Pagina 2 van 2

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: vr aug 22 2014 12:08 am
door pimmetje
Giso schreef:
John Jansen schreef:Ja hoor we zijn weer de l..., alleen maar gezeik met Nikon wordt het nu wel een x zat.
Dat valt nog wel mee toch?
Ik stapte over naar Olympus deels voor het formaat, maar ook deels vanwege de kwaliteit van de huidige Nikons.
Ik heb in een maand tijd 4 Olympus OM-D E-M5 body's gehad voordat ik een correct functionerend exemplaar had.
Ik wil maar zeggen dat het echt niet alleen bij Nikon voorkomt.
Herkenbaar. Aanschaf 2012,na twee maanden zwarte foto's. Sluiter vervangen. Wat later zware onderbelichting. Vlot hersteld. Weer wat later valt oculair rubber in onderdelen naar beneden,zelf vervangen door Nikon Rubber. Nu gaat klepje accu regelmatig spontaan open.
Het is nu eenmaal zo en ik kan er wel mee leven,de OM-D-M5 is een heerlijke camera die wat plakband behoeft. Bovendien met de 12-50 buitengewoon goed regenbestendig en uitstekend beeld.

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: vr aug 22 2014 6:15 pm
door Jan en Yuul
Vandaag bij NSP geweest met de D810. Duurde ongeveer 20 minuten. Het bleek om een firmware update te gaan en daarna moest hij nog even aan de "lichtkast gehangen worden", waarbij "de matrix op ruis gejusteerd moest worden". Zoals je ziet zegt ons dat laatste niet veel, misschien kan een van jullie dat uitleggen.

Op het moment dat wij daar binnen kwamen zat er nog iemand op zijn D810 te wachten, na ons kwamen nog twee eigenaren :) .

We gaan morgen maar eens kijken wat de resultaten zijn.

Groet,

Jan (van Yuul :) )

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: vr aug 22 2014 7:47 pm
door Kroontje
Ik hoop dat het allemaal opgelost word voor jullie ;)

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: vr aug 22 2014 8:00 pm
door Flandria
Mmm, niet fraai.
Het testen slaan ze in de fabriek maar over en laten ze over aan de kopers?
En dan mag je achter in de rij aansluiten.....
Slechte ontwikkeling, ook die firmware updaten achteraf geeft maar weer aan dat het product te snel de fabriek verlaat...

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: ma aug 25 2014 9:58 pm
door Michele
Ach... Alles is relatief. Ik heb een auto die destijds de fabriek verliet zonder dat er een deugdelijke testronde aan vooraf gegaan was. Rondje rondweg om te kijken of de motor het hield en de markt op met dat ding. Tests? Kwaliteitscontrole? Welnee joh.... Call back? Nooit van gehoord.... Destijds (auto is uit '92) nam men dat gemakkelijker voor lief dan tegenwoordig.
Wat dat betreft is internet een van de oorzaken van "consumentenonrust". Een persoon ontdekt een dingetje en mikt het online. x-tal volgers checkt het en verdomd... Vervolgens sneeuwballetje. Maarrr... waren we vroeger zo zenuwachtig als onze F801 er een half stopje naast zat? Of batterijen vrat waar je bij stond? Neen, want: 1 we merkten het niet omdat een centrale de boel corrigeerde qua afdrukjes, en: 2 er moest een blad zo'n klacht oppikken voordat het wereldkundig werd. Terwijl je nu met 1 facebook berichtje de poppen aan het dansen hebt.

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: ma aug 25 2014 10:11 pm
door a90
Precies, waren alle kwaliteitscontroleurs maar zo 'precies' als deze heren, dan kwamen er vast minder klachten terug. :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: ma aug 25 2014 10:50 pm
door JaapV
Prachtig!! :lol:

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: ma aug 25 2014 11:12 pm
door ReneG
Flandria schreef:Mmm, niet fraai.
Het testen slaan ze in de fabriek maar over en laten ze over aan de kopers?
En dan mag je achter in de rij aansluiten.....
Slechte ontwikkeling, ook die firmware updaten achteraf geeft maar weer aan dat het product te snel de fabriek verlaat...
Dit is een beetje onzin en een totaal onrealistische verwachting. Een product als een DSLR doorloopt vele tienduizenden testcases. Die worden per product in de fabriek ook nog eens grotendeels herhaald. Veel producten zijn tegenwoordig dusdanig complex dat het effectief niet meer mogelijk is om alles te testen. En zelfs als ze alles (proberen te) testen wil dat niet zeggen dat de test zelf geen false positive kan afgeven. Als je een foutloos product verwacht kun je ten eerste een verkoopprijs verwachten die 5-10 keer boven de huidige ligt, en dan nog kunnen ze niet alle fouten voorkomen. Het is al een klein wonder dat er zo weinig fouten worden gemaakt.

We zijn niet meer in vroeger tijden waar je dit soort niveau van testen nog enigszins kon verwachten. De camera's, TV's etc. van vroeger waren echt vele factoren minder complex dan de huidige apparatuur en in dat opzicht totaal niet te vergelijken.

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: do aug 28 2014 11:29 am
door RogierJ
Vandaag ook langs geweest bij het Nikon Service point.

Ook bij mij 15-20 minuutjes wachten: firmware update en sensor gejusteerd. Daarnaast nog netjes de sensor gereinigd.

Als je in de buurt van Beverwijk woont is zo gepiept.... :wink:

Rogier

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: do aug 28 2014 11:53 am
door ATOR
Wat mij vooral opvalt is hoe alert en actief Nikon nu op problemen reageert vergeleken met het D600 stofprobleem wat zo lang domweg ontkend werd. Het lijkt erop dat er een flinke cultuuromslag heeft plaatsgevonden.

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: do aug 28 2014 12:23 pm
door Kroontje
Maar is het nu met een update opgelost?

Kroontje

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: wo sep 03 2014 10:21 pm
door Frankie
Ja, klopt. Maar de update kun je niet zelf via download uitvoeren dus een ritje naar Beverwijk hoort daarbij.

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: wo sep 03 2014 11:57 pm
door Jan en Yuul
Kroontje, excuus voor de late reactie, maar we zijn nog niet toegekomen aan het uitgebreid testen van lange sluitertijden bij hoge iso-waarden. Die combinatie gebruiken we zelden vandaar. Omdat we het idee hadden dat Nikon behalve die items ook nog minder belangrijke zaken met de firmware-update zou rechtzetten hebben we deze toch maar laten uitvoeren. Voor ons niet zo moeilijk, NSP is op 5 minuten rijden van ons huis. Die mazzel hebben we.

Groet,

Yuul en Jan :)

Re: D810 service item op nikon.nl

Geplaatst: do sep 04 2014 10:59 am
door Flandria
ReneG schreef:Dit is een beetje onzin en een totaal onrealistische verwachting. Een product als een DSLR doorloopt vele tienduizenden testcases. Die worden per product in de fabriek ook nog eens grotendeels herhaald. Veel producten zijn tegenwoordig dusdanig complex dat het effectief niet meer mogelijk is om alles te testen. En zelfs als ze alles (proberen te) testen wil dat niet zeggen dat de test zelf geen false positive kan afgeven. Als je een foutloos product verwacht kun je ten eerste een verkoopprijs verwachten die 5-10 keer boven de huidige ligt, en dan nog kunnen ze niet alle fouten voorkomen. Het is al een klein wonder dat er zo weinig fouten worden gemaakt.

We zijn niet meer in vroeger tijden waar je dit soort niveau van testen nog enigszins kon verwachten. De camera's, TV's etc. van vroeger waren echt vele factoren minder complex dan de huidige apparatuur en in dat opzicht totaal niet te vergelijken.
Ik hoop dat je net als ik voorgaande berichten hebt gelezen....

@a90, ik kon mijn lach niet inhouden...