Welke ?nickart schreef:Nogmeer files vergeleken. De D7000 heeft meer last van ruis dan een Nikon D90, Pentax Kx en mogelijk K7. En dat is de druppel die de emmer doet overlopen.
Mijn oordeel D7000
Re: Mijn oordeel D7000
Re: Mijn oordeel D7000
Oh,
Diverse fotos die ik het afgelopen jaar heb gemaakt.
Ik vindt het ook jammer dat dit nieuwe toestel geen betere sensor heeft dan de Nikons die 2-3 jaar geleden zijn uitgekomen. Misschien loopt dit type sensor tegen het theoretisch maximale aan. Pentax gebruikt in iedergeval een ander, minder sterk antialiasing filter. Hun nieuwste telg is op dit moment als het beste getest door dxo: http://www.dxomark.com/index.php/eng/Ca ... r-rankings" onclick="window.open(this.href);return false;
Diverse fotos die ik het afgelopen jaar heb gemaakt.
Ik vindt het ook jammer dat dit nieuwe toestel geen betere sensor heeft dan de Nikons die 2-3 jaar geleden zijn uitgekomen. Misschien loopt dit type sensor tegen het theoretisch maximale aan. Pentax gebruikt in iedergeval een ander, minder sterk antialiasing filter. Hun nieuwste telg is op dit moment als het beste getest door dxo: http://www.dxomark.com/index.php/eng/Ca ... r-rankings" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mijn oordeel D7000
Oh,
Wat ik nog heb vergeten te vertellen is dat de dioptrie stelring heel soepel loopt. Dat is erg prettig! In de d100, d200, d90 en d300s is deze ring erg stug. Dat is dus een hele verbetering.
Wat ik nog heb vergeten te vertellen is dat de dioptrie stelring heel soepel loopt. Dat is erg prettig! In de d100, d200, d90 en d300s is deze ring erg stug. Dat is dus een hele verbetering.
- Patrick
- Clublid
- Berichten: 27171
- Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
- Locatie: Velserbroek
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Mijn oordeel D7000
Is soepel lopen niet een andere manier om "verandert makkelijk zonder dat je het wilt" te zeggen? Voor iets dat je zelden doet heb ik liever dat het niet "soepel loopt"...
Re: Mijn oordeel D7000
Patrick schreef:Is soepel lopen niet een andere manier om "verandert makkelijk zonder dat je het wilt" te zeggen? Voor iets dat je zelden doet heb ik liever dat het niet "soepel loopt"...



- Patrick
- Clublid
- Berichten: 27171
- Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
- Locatie: Velserbroek
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Mijn oordeel D7000
Je bedoelt dat ik gelijk heb?nickart schreef:![]()
![]()

-
- Forumlid
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: ma okt 11 2010 2:11 pm
- Locatie: Hoogeveen
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Mijn oordeel D7000
Als je als consument iets in de winkel koopt, dus niet aan de deur en niet via internet of iets dergelijks, heb je meestal binnen 8 dagen omruilgarantie. En niet de garantie dat je het artikel terug kunt brengen.
Volgens mij gaat de wet er van uit dat je het in de winkel kunt uitproberen, dat is natuurlijk ook niet altijd het geval.
Het is meer een omruilgarantie dan een garantie dat je de koop terug kunt draaien. En ruilen voor je geld valt daar meestal niet onder.
Maar hopelijk voor jou staat er op jouw bon wat anders.
Volgens mij gaat de wet er van uit dat je het in de winkel kunt uitproberen, dat is natuurlijk ook niet altijd het geval.
Het is meer een omruilgarantie dan een garantie dat je de koop terug kunt draaien. En ruilen voor je geld valt daar meestal niet onder.
Maar hopelijk voor jou staat er op jouw bon wat anders.
- Patrick
- Clublid
- Berichten: 27171
- Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
- Locatie: Velserbroek
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Mijn oordeel D7000
Vanmiddag tijdens de lunch de Mediamarkt even binnengewandeld. Dat zit hier vlak bij. Daar stond hij al. (!!) Voelt goed aan. Ziet er prima uit. Ik vind met name het verhogen van de diverse knopjes (ze liggen op een soort eilandje waardoor je ze veel makkelijker blind kan vinden) een verbetering die ik hier nog niet gehoord heb. De nieuwe selectieknop links bovenop de camera lijkt me op het eerste oog een prima ding, maar dat moet zich in de praktijk uitwijzen denk ik.
De prijs, zeker hier bij de MM, was echter veel te hoog. Maar dat komt de komende maanden wel goed.
De prijs, zeker hier bij de MM, was echter veel te hoog. Maar dat komt de komende maanden wel goed.
-
- Forumlid
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: ma okt 11 2010 2:11 pm
- Locatie: Hoogeveen
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Mijn oordeel D7000
Ik heb een hele andere indruk voor wat betreft de ruis.
Mijn D7000 ruist echt minder dan de D90 die ik had.
Mijn D7000 ruist echt minder dan de D90 die ik had.
Re: Mijn oordeel D7000
Ik vind het persoonlijk schandalig dat je iets besteld, en het dan aansluitend na het maken van zoveel foto’s weer terugstuurt gebruik makend van de zichttermijn voor een internetaankoop.
Hoewel ik in een heel andere sector werk, heb ik enige affiniteit met dit soort vraagstukken en daarom heb ik het opgezocht op de site van de Nederlandse Consumenten autoriteit.
Deze zegt hierover:
Zichttermijn
Consumenten hebben recht op een bedenktijd (de zichttermijn genoemd) van ten minste zeven werkdagen (weekenden en feestdagen worden dus niet meegerekend) vanaf het moment dat ze het product ontvangen.
Consumenten mogen het product gedurende de zichttermijn uit de verpakking halen en bekijken; kledingstukken mogen worden gepast, net zoals in een gewone winkel. Binnen die termijn mogen ze zonder opgaaf van reden of enige verplichtingen het product terugsturen.
Dit is te vinden op de volgende locatie op het internet:
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... n_telefoon" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar het mij met name om gaat is de zin in het rood: “… uit de verpakking halen en bekijken”. En .. Net zoals in een gewone winkel”.
Het lijkt mij in de praktijk niet gebruikelijk om in een gewone winkel een D7000 uit z’n doos te halen, de accu in de winkel op te laden, en er vervolgens 200 testfoto’s mee te maken. Om die reden zou ik als dit aan mij voorgelegd zou zijn geadviseerd hebben om het beroep op de zichttermijn in dit geval niet te accepteren.
Ik ga er in dit geval vanuit dat de winkel niet goed gecontroleerd heeft wat er met het toestel gebeurd is maar ergens hoop ik dat ze dit toch niet accepteren. Zoals al een aantal mensen aangegeven hebben in dit topic zou ik niet graag een toestel krijgen wat eerder door een ander op deze manier getest is. Ik vind dit ook buiten alle fatsoensregels om…
Hoewel ik in een heel andere sector werk, heb ik enige affiniteit met dit soort vraagstukken en daarom heb ik het opgezocht op de site van de Nederlandse Consumenten autoriteit.
Deze zegt hierover:
Zichttermijn
Consumenten hebben recht op een bedenktijd (de zichttermijn genoemd) van ten minste zeven werkdagen (weekenden en feestdagen worden dus niet meegerekend) vanaf het moment dat ze het product ontvangen.
Consumenten mogen het product gedurende de zichttermijn uit de verpakking halen en bekijken; kledingstukken mogen worden gepast, net zoals in een gewone winkel. Binnen die termijn mogen ze zonder opgaaf van reden of enige verplichtingen het product terugsturen.
Dit is te vinden op de volgende locatie op het internet:
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... n_telefoon" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar het mij met name om gaat is de zin in het rood: “… uit de verpakking halen en bekijken”. En .. Net zoals in een gewone winkel”.
Het lijkt mij in de praktijk niet gebruikelijk om in een gewone winkel een D7000 uit z’n doos te halen, de accu in de winkel op te laden, en er vervolgens 200 testfoto’s mee te maken. Om die reden zou ik als dit aan mij voorgelegd zou zijn geadviseerd hebben om het beroep op de zichttermijn in dit geval niet te accepteren.
Ik ga er in dit geval vanuit dat de winkel niet goed gecontroleerd heeft wat er met het toestel gebeurd is maar ergens hoop ik dat ze dit toch niet accepteren. Zoals al een aantal mensen aangegeven hebben in dit topic zou ik niet graag een toestel krijgen wat eerder door een ander op deze manier getest is. Ik vind dit ook buiten alle fatsoensregels om…
- Reest
- Clublid
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: zo jan 06 2008 10:10 pm
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Mijn oordeel D7000
Rob
100% met je eens.
Het zou schandalig zijn.
Rinus
100% met je eens.
Het zou schandalig zijn.
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Re: Mijn oordeel D7000
Met wat speuren kom ik op het Blog van Arnoud Engelfriets (niet de minste) ook nog dit bericht tegen.
http://blog.iusmentis.com/2010/02/05/ne ... httermijn/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij heeft het duidelijk over uitproberen en er staan duidelijke voorbeelden bij wat dit volgens hem zouden zijn.
Naar mijn persoonlijke mening zou in dit geval het volstaan om 1 of enkele foto’s te maken. Hier hebben ze dan meestal een demo model voor aanwezig in de winkel Dit is wat anders dan 200 foto’s maken met een gloednieuw toestel en er dan een review van plaatsten op dit forum. Om dit in perspectief te plaatsen: In het analoge tijdperk had je filmpjes met 36 opnames. Ik weet niet hoe jullie hier tegen aankijken maar dit komt er op neer dat je in dit voorbeeld bijna 6 hele filmrollen volgeschoten zou hebben in het analoge tijdperk en dan de camera terugsturen. Dit is niet wat je in een “normale winkel” ook zou mogen doen.
http://blog.iusmentis.com/2010/02/05/ne ... httermijn/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij heeft het duidelijk over uitproberen en er staan duidelijke voorbeelden bij wat dit volgens hem zouden zijn.
Naar mijn persoonlijke mening zou in dit geval het volstaan om 1 of enkele foto’s te maken. Hier hebben ze dan meestal een demo model voor aanwezig in de winkel Dit is wat anders dan 200 foto’s maken met een gloednieuw toestel en er dan een review van plaatsten op dit forum. Om dit in perspectief te plaatsen: In het analoge tijdperk had je filmpjes met 36 opnames. Ik weet niet hoe jullie hier tegen aankijken maar dit komt er op neer dat je in dit voorbeeld bijna 6 hele filmrollen volgeschoten zou hebben in het analoge tijdperk en dan de camera terugsturen. Dit is niet wat je in een “normale winkel” ook zou mogen doen.
Re: Mijn oordeel D7000
Nogmaals dat is alleen bij "Koop op afstand". Als je 'm gewoon in de winkel gekocht hebt heb je dat recht om uit te proberen niet. De winkelier kan dan z'n eigen regels hanteren voor ruilen en retour. Vaak staat daar iets over in de algemene voorwaarden.
En wat de webwinkels betreft, ik neem aan dat die er vroeg of laat wel achter komen wat hun rechten en plichten zijn... en hun prijzen daarop gaan aanpassen.
En wat de webwinkels betreft, ik neem aan dat die er vroeg of laat wel achter komen wat hun rechten en plichten zijn... en hun prijzen daarop gaan aanpassen.

Re: Mijn oordeel D7000
Leuk zo'n troll.
Het is duidelijk dat er vele reacties zijn omtrend iets waar de topic niet over gaat.
Volgens mij gaat elk product dat terug gebracht wordt weer richting fabrikant. Ten minste dat heb ik begrepen uit een amerikaans forum. ( In dat forum werd gemeld dat mensen schoenen kochten en die na een maand dragen weer terug brachten (vies en soms hetzelfde model maar vele maanden gedragen). De verkopende organisatie was daar natuurlijk niet blij mee, maar ze konden er niets aan doen omdat hun regeltjes zo zijn. Gelukkig of jammer (afhankelijk van je eigen opvatting) zijn de regels in NL anders. )
Ik neem dus aan dat een terug gebracht product weer terug naar de importeur gaat. De verkopende organisatie draait op voor de verzending enzo. Natuurlijk vinden ze het niet leuk. Maar dat is het ondernemers risico. Omdat het product weer terug gaat naar de fabrikant met een reactie waarom, kan de fabrikant hiermee zijn voordeel doen. Ik heb dus geen probleem hiermee - en wees gerust een volgende klant zal een nieuw product krijgen.
Ik heb nog een aantal foto's genomen bij lage iso waarden. En die zien er zeer goed uit. Iso 100 bijna compleet ruisvrij. Iets beter heb ik nog niet gezien. Het verschil met Iso 200 is nauwelijks zichtbaar. Ik heb het gevoel dat de ruis bij lage iso's beter zijn dan bij de d300s, maar dat weet ik nog niet zeker. Te weinig tijd gehad om dat te onderzoeken. De reden dat ik deze camera heb gekocht is dat ik mijn oude d90 heb verkocht. Een backup body is wel zinvol - vooral als ik naar Verweggistan ga. Een nieuwe d90 is vergeleken met de d7000 toch wel een verouderd type.
Het is duidelijk dat er vele reacties zijn omtrend iets waar de topic niet over gaat.
Volgens mij gaat elk product dat terug gebracht wordt weer richting fabrikant. Ten minste dat heb ik begrepen uit een amerikaans forum. ( In dat forum werd gemeld dat mensen schoenen kochten en die na een maand dragen weer terug brachten (vies en soms hetzelfde model maar vele maanden gedragen). De verkopende organisatie was daar natuurlijk niet blij mee, maar ze konden er niets aan doen omdat hun regeltjes zo zijn. Gelukkig of jammer (afhankelijk van je eigen opvatting) zijn de regels in NL anders. )
Ik neem dus aan dat een terug gebracht product weer terug naar de importeur gaat. De verkopende organisatie draait op voor de verzending enzo. Natuurlijk vinden ze het niet leuk. Maar dat is het ondernemers risico. Omdat het product weer terug gaat naar de fabrikant met een reactie waarom, kan de fabrikant hiermee zijn voordeel doen. Ik heb dus geen probleem hiermee - en wees gerust een volgende klant zal een nieuw product krijgen.
Ik heb nog een aantal foto's genomen bij lage iso waarden. En die zien er zeer goed uit. Iso 100 bijna compleet ruisvrij. Iets beter heb ik nog niet gezien. Het verschil met Iso 200 is nauwelijks zichtbaar. Ik heb het gevoel dat de ruis bij lage iso's beter zijn dan bij de d300s, maar dat weet ik nog niet zeker. Te weinig tijd gehad om dat te onderzoeken. De reden dat ik deze camera heb gekocht is dat ik mijn oude d90 heb verkocht. Een backup body is wel zinvol - vooral als ik naar Verweggistan ga. Een nieuwe d90 is vergeleken met de d7000 toch wel een verouderd type.
Re: Mijn oordeel D7000
Denk je nu echt dat dit zo werkt hier in NL met Nikon camera's? Sorry hoor maar ik vind dit heel erg... Ben serieus geïnteresseerd in fotografie en het verhaal van de D7000 maar het verhaal achter deze test en review staat me heel erg tegen. veel meer wil ik er ook niet over zeggennickart schreef: Ik neem dus aan dat een terug gebracht product weer terug naar de importeur gaat. De verkopende organisatie draait op voor de verzending enzo. Natuurlijk vinden ze het niet leuk. Maar dat is het ondernemers risico. Omdat het product weer terug gaat naar de fabrikant met een reactie waarom, kan de fabrikant hiermee zijn voordeel doen. Ik heb dus geen probleem hiermee - en wees gerust een volgende klant zal een nieuw product krijgen.