Puntentelling maandopdrachten

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Richard
Serverbeheerder
Serverbeheerder
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Puntentelling maandopdrachten

Bericht door Richard » za jan 09 2016 11:43 pm

Of juist rustig wordt...

Noortje top dat je het organiseert!
Met vriendelijke groet,

Richard

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » za jan 09 2016 11:53 pm

noortje53 schreef:We kunnen ook teruggaan naar de oorspronkelijke versie: alleen Nikon, verse foto in lopende maand en exif vermelding.
Moet je zien wat er dan losbarst :-)
Daar heb ik niet voor gepleit Noortje! :lol:
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mieke53 » zo jan 10 2016 12:00 am

Ik ga lekker op de ingeslagen weg Johan.
Totdat.......het fluitje gaat :mryellow:

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » zo jan 10 2016 12:04 am

We horen het wel Noortje. Het is niet persoonlijk hoor, maar ik heb m'n eigen opvattingen, en die wilde ik kwijt kunnen. :thumbup:
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » zo jan 10 2016 12:05 am

Eerste plaats wil ik zeggen dat het nieuw leven inblazen van FVDM door Noortje waardeer. Niet dat ik fanatiek deelnemer ben maar is gewoon leuk. :thumbup:

Dacht in eerste instantie nog van dat is aardig voor Fuji gebruikers maar geld dus voor de Nikon vatting camera's hier hoort dus ook Kodak bij.

Ook mij bekruipt iets naars. Wanneer het om de lasten gaat (contributie) ben ik dus volledig lid, gaat het echter om de lusten (activiteiten, al dan niet op forum of in het echt) dan ben ik blijkbaar geen volledig lid. :?
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » zo jan 10 2016 12:07 am

Dat is de kern van wat ik bedoelde Frank!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Mieke53
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mieke53 » zo jan 10 2016 12:17 am

Johan, Frank, we moeten een transparante discussie voeren, ik voel me niet zo snel aangevallen, maar ik denk dat mijn voorwaarden niet zo heel erg discriminerend zijn. Ik ben voor ons Nikonmerk maar evengoed staat het ieder vrij mee te doen. Verse foto of archief.
De punten telling is jullie meer een doorn in het oog lijkt het. Of vergis ik me?

Overigens: als Kodak ook Nikon lenzen lust dan valt ook het doek voor Fuji inzenders.
Ik wil geen taak als controleur wie wel of niet gelijk staat aan Nikon.

ALV zal misschien uitsluitsel geven. Ik wacht af.

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » zo jan 10 2016 12:40 am

Klopt geloof ik wel Noortje.
Hoewel het forum als club haar basis vindt in het merk Nikon, staan beiden open voor gebruikers van alle merken. Zonder enig voorbehoud! Iedereen mag meedoen. Alleen bij de FVDM wordt er nu onderscheid gemaakt. Daarachter schuilt de beleidsmatige vraag of Nikon gebruikers en andere gebruikers nu wérkelijk 'gelijke kappen' zijn of dat iedereen gelijk is maar Nikon-gebruikers méér gelijk zijn dan de rest. Zelf ben ik van mening dat we weliswaar een Nikon club zijn, maar dat wanneer er 'vreemdmerk gebruikers' zijn die mee willen doen dat geen bezwaar is. Maar wanneer we dat als organisatie geen bezwaar vinden moeten we ook iedereen gelijk behandelen. Nu ervaar ik het als halfslachtig.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Mieke53
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mieke53 » zo jan 10 2016 1:20 am

Maar ik begrijp tussen de regels door dat mijn draadje leidend is voor jullie ongenoegen?
Of gaat het meer onderwerpen aan dan alleen FVDM?
Ikzelf ben n.l. volledig verantwoordelijk voor de voorwaarden die ik heb gesteld. Heeft Bestuur verder niet de hand in gehad.

Ik kan me alleen niet gaan storen aan een paar meningen, wel aan heel veel meningen.
Ik denk ook nog dat ik me meer aangesproken zou voelen als de vaste inzenders van FVDM zich zouden gaan roeren.

Maar ik houd me even vast aan wat het Bestuur doet met deze discussie.
Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om weer het aloude draadje op te starten: alleen Nikon inzendingen, en verse foto.
Ga ik serieus over nadenken.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo jan 10 2016 2:03 am

Peter schreef:foute suggestie, daar hebben ze namelijk geen maandopdrachten.
Dat is snel verholpen als het nodig is ;)
noortje53 schreef:Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om weer het aloude draadje op te starten: alleen Nikon inzendingen, en verse foto.
Dat lijkt mij de beste oplossing voor een Nikon forum!!

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo jan 10 2016 8:59 am

Vooruitlopend op de komende vergadering doe ik toch een duit in het zakje.
We zijn Nikon Club Nederland en als vereniging faciliteren we een forum, een Facebookgroep, (landelijke) activiteiten en produceren we een NCN Magazine.
We zijn een exclusieve club voor Nikongebruikers en daar zijn we trots op, want we hebben de keuze gemaakt voor dit merk omdat we het een zeer warm hart toedragen.
Onze informatie betreft dus altijd informatie over Nikon producten, speciaal juist deze informatie KAN van toepassing zijn voor een enkel model van een ander merk. De gebruikers van dat merk kunnen daar dus mogelijk hun voordeel mee doen, zodat zij meer profijt kunnen hebben van het lidmaatschap dan gebruikers van merken die een andere vatting gebruiken.
Omdat het wat oudere modellen zijn, denk ik dat het aantal gebruikers daarvan eerder af zal nemen dan toe zal nemen. Simpelweg omdat die oudere body's op een zeker moment de geest geven.
Iedereen mag lid worden van Nikon Club Nederland, alleen zullen de gebruikers van Nikon spullen het meest profijt hebben van de faciliteiten die de vereniging biedt.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo jan 10 2016 9:53 am

Voor wat betreft de puntentelling kan ik mij goed vinden in een hoger aantal voor nieuwe, verse foto's tegenover foto's uit een archief. Anders zou bij hetzelfde onderwerp steeds dezelfde foto kunnen winnen, omdat die zo vreselijk goed is.
Dit is mijn persoonlijke mening voor zover dat iéts zegt. Binnen het bestuur hebben we hier geen overleg over gehad, bedoelik er eigenlijk mee.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » zo jan 10 2016 11:02 am

Jammer dat een maand opdracht wordt gebruikt voor de zoveelste discussie over de koers van NCN. Het zij zo.
Er lopen al draadjes over de koers van NCN.

Zolang in deze geen duidelijkheid wordt verstrekt blijft het voor de moderators dweilen met de kraan open. De een wil dit, de ander dat. Het moet zus of het moet zo.

En dat levert ergenis op, bij mij en bij anderen.
Mede omdat dit al maanden ter discussie staat en er nog geen koppen met spijkers zijn geslagen.
Geen verwijt, slechts een constatering

Debby
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Contacteer:

Bericht door Debby » zo jan 10 2016 11:06 am

Wil mij er eigenlijk helemaal niet mee bemoeien, maar ik denk dat iedereen gewoon naar de ALV moet komen en dat er dan een hoop duidelijk gaat worden en anders is dat een uitgelezen moment om vragen te stellen :D
Groetjes,

Debby

Instagram | Facebook | 500px | debbyluttik.nl

Mieke53
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mieke53 » zo jan 10 2016 12:28 pm

Ik blijf het een interessant gegeven vinden dat sommigen vinden dat alle merken maar vertegenwoordigd moeten kunnen worden binnen een Nikonforum.
Koop een Nikoncamera, klein of groot en accepteer dat we het Nikongevoel willen uitdragen als club.
Ik heb destijds een aantal leden tegemoet willen komen door alle cameramerken te accepteren maar eerlijk gezegd: ik zie ze geen bijdrage leveren binnen de sectie FVDM.

Dan nog: iemand die betalend lid wil worden van onze club moet wat mij betreft wel begrijpen dat de activiteiten op Nikongebruik is gebaseerd.

Let wel:dit is mijn mening.

Ik vind Nikon nog steeds het meeste fantastische consumentenmerk wat er is :prost:

Gesloten

Terug naar “Overige discussies”