De eerste elektronische zoekers zullen natuurlijk 1MP en flitsend snel zijn, daarna zal de kwaliteit hard achteruit hollen om de kosten te drukken
Liveview, zitten we daarop te wachten?
-
Diddlbiker
-
GdP
Dat zal wel mee vallen Bart.Diddlbiker schreef:Mijn grootste vrees is dat live-view een opstapje is naar een elektronische zoeker. Geen dure opklapbare spiegel en pentaprisma meer nodig...
De eerste elektronische zoekers zullen natuurlijk 1MP en flitsend snel zijn, daarna zal de kwaliteit hard achteruit hollen om de kosten te drukken
Nikon heeft enige jaren geleden z'n ontwerp overgedaan aan Fuji.
Met vr. gr.,
Gerrit
-
andries
- a90
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
Handig hoor
hou de camera boven je hoofd en je kunt nog goed zien wat er op de foto komt.
Ook eens geprobeerd met de live view aan en de HDMI kabel aan de LDC tv.
en het werkte nog ook 
Ook eens geprobeerd met de live view aan en de HDMI kabel aan de LDC tv.
Laatst gewijzigd door a90 op zo jan 27 2008 5:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Roelof
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ongelukkigerwijs kan ik het bij de D300 niet voor elkaar krijgen dat hij de spiegel omhoog laat staan als hij een foto maakt met life view aan, de spiegel moet even dicht en de sluiter ook. Ik had gehoopt dat ik met life view wat trillingsvrijer had kunnen werken, maar ik geloof eerder dat dat andersom is.andries schreef:Het mooiste is natuurlijk om de keuze voor beide te hebben, zowel optisch als elektronisch. Mogelijke voordelen live-view: stiller en sneller (afgezien van de autofocus), want geen spiegel die op- en neerklapt.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Roelof
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dozy,
Weet ik, doe ik ook.
Ik kan zelfs de timer van de draadontspanner gebruiken met Mirror Up
Luc,
Ik zie dat ik nog niet op jou gereageerd had.
Die spiegelvoorontspanning werkt wel bij de D300, werkt zelfs beter dan bij de D200 (die heeft 0,4 sec ipv 1 sec) Maar wat me bij Liveview zo tegenviel is dat ik op dat moment alles al open heb staan (spiegel en sluiter) en dat om een foto te maken, 't hele zootje weer dicht moet voordat ie weer open gaat. Bij een simpele coolpix hoeft de sluiter en de spiegel ook niet, dus waarom zou dat bij een dSLR in coolpix modus wel moeten. Jammer, gemiste kans voor Nikon.
Dat had liveview echt zinvol gemaakt.
Weet ik, doe ik ook.
Ik kan zelfs de timer van de draadontspanner gebruiken met Mirror Up
Luc,
Ik zie dat ik nog niet op jou gereageerd had.
Die spiegelvoorontspanning werkt wel bij de D300, werkt zelfs beter dan bij de D200 (die heeft 0,4 sec ipv 1 sec) Maar wat me bij Liveview zo tegenviel is dat ik op dat moment alles al open heb staan (spiegel en sluiter) en dat om een foto te maken, 't hele zootje weer dicht moet voordat ie weer open gaat. Bij een simpele coolpix hoeft de sluiter en de spiegel ook niet, dus waarom zou dat bij een dSLR in coolpix modus wel moeten. Jammer, gemiste kans voor Nikon.
Dat had liveview echt zinvol gemaakt.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- gijs sandberg
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
-
fremitus
- Léon Obers
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
Live View zie ik beslist wel zitten als extra feature op het moment dat je vanaf statief werkt en in de studio met stills. Speciaal ook voor handmatig scherpstellen op het schermpje.
Doet me denken aan die goede oude tijd dat ik achterop het matglas keek van mijn technische camera (welliswaar meestal met bino-spiegelloep).
Doet me denken aan die goede oude tijd dat ik achterop het matglas keek van mijn technische camera (welliswaar meestal met bino-spiegelloep).
Vriendelijke groet, Léon Obers
- M.Oorthuis
- Forumlid

- Contacteer:
Ik heb tot op de dag van vandaag die liveview alleen gebruikt om het nodalpoint te bepalen van mijn diverse lenzen
(maar dit had ik ook zonder liveview kunnen doen). Verder zie ik de voordelen er niet van het vreet alleen maar erg veel accustroom.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Pruimpit