D810 service item op nikon.nl
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
D810 service item op nikon.nl
Gezien vandaag
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/61899" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
PS de opmerking "voor al uw behoeften" lijkt me wat overtrokken.
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/61899" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
PS de opmerking "voor al uw behoeften" lijkt me wat overtrokken.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Re: D810 service item op nikon.nl
Ja hoor we zijn weer de l..., alleen maar gezeik met Nikon wordt het nu wel een x zat.
-
- Moderator
- Contacteer:
Inderdaad heel spijtig nu al weer wat met de D810 na het recente D600 fiasco. En blijkbaar een combinatie noodzakelijk van een aanpassing aan hardware en software.
Maar ja, Fuji had een issue met een light leak met de X-T1. Het moet ook allemaal te snel op de markt gebracht worden.
Maar ja, Fuji had een issue met een light leak met de X-T1. Het moet ook allemaal te snel op de markt gebracht worden.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Heren toch...
Weet U hoeveel moeite het kost om enig probleem te analyseren en dan (wereldwijd) een oplossing te bieden ?
Groeten, Gijs

Weet U hoeveel moeite het kost om enig probleem te analyseren en dan (wereldwijd) een oplossing te bieden ?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Jammer dat het wederom gebruikers betreft van een nieuw type camera.
Wat bij mij wel verbazing wekt is de opmerking: Maar omdat de beeldresolutie en scherpte zijn toegenomen bij de D810, kan het gebeuren dat zelfs na uitvoering van serviceonderhoud om dit probleem op te lossen bij foto's met een belichting van meer dan 30 sec. meer heldere vlekken zichtbaar zijn dan bij beelden met dezelfde belichtingstijd van eerdere camera's het geval was. Mocht dit zo zijn, dan kunnen heldere vlekken verder worden gereduceerd door Ruisonderdrukking lange tijdopname op de D810 in te stellen op Aan
Komt op mij over als: Wij kunnen het probleem (nu) niet verhelpen. Mocht u er nog steeds last van hebben dan moet u er maar mee leren leven. Wij kunnen alleen reduceren, niet wegnemen. M.a.w. eigen schuld had je maar geen camera moeten kopen met een toegenomen beeldresolutie en scherpte.
Er zijn dus blijkbaar al gemodificeerde camera's op de markt. Dus het probleem is/was al enige tijd bekend en de nieuwe kopers zijn hiermee dan wel misleid. Dus wat wanneer je er geen genoegen mee neemt? Zal wel weer een eindeloze discussie worden met Nikon.
Wat bij mij wel verbazing wekt is de opmerking: Maar omdat de beeldresolutie en scherpte zijn toegenomen bij de D810, kan het gebeuren dat zelfs na uitvoering van serviceonderhoud om dit probleem op te lossen bij foto's met een belichting van meer dan 30 sec. meer heldere vlekken zichtbaar zijn dan bij beelden met dezelfde belichtingstijd van eerdere camera's het geval was. Mocht dit zo zijn, dan kunnen heldere vlekken verder worden gereduceerd door Ruisonderdrukking lange tijdopname op de D810 in te stellen op Aan
Komt op mij over als: Wij kunnen het probleem (nu) niet verhelpen. Mocht u er nog steeds last van hebben dan moet u er maar mee leren leven. Wij kunnen alleen reduceren, niet wegnemen. M.a.w. eigen schuld had je maar geen camera moeten kopen met een toegenomen beeldresolutie en scherpte.
Er zijn dus blijkbaar al gemodificeerde camera's op de markt. Dus het probleem is/was al enige tijd bekend en de nieuwe kopers zijn hiermee dan wel misleid. Dus wat wanneer je er geen genoegen mee neemt? Zal wel weer een eindeloze discussie worden met Nikon.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
-
- Moderator
- Contacteer:
Inmiddels heeft Nikon er wel al de nodige ervaring meegijs sandberg schreef:Heren toch...![]()
Groeten, Gijs

- ReneG
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nou dit is echt een kleinigheidje in 'the big picture' hoor... Als je een bepaalde veldstand (1x2) gebruikt met lange belichting heeft een beperkt aantal D810's mogelijk last van lichtvlekken... Dit komt niet eens in de buurt van de orde grootte van het D600 probleem.
Spul waarmee je foto's maakt...
Vooral die 'zwarte stip' markering vind ik wel lachu. M.a.w. als er iemand een zwart stipje heeft gezet in je statiefschroef, dan is het probleem verholpen...
't Is zeker psychosomatisch, die heldere vlekken...
Rare jongens, die japanners...
Hier:
http://advisory.nikonrepair.eu/language ... _D810.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
kun je het s/n van je D810 checken of deze voorzien moet worden van een zwarte stip.
Het probleem schijnt trouwens bij een Df ook op te treden, maar dan nog veel erger:
http://www.dpreview.com/forums/thread/3 ... t-54230052" onclick="window.open(this.href);return false;
'thermal issue'.

Rare jongens, die japanners...

Hier:
http://advisory.nikonrepair.eu/language ... _D810.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
kun je het s/n van je D810 checken of deze voorzien moet worden van een zwarte stip.
Het probleem schijnt trouwens bij een Df ook op te treden, maar dan nog veel erger:
http://www.dpreview.com/forums/thread/3 ... t-54230052" onclick="window.open(this.href);return false;
'thermal issue'.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Er staat bij fotografische behoeften... Kun jij je andere voorstellenvoor al uw behoeften

Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
-
- Clublid
Welke D810 bezitters hebben hun body al bij NSP gebracht en wat zijn de ervaringen?
Groet,
Yulia (van Jan
)
Groet,
Yulia (van Jan

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
-
- Forumlid
Ik heb hem aangemeld gaat er volgende week heen. Ik heb hem gecontroleerd en het barst van de witte punten.
Man Man , Alsof Nikon enkel problemen heeft met zijn camera's.Andere merken zoals Canon , Fuji , Sony hebben evenveel problemen .
Ik stel voor dat de mensen die het meeste klagen eens zelf een dslr ineensteken zonder enig foutje eraan !
Ikzelf heb wel 8 diverse Nikons en 4 Canons en toch werk ik nog het liefst met de Nikons.Waarom ?
Ik vind ze gewoon veel beter en die hebben geen disney kleurtjes .
Ik stel voor dat de mensen die het meeste klagen eens zelf een dslr ineensteken zonder enig foutje eraan !
Ikzelf heb wel 8 diverse Nikons en 4 Canons en toch werk ik nog het liefst met de Nikons.Waarom ?
Ik vind ze gewoon veel beter en die hebben geen disney kleurtjes .
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dat valt nog wel mee toch?John Jansen schreef:Ja hoor we zijn weer de l..., alleen maar gezeik met Nikon wordt het nu wel een x zat.
Ik stapte over naar Olympus deels voor het formaat, maar ook deels vanwege de kwaliteit van de huidige Nikons.
Ik heb in een maand tijd 4 Olympus OM-D E-M5 body's gehad voordat ik een correct functionerend exemplaar had.
Ik wil maar zeggen dat het echt niet alleen bij Nikon voorkomt.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
Ik denk, dat Nikon er goed aan zou doen eens te kijken wat er is veranderd in de design en ontwerp afdeling na de D300s/D700. Toen begon het, naar mijn mening, slechter te gaan.
Mogelijk ander beleid of ander bestuur dan wel ander personeel en denk/werkwijzen.
Heb tot nog toe geen enkele problemen ervaren.
Ook geen lichtlekkage op de Fuji.
Ik was ook niet een van de eersten bij de aanschaf.
Je zou bijna gaan denken dat de algehele kwaliteit van de producten achteruit holt.
Maakt ook niet uit want men koopt het toch wel.
Mogelijk ander beleid of ander bestuur dan wel ander personeel en denk/werkwijzen.
Heb tot nog toe geen enkele problemen ervaren.
Ook geen lichtlekkage op de Fuji.
Ik was ook niet een van de eersten bij de aanschaf.

Je zou bijna gaan denken dat de algehele kwaliteit van de producten achteruit holt.
Maakt ook niet uit want men koopt het toch wel.