Mijn oordeel D7000

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
nickart

Mijn oordeel D7000

Bericht door nickart » zo nov 07 2010 5:45 pm

Leuke camera. Ik denk na of ik hem ga houden. Om die vraag te beantwoorden moet ik weten voordelen heeft het tov mijn D300s?

Voordelen:

Minder zwaar. Dat is erg mooi, maar met mijn lenzen erop merk ik het nauwelijks.
Iets meer resolutie. En dat is wel te zien als je aan het pixelpeepen bent. Dus een klein beetje meer details.
Video is beter. Maar dat gebruik ik zelden.

Nadelen:

Ruis niveau is het zelfde als D300s. :o Humm, de D90 is beter dan de D300s / D300 op dit gebied. Ik hoopte op 1-1.5 stop extra ruimte, maar dat blijkt in de praktijk niet zo te zijn :( .

Nieuwe batterij. Grotere oplader. Indien ik de D300s en D700 camera's meeneem dan kan ik twee soorten batterijen en opladers meeslepen.

Balhoofd adapterplaat van D90 of D300s past er niet op.

Tijdens het viewen laat het ok knopje een processing (edit van fotos) menu zien. Dit is niet aan te passen. :frown: Dat is wel erg vervelend. Processing doe ik wel op een computer, niet in de camera. Die hele processing had van mij wel uit de camera mogen zijn. Wie gebruikt dan nu eigenlijk? Wat ik wil is 100%zoom of een groot histogram. Zoiets gebruik ik in de praktijk.

Dus na lang nadenken gaat ie terug. In mijn situatie ben ik beter af met een D300s en een vervanger (D90). Daar zullen ze in Apeldoorn niet erg blij mee zijn - maar ik heb als consument het recht om binnen 8 werkdagen de aankoop terug te brengen.

iJoost

Re: Mijn oordeel D7000

Bericht door iJoost » zo nov 07 2010 6:06 pm

Zeven. En alleen maar als het ook echt een koop op afstand was.

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bob42 » zo nov 07 2010 6:12 pm

nickart schreef: maar ik heb als consument het recht om binnen 8 werkdagen de aankoop terug te brengen.
Tja, als je de camera aan de deur (colportage) of op afstand (waar Internet tegenwoordig ook onder valt) hebt gekocht. De termijn is/wordt zelfs opgehoogd naar 14 dagen. Als je in de winkel hebt gekocht heb je dat recht niet.

nickart

Bericht door nickart » zo nov 07 2010 6:23 pm

Op de bon staat 8 dagen. Natuurlijk in een nette doos enzo. De handleiding zit nog in zijn hoesje en Ik heb minder dan 200 clicks gemaakt. En een beetje goede firma doet niet moeilijk - anders raken ze een goede klant (en zijn netwerk) kwijt. Bv. naar die toko in Beuningen ga ik niet omdat ze me niet vriendelijk hebben geholpen.
Ik ben nog aan het prakkizeren of ik hem hou of een d90 neem. Nadeel van d90 is dat focuseren slechter is dan bv. mijn d300s. En dat was de hoofd reden waarom ik een d300s heb genomen. Ik ben nu focus testjes aan het doen met de d7000. Ziet er na uit dat dat wel beter is dan d90.

Bob42
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bob42 » zo nov 07 2010 6:31 pm

nickart schreef:Op de bon staat 8 dagen.
Dat zijn dan de algemene voorwaarden van de leverancier en die zijn dus kennelijk soepeler dan het consumentenrecht.

Overigens denk ik dat de D7000 toch echt wel meer te bieden heeft dan de D90.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » zo nov 07 2010 6:35 pm

Bob42 schreef:Overigens denk ik dat de D7000 toch echt wel meer te bieden heeft dan de D90.
Ben benieuwd waarom.

iJoost

Bericht door iJoost » zo nov 07 2010 6:42 pm

nickart schreef:Op de bon staat 8 dagen.
Dat kan. Maar dan moet je dan niet zeggen "als consument heb ik recht..." want dat slaat dan nergens op.

Bob42
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bob42 » zo nov 07 2010 6:44 pm

Marten schreef:
Bob42 schreef:Overigens denk ik dat de D7000 toch echt wel meer te bieden heeft dan de D90.
Ben benieuwd waarom.
http://www.cameralabs.com/reviews/Nikon ... dict.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

flitslicht

Bericht door flitslicht » zo nov 07 2010 6:46 pm

Toch wel bijzonder als dat kan met camera's. Ik zou niet graag een camera krijgen die al door iemand gebruikt is terwijl aan de andere kant ik betwijfel dat ze die camera's dan door de shredder gooien.

Bob42
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bob42 » zo nov 07 2010 6:50 pm

flitslicht schreef:Toch wel bijzonder als dat kan met camera's. Ik zou niet graag een camera krijgen die al door iemand gebruikt is terwijl aan de andere kant ik betwijfel dat ze die camera's dan door de shredder gooien.
Helemaal eens. Ik zou ook een splinternieuwe camera voor dat geld willen. Vreemde policy van de desbetreffende winkel en goed uitkijken voor je daar wat koopt. 8)

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » zo nov 07 2010 7:15 pm

Als de camera dan al door de handen van 10 mensen is geweest koop je een nieuwe camera met 2000+ clicks. :shock:
Breda.......here we come(back)

iJoost

Bericht door iJoost » zo nov 07 2010 7:21 pm

Het is volgens mij ook nog maar de vraag of het in dit geval kan. Het zou heel goed kunnen zijn dat die acht dagen geld terug alleen geldt als de verpakking ongeopend en het artikel ongebruikt is gebleven. En dan helpt roepen dat je "als consument recht hebt" geen ene moer.

Maar bij koop op afstand heb je die mogelijkheid inderdaad wel.

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » zo nov 07 2010 8:36 pm

nickart schreef:Op de bon staat 8 dagen. Natuurlijk in een nette doos enzo. De handleiding zit nog in zijn hoesje en Ik heb minder dan 200 clicks gemaakt. En een beetje goede firma doet niet moeilijk - anders raken ze een goede klant (en zijn netwerk) kwijt. Bv. naar die toko in Beuningen ga ik niet omdat ze me niet vriendelijk hebben geholpen.
Ik ben nog aan het prakkizeren of ik hem hou of een d90 neem. Nadeel van d90 is dat focuseren slechter is dan bv. mijn d300s. En dat was de hoofd reden waarom ik een d300s heb genomen. Ik ben nu focus testjes aan het doen met de d7000. Ziet er na uit dat dat wel beter is dan d90.
In mijn ogen ( en naar mijn verwachting) accepteert 'een beetje goede' winkel geen gebruikte voorwerpen, die zonder gegronde redenen worden teruggebracht, zoals hier het geval is.
Laat ons graag weten of dat het geval is, want dan kan ik er eentje toevoegen aan mijn 'zwarte' lijst.
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

flitslicht

Bericht door flitslicht » zo nov 07 2010 9:00 pm

Met lenzen is het geen probleem, maar daar kan je het ook niet aan zien. De camera's beginen als ze nieuw zijn om de tijd te vragen en hebben een teller voor het aantal foto's. Mijn verwachting is dat de teruggebrachte camera's gewoon worden aangenomen ivm de wet en dan via een sessie met een computer bij de producent waarmee alles weer op 0 gezet wordt terug in de handel komen.

nickart

Bericht door nickart » zo nov 07 2010 9:11 pm

Nogmeer files vergeleken. De D7000 heeft meer last van ruis dan een Nikon D90, Pentax Kx en mogelijk K7.

Edit: Na beter naar de files te hebben gekeken moet ik bekennen dat bovenstaande niet klopt voor lage iso's. Bij hoge iso's weet ik het nog niet zo zeker.
Laatst gewijzigd door nickart op vr nov 12 2010 1:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Terug naar “Overige discussies”