Bericht
door Dennisdeboer » di mei 22 2007 7:50 pm
ja ik weet het.
maar waar ik me aan erger, ik had hiervoor een Canon PowerShot S70.
die gigantisch goede foto's maakte, met vooral een zer hoog contrast en pixel per pixel scherpte wat alleen bij heel dure camera's voor komt.
maar ik zat toch met de beperkingen, ik kon er geen andere lens of flitser op zetten, ook was die langzaam, en erg klein.
dus kocht ik de D50 met kitlens.
dat was wel een hele verandering, mooie grote proffesionele camera in me handen.
mensen waarvoor ik fotografeer dachten dat ik nu nog mooiere foto's zal gaan maken, integendeel hier is niks van waar, de foto's zijn contrast arm, redelijk onscherp.
als ik de camera op scherper zet, zie ik duidelijk dat dit software matig gebeurt, hier hou ik niet van, ook crop ik erg veel en zoom ik veel in op de foto's.
na een tijd experimenteren krijg ik mooiere foto's eruit dan mijn oude toestel, qua kleur, ruis, scherpte. maar niet als het om contrast gaat.
dus wat dat betref ben ik erg geschokken van het review dat een lens van rond de 1400 euro zoveel betere kwaliteit bied, en zie ik ook gelijk dat het nog beter kan, en mensen hier op het forum ik koop dit en dat...
morgen ga ik naar de efteling, hopelijk maak ik betere foto's dan vorig jaar met mijn S70, dat zal toch hopelijk wel..
Groetjes, dennis