Onderwerp wordt niet gemarkeerd

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Onderwerp wordt niet gemarkeerd

Bericht door Patrick » wo mar 20 2013 10:52 am

Cor Gortzak schreef:Het grijze icoontje komt wel als ik na het bekijken van een bericht te hebben verlaten en opnieuw alle nieuwe berichten ga ophalen. Dan wordt het icoontje wel grijs
Maar dan is er toch helemaal geen probleem? Dit is wat je mag verwachten... :shock:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

hansvk
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansvk » wo mar 20 2013 1:34 pm

Of gebruik je de 'back/terug' knop van de browser als je een onderwerp hebt bekeken?
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Cor Gortzak » wo mar 20 2013 1:40 pm

@Hansvk

Als je de knop met de pijl naar links linksboven in het scherm bedoelt, gebruikt ik deze altijd!

Ik zou niet weten hoe je anders naar het volgende bericht zou moeten komen.

Als dit foutief is, vertel mij dan a.u.b. hoe het wel moet.

Mijn computer heeft het al jaren goed gedaan op deze manier.

Cor G.
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cor Gortzak » wo mar 20 2013 1:46 pm

@Patrick,

Maar dan komt de lijst met berichten altijd met het eerste bericht op het scherm en dan moet ik handmatig in de lijst gaan scrollen en zoeken naar de plaats waar het bericht staat dat ik nog niet heb bekeken. En dat is knap lastig.

Ik heb het ook op een andere computeren een laptop geprobeerd, maar deze hebben hetzelfde resultaat.

:) :) :) :)

Cor G
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd

hansvk
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansvk » wo mar 20 2013 1:52 pm

Cor Gortzak schreef:@Hansvk

Als je de knop met de pijl naar links linksboven in het scherm bedoelt, gebruikt ik deze altijd!

Ik zou niet weten hoe je anders naar het volgende bericht zou moeten komen.

Als dit foutief is, vertel mij dan a.u.b. hoe het wel moet.

Mijn computer heeft het al jaren goed gedaan op deze manier.

Cor G.
Ik gebruikte deze knop toevallig vandaag ook een paar keer en toen zag ik dat dan de markering van het onderwerp wat je daarvoor hebt bekeken niet grijs wordt. Normaal gebruik ik de navigatielink onder de berichten: "keer terug naar ...." of andere navigatielinks bovenaan of onderaan het scherm. In dat geval wordt de markering van het onderwerp wel grijs.
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cor Gortzak » wo mar 20 2013 2:03 pm

@Hansvk

Maar dan kom je niet op de plek waar je het laatste bericht hebt gelezen en moet je weer gaan scrollen.

Of zie ik dat fout?

Cor
Cor

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo mar 20 2013 2:10 pm

Geen bug dus. Dit is wat je verwachten mag.

Hoe ik het doe: open links in een aparte tab. Dit kan door rechts erop te klikken, of door Ctrl (Control) ingedrukt te houden tijden het klikken. Als je klaar bent met het betreffende draadje dan sluit je het tabblad en ga je door naar de volgende. Ik open zelfs meerdere tabbladen na elkaar en loop ze dan een voor een af.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cookie1397 » wo mar 20 2013 4:35 pm

Patrick schreef:Geen bug dus. Dit is wat je verwachten mag.

Hoe ik het doe: open links in een aparte tab. Dit kan door rechts erop te klikken, of door Ctrl (Control) ingedrukt te houden tijden het klikken. Als je klaar bent met het betreffende draadje dan sluit je het tabblad en ga je door naar de volgende. Ik open zelfs meerdere tabbladen na elkaar en loop ze dan een voor een af.
Dat is exact hoe ik het ook altijd doe. En ik gebruik in firefox ook nog de clear cache button plugin
Nikon Z Z & de maskers

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » wo mar 20 2013 5:30 pm

Als je de "TERUG"knop van je browser (of van je muis, als je zo'n knop erop hebt zitten) gebruikt, dan wordt er niets ververst. Je krijgt dan dus het browserbeeld terug dat je daarvoor had. Dat gekleurde icoontje dus óók. Je krijgt dan niet een ververste pagina.

Als je die pagina dan ververst wilt zien, klik je (in Firefox!) op de knop "huidige pagina vernieuwen", een ronde naar rechts draaiende pijl die aan het eind van de "URL-regel" staat. Bingo! Grijs icoontje.

Voor hetzelfde effect klik je op de NCN koppeling "Bekijk je eigen berichten" of "Nieuwe berichten". Dan krijg je die pagina dus ook vernieuwd.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

hansvk
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansvk » do mar 21 2013 12:48 pm

Cor Gortzak schreef:@Hansvk

Maar dan kom je niet op de plek waar je het laatste bericht hebt gelezen en moet je weer gaan scrollen.

Of zie ik dat fout?

Cor
Dat klopt in veel gevallen. Wat je ook kunt doen is om jouw methode te blijven toepassen en dan elke keer nadat je terug hebt geklikt even de toets F5 indrukken (verversen scherm).
(D40 + 18-55)

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cor Gortzak » za mar 23 2013 12:56 pm

@Peter schreef:

"De markering verdwijnt trouwens alleen als je alle berichten op je scherm hebt gehad, dus ook eventueel pagina 2 en volgend

Maar ik begrijp dat jij het met alle berichten hebt ?
Blader je terug als je de berichten leest ?
Peter Moderator"

Ik doe nu het volgende:

Als ik een bericht in de lijst zie die ik verder wil bekijken dan doe ik het navolgende:

1. Ik druk op de Ctrl-knop en gelijktijdig met rechts op de tekst van het bericht
2. Dan krijg ik een keuze menu en kies "Openen in nieuw tabblad"
3. Na het lezen van het bericht sluit ik dit bericht door op het kruisje te klikken in het Nikon kadertje links bovenin de pagina. Hierbij kom ik dan weer in de lijst met berichten op de plek waar ik was voor ik hieraan begon.
Het icoontje blijft dan gekleurd. Als ik dan op nieuwe berichten klik komt hij wel met een grijs kadertje terug maar staat de aanwijzer op het eerste bericht en moet ik weer naar het bekeken bericht toe scrollen. Erg lastig allemaal.

Ik begrijp er echter niets van ik kon eerst gewoon het bericht sluiten met de het rondje met de Pijl naar links boven in het scherm en de pagina en kwam dan gewoon weer terug in de lijst met berichten waarbij je ook op de plaats kwam te staan waar de laatst bekeken bericht staat.

Met welke computer ik dit ook doe (PC met windows Vista of Windows 7 of op een laptop, allemaal met Explorer 10,
het gaat overal hetzelfde. Geen grijs icoontje.

Ik kan niet begrijpen waarom dat plotseling niet meer werkt!!

Alle eerdere aangedragen oplossingen werken bij mij niet. Toch allen bedankt voor het meedenken.

Wat zijn Computers of programma's toch vreemde dingen.

Met groet Cor G
Cor

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mar 23 2013 1:51 pm

Met deze werkwijze blijf de pagina met de lijst onveranderd. Er is geen enkele reden voor je browser om de pagina te verversen... en dat doet deze dus niet. Ik kan me niet voorstellen dat exact deze werkwijze ooit wel gewerkt heeft.

Het is trouwens volkomen onnodig om die Ctrl in te drukken als je rechts klikt. Je kan veel beter links klikken terwijl je die Ctrl indrukt. Dan wordt de pagina ook in een tab geopend. Als je er ook nog de Shift bij ingedrukt houdt dan ga je ook gelijk naar dat nieuw geopende tabblad! :idea:

Franklin
Clublid
Clublid

Bericht door Franklin » za mar 23 2013 3:21 pm

Ik gebruik ook Windows 7 (SP1).
Gisteravond een windows update gedaan en daarin zat Internet explorer 10 verwerkt.
Na de update had ik hetzelfde probleem dat de ikoontjes niet meer automatisch grijs werden als je het onderwerp had bekeken.
Ik heb daarna IE 10 weer weggesmeten waarna alles weer werkte zoals voorheen.

Controleer dus even of je ook een update naar IE10 hebt gedaan. Zo ja, weggooien.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”