Hallo allemaal, hier is noortje53. Interessante discussie.
Ik wens jullie allereerst een goed, gezond, gelukkig en creatief 2016, met heerlijke discussies.
We zitten tenslotte op een
Wereldmerk-forum
Maar dan ter informatie en toelichting over het hoe en waarom van de regels zoals ze destijds bij de her-opening van dit topic genomen zijn:
1. Ik heb dit draadje weer opgepakt omdat het "dood" was.
2. Daarbij heb ik wat spelregels aangepast n.a.v. diverse vragen van leden en oudleden van de Maandopdracht waaronder: jammer dat andere merken niet mogen meedoen en waarom niet Fuji want daar kunnen ook de lenzen van Nikon op.
3. Dat niet elke lens op een Fuji past of andersom, weet ik pas sinds week 1, 2016. (Ik ben er overigens destijds klakkeloos vanuit gegaan dat de vraag betrekking had op alle Fuji camera's. Mea Culpa.)
4. Ik zal vanaf nu zeker een onderscheid maken in het toekennen van de punten op basis van de hierboven genoemde typen.
5. Aan de puntentelling ga ik verder niets doen. Mijn persoonlijke uitgangspunt is: Nikon gaat voor op andere merken en vers(lopende de maandopdracht) gaat voor op een archieffoto.
6. Alles doorlezende zullen er leden zijn die mijn nieuwe regels belachelijk vinden, er zullen leden zijn die er niets van snappen, en er zullen leden zijn die blij zijn dat een verse foto, gemaakt binnen de maandopdracht, en met ons sterke merk Nikon, toejuichen. Je kunt het nooit iedereen pleasen/naar de zin maken.
7. Ik zal in overleg met het Bestuur een afgewogen beslissing nemen. Tot dan zullen alleen de b.g. typen Fujicamera's als Nikon worden behandeld. Alle andere Fuji's als "ander merk".
8. Ik hoop met deze beslissing de angel voor een aantal leden er (voorlopig) uit getrokken te hebben. Maar het kan ook zijn dan ik het merk Fuji weer laat vallen als blijkt dat ik teveel een controlefunctie ga krijgen, het moet gezellig en leuk blijven en tot nu toe vind ik het nog steeds gezellig

.
9. Maar als ik een foto van het jaar wil zien vind ik het wel leuk als dat gedaan is met een Nikon.
Nikoniale groet, Noortje
Dan nog even promoten: sluit je aan bij de Maandopdracht: je bent van harte welkom