FotoFreakkie schreef:Beste leden!!!
Ik heb een vraag aan jullie... Wij gaan deze zomer naar de ardeche maar nu de vraag welke lenzen nemen jullie altijd mee op vakantie?? Ik heb er maar 2 maar wil eigenlijk een andere aanschaffen voor dat we op vakantie gaan.. Wat zouden jullie mij adviseren??
Voor de Ardeche zou je goed met een 24-70 uit de voeten kunnen,wil je wat details fotograferen , (die er overigens genoeg te zien zijn) , een 70-200, maar daar zou je ook je 70-300mm voor kunnen gebruiken. , een echte groothoek heb je in deze mooie streek van Frankrijk niet zo dringend nodig,al moet ik toegeven dat ik hem wel eens in Kerk bezoeken op een statief heb gebruikt.
Wil je een goed alternatief voor de 24-70 neem dan een 35-70 f/2.8 dit objektief kost in aanschaf maar een fractie van de 24-70 wij hebben hem nog steeds vaak in gebruik.
Er is mijn mening na geen standaard oplossing voor een vakantie-objektief ,bedenk dat,als je wilt investeren, je dat het beste doet in goede objektieven,helaas is het wel zo :hoe beter de objektieven hoe duurder ze worden,vergeet ook niet naar de vaste brandpunts te kijken,die zijn een stukje goedkoper dan de lichtsterke zooms.
Een tweede body om alleen objektieven te verwisselen raad ik persoonlijk af,investeer dan in goed glas.
Ook het advies van Cyrus is een heel goed advies.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.