Pagina 2 van 4

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: di okt 04 2016 3:40 am
door swimmer
Helaas al verwijderd ...
Maar bedankt voor het uitzoeken & vermelden Jaap!

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: di okt 04 2016 11:20 am
door JaapV
@ReneG: Eens.
Ik hoop dat Nikon meeleest en dit ter harte neemt.

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: di okt 04 2016 8:12 pm
door George Fennes
Lijkt mij dat ze er verstandig aan doen om zo'n groot orgaan als NCN op voorhand te informeren waardoor het uiteindelijke mailtje wel serieus genomen wordt.
Of is het arrogantie van Nikon NL dat ze dit niet willen?

Groetjes van George

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: di okt 04 2016 9:20 pm
door JaapV
Tsjonge... Ik denk niet dat we dit te veel moeten opblazen, George. "Een beetje dom" is het enige waar ik ze van kan betichten.
Per saldo is het enige dat van de ingeschrevenen gevraagd wordt - nádat Nikon klaar is met die upgrade / update van de "Technische Ondersteuning" website - om het eigen wachtwoord op die site te wijzigen. Voor eigen veiligheid. Dus om bijvoorbeeld te voorkomen dat "kwaadwillenden" (om maar eens een M$ term te hanteren) kunnen zien welke apparatuur je daar allemaal hebt geregistreerd.

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: di okt 04 2016 9:48 pm
door George Fennes
Wat ik wil benadrukken is dat Nikon NL wel wat meer en beter samen zou mogen werken met NCN.
Betere promotors voor Nikon kan je toch niet hebben?

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: di okt 04 2016 10:07 pm
door Peter
Bij deze dan benadrukt.
Graag nu weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: wo okt 05 2016 5:00 pm
door Hans Braakhuis
Uit een andere bron, hetzelfde bericht:

Beste NPS leden,
Wij sturen jullie deze korte nieuwsbrief in verband met technische wijzigingen aan het NPS systeem.
Deze wijziging is puur aan onze zijde, een nieuw database platform. Voor jullie veranderd er niets.
Lees hieronder verder, want jullie moeten wel wat doen om NPS lid te blijven....
Phishing?
Als eerste stap naar dit nieuwe platform is er naar jullie een mail gestuurd waarin aangekondigd wordt dat jullie komende maandag een mail gaan ontvangen waarin gevraagd wordt je wachtwoord te wijzigen. Omdat men bang was dat dit als Phishing beschouwd wordt, heeft men deze aankondiging gestuurd. Door een menselijke fout is het mailadres niet vervangen door een @nikon.com adres, maar is het originele @rnmk.com blijven staan.
Daardoor dachten jullie waarschijnlijk dat de mail Phishing was, en dat was nou juist niet de bedoeling….
Afijn, het is dus geen Phishing.
Wat gaat er nu gebeuren, en wat moeten jullie doen?
Vrijdag 7 oktober in de avond stopt ons huidige support systeem. Dat betekent dat jullie niet meer bij jullie gegevens kunnen. Tevens zullen alle support artikelen, en (waarschijnlijk) alle downloads tijdelijk off-line zijn.
Gedurende het weekend worden alle gegevens overgezet naar het nieuwe systeem.
Maandagochtend 10 oktober start het nieuwe systeem op, en begint met het versturen van welkom emails.
Deze emails zullen er uitzien zoals hierboven.
Ze zijn dus GEEN phishing mails, ze komen bij ons vandaan, en er zal gevraagd worden je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Doe dit, het is noodzakelijk om weer bij je gegevens te komen.

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: wo okt 05 2016 5:20 pm
door Highlander
zo zie je maar foutje is snel gemaakt

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: wo okt 05 2016 6:50 pm
door Jur
inderdaad "veranderd" moet zijn "verandert" :roll:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: wo okt 05 2016 11:29 pm
door Marten
Tja, met zo'n fout zou je toch weer kunnen gaan denken dat het om een verdachte mail gaat...

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: do okt 06 2016 6:12 am
door George Fennes
Lachen

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: do okt 06 2016 10:02 am
door Highlander
Zullen we maar weer on topic :idea:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: wo okt 19 2016 9:06 am
door Hans Braakhuis
Van Nikon begrepen dat door technische problemen bij Nikon in Tokyo er vertraging is opgetreden in de uitrol van het nieuwe support systeem. Niet handig, maar dit kan gebeuren bij een wereldwijde uitrol.

De mail over het nieuwe wachtwoord komt dus nog.

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: do dec 08 2016 6:55 am
door Hans Braakhuis
Geen mail, maar als ik inlog bij Nikon: https://www.nikonimgsupport.com/eu

"Help, ik kan niet inloggen."
We hebben zojuist ons systeem bijgewerkt en uw account is vergrendeld om het veilig te houden. Als u toegang tot uw Nikon-account wilt, moet u een nieuw wachtwoord instellen.
Klik hier voor meer informatie.

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Geplaatst: do dec 08 2016 9:00 am
door Marten
Hans, probeer het hier eens:
https://www.nikonimgsupport.com/eu/BV_sign_in

Deze link heb ik gekregen van een medewerkster bij Nikon, omdat ik ook niet meer kon inloggen. (Voortreffelijk geholpen trouwens!)