BigMC schreef:Toch een 2e hands camera? Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een nieuwe, beter mbt garantie, en ik weet niet wat er met een 2e hands gebeurd is...
Het zijn Nikkon lenzen... waar moet ik naar kijken mbt de lenzen?
Het leek mij makkelijk om 1 lens te nemen, zodat ik deze niet hoef te wisselen tijdens reizen etc. ivm stof en ruimte.
Budget op ongeveer 1500 euro.
Wat ik zo begrijp is dat je niet veel binnenshuis zal gaan fotograferen maar veelal buiten. Dan zou ik met een Budget van 1500 euro een nieuwe D80 kopen, een 16-85 VR en een 70-300 VR, als je een beetje slim winkelt moet dit net te doen zijn binnen je budget (550+500+450) wellicht 100 euro boven je budget. Nog beter zou zijn ipv de D80 de D200 kopen, maar dan moet je wel even 500 euro bijleggen of voorlopig even 1 van de 2 genoemde lensen laten liggen. De D200 ligt echt veel beter in de hand.
Ik zou niet voor de 18-200 VR en niet omdat het een slechte lens is, integendeel, ik heb hem zelf ook 2 jaar gehad maar het kreng had 1 heeeeel groot min pun
en dat het welbekende "lopen" van deze lens. Als je de camera om je nek hebt hangen, iets voorover, gaat de 18-200 uitzichzelf uitlopen, en dat vond ik echt heeeeel erg irritant. Ik dacht in het begin dat een fout was in mijn exemplaar, maar al snel bleek dat dit "hoorde" bij dit type lens. Ik heb dat echt nooit kunnen begrijpen. Geen enkel objectief van Nikon heeft deze kwaal. Ik heb nu de 16-85 VR, die kwa bouw en gewicht vergelijkbaar is en deze heeft die kwaal niet.