zeg.
Ik heb liever een reactie zoals Jac, Léon, George, Patrick, RBfoto, LOKA, Jop, Arthur, roes en nog meer.