Nee. dat denk ik niet want nikon geeft natuurlijk geen doublures om te downloaden19doerak59 schreef:dus mode 1 komt overeen met portrait
en mode 3 komt overeen met de beeldinstelling landscape ??
ger
Ger,ger boots schreef:Wie kan mij uit de brand helpen?
Ik heb de volgende beeldinstellingen op mijn D300:
Standaard
Neutraal
Levendig
Monochroom
D2x Mode 1
D2x Mode 2
D2x Mode 3
en 2 eigen gemaakte beeldinstellingen
Dus 8 beeldinstellingen in totaal.
In wil graag de twee nieuwe beeldinstellingen zoals in deze topic besproken uitproberen.
Bij het kopiëren naar de camera gaat de beeldinstelling landscape perfect.
Maar bij de beeldinstelling portrait kan ik deze alleen opslaan als D2xMode 1 of D2xMode 2 of D3xMode 3
Doe eens een paar testjes met de verschillende instellingen of speel daar eens wat mee (met NEF's) in Capture NX/NX2. Wat het beste/mooiste is, is erg smaakafhankelijk.19doerak59 schreef:daarom wil ik ook weten wat nu te gebruiken mode 3 of de beeldinstelling landscape ??
En dit geldt ook bij mode 1 met beeldinstelling portrait.
Jur schreef:Ger,ger boots schreef:Wie kan mij uit de brand helpen?
Ik heb de volgende beeldinstellingen op mijn D300:
Standaard
Neutraal
Levendig
Monochroom
D2x Mode 1
D2x Mode 2
D2x Mode 3
en 2 eigen gemaakte beeldinstellingen
Dus 8 beeldinstellingen in totaal.
In wil graag de twee nieuwe beeldinstellingen zoals in deze topic besproken uitproberen.
Bij het kopiëren naar de camera gaat de beeldinstelling landscape perfect.
Maar bij de beeldinstelling portrait kan ik deze alleen opslaan als D2xMode 1 of D2xMode 2 of D3xMode 3
Ik had hetzelfde probleem, maar ik heb ontdekt dat, met uitzondering van de eigen instellingen, de D300 niet meer dan 8 originele beeldinstellingen kan laden. Je zult dus moeten kiezen of je één van de bestaande instellingen kunt missen of niet. Je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld D2XMODEII te wissen, omdat je deze als de D2x tegenhanger van de stand NEUTRAAL in de D300 kan beschouwen. Het is ook niet mogelijk om D2XMODEII, of één van de andere officiële beeldinstellingen, eerst naar de eigen instellingen te kopieëren en vervolgens de originele instelling te wissen. De eigen instellingen zijn altijd afgeleid van de originele instellingen en daarvoor moeten deze in de camera beschikbaar zijn.
Resumerend: maximaal 8 Nikon beeldinstellingen (misschien dat dit met een firmware update zal worden verhoogd). Indien je beide nieuwe beeldinstellingen wilt laden, zul je eerst moeten vaststellen welke van de bestaande instellingen gemist kan worden.