Pagina 2 van 4

Geplaatst: za mei 05 2007 8:23 am
door Hans Braakhuis
Je hebt een afspraak met de winkel. Daar moet je zijn.

Mocht een product binnen een half jaar stuk gaan, dan wordt geacht het product al stuk te zijn bij de levering. Je hoort dan gewoon een vervangend (nieuw) product te krijgen.

domme winkeliers

Geplaatst: za mei 05 2007 8:37 am
door George Fennes
Hans schreef:

Code: Selecteer alles

Je hebt een afspraak met de winkel. Daar moet je zijn. 

Mocht een product binnen een half jaar stuk gaan, dan wordt geacht het product al stuk te zijn bij de levering. Je hoort dan gewoon een vervangend (nieuw) product te krijgen.
Dat is duidelijk, maar hoe leg dat aan die domme winkeliers uit, die snappen dat zogenaamd niet.

Groetjes George :D

Geplaatst: za mei 05 2007 8:39 am
door paparazzi
Was 't hier op dit forum dat er een tijdje terug een link of een artikel stond met de rechten van de consument betreffende dit soort zaken? Zou dat artikel eigenlijk graag bookmarken voor 't geval het nog 'ns aan de orde gaat zijn. Eventueel in combinatie met de rechtsbijstandsverzekering als ze niet gelijk gehoor geven aan je eis om nieuw materiaal.

wijzer maken

Geplaatst: za mei 05 2007 8:44 am
door George Fennes
Ik denk dat het een goed idee is om te kunnen beschikken over wetsartikelen en juresprudentie om zodoende die domme winkeliers wat wijzer te maken dat ze wel de spulletjes omruilen.

En wat betreft rechtsbijstandverzekeringen, heb ik de ervaring dat die je eerst van het kastje naar de muur sturen voordat ze uberhoubt iets voor je willen doen.

Groetjes George :D

Geplaatst: za mei 05 2007 8:51 am
door Hans Braakhuis
paparazzi schreef:Was 't hier op dit forum dat er een tijdje terug een link of een artikel stond met de rechten van de consument betreffende dit soort zaken? Zou dat artikel eigenlijk graag bookmarken voor 't geval het nog 'ns aan de orde gaat zijn. Eventueel in combinatie met de rechtsbijstandsverzekering als ze niet gelijk gehoor geven aan je eis om nieuw materiaal.
Op m'n site stond een verhaal met links, maar vanwege ruimtegebrek is dat er af.

Googel eens met consuwijzer

Geplaatst: za mei 05 2007 9:09 am
door Hans Braakhuis
Kijk eens, makkelijker kunnen we het niet maken:

"De eerste 6 maanden staat u extra sterk
Vertoont het product in de eerste zes maanden na aankoop een mankement,
dan neemt de wet aan dat het product op het moment van aankoop al niet in orde was. Daarom staat u in deze periode extra sterk als u de verkoper aanspreekt op herstel of vervanging van het product. De verkoper kan uiteraard wel onderzoeken of u het product op een normale wijze heeft gebruikt."


Een citaat uit:

consuwijzer

Klik op deze site rechts in de blauwe kolom op de PDF Consuwijzer over garantie. Helaas een link lukte niet, moet je dus zelf doen.

consuwijzer

Geplaatst: za mei 05 2007 9:11 am
door George Fennes
Bedankt Hans, hier hebben we wat aan.

Groetjes George :D

Geplaatst: za mei 05 2007 9:43 am
door jbrood
bel anders eens met consuwijzer, helpen je wel op weg (mij in ieder geval wel)

Geplaatst: za mei 05 2007 11:03 am
door pieter.w
als inbrenger van dit punt een update: in de eerste plaats ervaar ik dit forum als bijzonder positief; zeker de wijze waarop wordt meegedacht aan oplossingen in deze kwestie.
De volgende episode: vanochtend bezocht ik de winkelier (MediaMarkt, Lwd. Ook al was MM duurder dan veel internet aanbieders, hun service organisatie zo dicht bij de deur (20km) heeft bij mij de doorslag gegeven. Maar dat ter zijde.)
De servicemedew van MM is erg behulpzaam om tot een oplossing te komen, maar...
er zijn wettelijke termijnen voor reparatie / vervangen (20 werkdagen); en er is een administartief-systeem bij MM waarmee ingenomen objecten worden gevolgd en waaruit aanmaningsbrieven etc worden verstuurd nadat bepaalde wettelijke termijnen zijn verstreken.
Dit systeem blijkt nu een bottleneck; ik heb de lens bij NikonServicePoint (NSP) in Beverwijk achergelaten en daarin voorziet het MM-registratiesysteem niet. Ook al oogt het op zich als een goed en professioneel systeem, 'dummies' kunnen niet in de logistiek etc. worden vastgelegd.
MM gaat maandagochtend in overleg met NSP om tot een oplossing te komen. Ook intern bij MM zal die aktie worden uitgezet. Mijn stellingname is eenvoudig: MM is verantwoordelijk voor het oplossen van deze kwestie en niet het NSP. Maandagmiddag verder...
Mocht het alsdan niet tot een bevredigende oplossing komen, dan zal ik na consult van Consuwijzer en mijn rechtsbijstandverz tot verdere stappen besluiten.
Goed weekend.

MM

Geplaatst: za mei 05 2007 11:08 am
door George Fennes
Dus hieruit blijkt dat MM zijn eigen wetten en regels hanteerd.

Ze moeten zich gewoon aan de wet houden en jou die service bieden waar jij recht op heb.

Groetjes George :D

Geplaatst: za mei 05 2007 11:10 am
door pieter.w
George: als ik MM mag geloven zijn de termijnen gesteld in de NL'se wetgeving hieromtrent. Ik zal dat nog trachten te verifiëren...

Zelfde defect gehad

Geplaatst: za mei 05 2007 11:57 am
door Remco
Ik heb dezelfde 18-135 lens en gebruik nu reeds mijn tweede. Mijn eerste lens heeft ongeveer een maand gewerkt en gaf er vervolgens de brui aan. Lijkt erg op wat jij schetst als probleem.
Ik kon alleen nog manueel focussen, autofocus vond geen scherpstelling en de lens piepte verschrikkelijk als-ie aan het zoeken was. Ook liep de zoomring stroever.
Zelf ben ik naar de (internet) winkel waar ik'm gekocht had (digitalstreet) teruggegaan op een drukke zaterdagmiddag en ben net zolang blijven wachten tot ik een nieuwe meekreeg. Het mooie van internetwinkels is namelijk dat je op de website kunt zien dat ze nog een nieuwe in voorraad hebben en die dus ook mee kunt eisen;-)
Ondertussen gebruik ik de nieuwe alweer enkele maanden tot volle tevredenheid.

gaat Nikon achteruit?

Geplaatst: za mei 05 2007 12:03 pm
door George Fennes
Hieruit blijkt dat die 18-135mm toch niet zo'n degelijke lens is als je zou mogen verwachten.

Jammer van Nikon, had zoveel beter gekunt.

Groetjes George :D

Geplaatst: za mei 05 2007 1:02 pm
door Cees
Aan de andere kant, je hebt goede en slechte series, komt ook bij dure producten voor. (Dure auto's bijvoorbeeld!)

Groet, Cees :D

Geplaatst: za mei 05 2007 2:33 pm
door v.alberts
Hallo allemaal,

Wellicht bedoelde men ook de link die ik ooit eens opgeslagen heb (uit een eerder topic op dit forum) en recentelijk weer plaatste.
Bij deze nog maar eens:

http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=279

Je zal je inderdaad tot mediamarkt moeten wenden, ook al zeggen die van niet en zullen ze voor je kijken wat ze kunnen doen...(bla bla) Ze MOETEN je gewoon helpen dus ik zou wat meer op mijn strepen staan als ik jou was.

Verder las ik ergens dat er domme winkeliers rond zouden lopen die niet weten hoe de vork in de steel zit. Helaas is het beleid veelal als volgt: Hou je van de domme, de klant weet nóg minder!
Zolang veel mensen hier genoegen mee nemen verandert er ook niets helaas.

Succes ermee,

Gr Vincent