Canon 5D Mark II
Ik heb gister een tijdje met de nieuwe 5D gespeeld bij Canon, maar ik vindt het niets. De in de ergonomie is nog steeds niet zo lekker als bij de Nikon, ze zijn echt voor kleine handjes gemaakt. Een zeer groot gemis is ook de extra multi-selector knop voor het aanpassen van het focuspunt in portret stand op de nieuwe grip. Ook de 9 af-punten waarvan 2 cross zijn erg summier.
De filmfunctie is wel erg nice en geeft echt een strak beeld. Die 5 fps meer dan de D90 zijn een goede verbetering, het loopt een stuk soepeler. Focussen staat nog wel in de kinderschoenen. AF is enkel mogelijk met face recogniction (er moet duidelijk een gezicht in beeld zijn) of anders is het manual focussen.
De filmfunctie is wel erg nice en geeft echt een strak beeld. Die 5 fps meer dan de D90 zijn een goede verbetering, het loopt een stuk soepeler. Focussen staat nog wel in de kinderschoenen. AF is enkel mogelijk met face recogniction (er moet duidelijk een gezicht in beeld zijn) of anders is het manual focussen.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
neutrale bril
Wat mij opvalt dat er gelijk door een aantal van ons negatief op die Canon camera gereageerd wordt, hij zou gelijk de vuilnisbak in moeten, of bepaalde functies zouden onnodig zijn.
Mark heeft die camera in zijn handen gehad dus hij kan een oordeel geven over bepaald zaken.
Maar om deze camera echt te beoordelen zou je hem een aantal weken in bezit moeten hebben.
Ik zou zeggen, probeer dit product objectief te bezien en niet door een NIKON bril
Groetjes George
Mark heeft die camera in zijn handen gehad dus hij kan een oordeel geven over bepaald zaken.
Maar om deze camera echt te beoordelen zou je hem een aantal weken in bezit moeten hebben.
Ik zou zeggen, probeer dit product objectief te bezien en niet door een NIKON bril

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
blijf objectief
Patrick, die ironie zie ik echt wel.
Maar toch ben ik van mening dat het goed is om objectief te blijven.
Als CANON een product maakt dat beter is dan Nikon mogen we dat best wel vermelden.
Daar is toch niets mis mee?
Nikon komt dan heus wel met een antwoord, daar hoef je echt niet over in te zitten.
We hebben nu toch ook 2 prachtige camera's de D3 en de D700, met geweldige objectieven de Nikkor 24-70mm 2.8 en de 14-24mm 2.8
Best wel producten om trots op te zijn.
Ik zou ze graag in mijn tas willen hebben
Alleen de dames staan dit helaas niet toe
Groetjes George
Maar toch ben ik van mening dat het goed is om objectief te blijven.
Als CANON een product maakt dat beter is dan Nikon mogen we dat best wel vermelden.
Daar is toch niets mis mee?
Nikon komt dan heus wel met een antwoord, daar hoef je echt niet over in te zitten.
We hebben nu toch ook 2 prachtige camera's de D3 en de D700, met geweldige objectieven de Nikkor 24-70mm 2.8 en de 14-24mm 2.8
Best wel producten om trots op te zijn.
Ik zou ze graag in mijn tas willen hebben

Alleen de dames staan dit helaas niet toe

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: blijf objectief
Ja, alleen liet dat wel eens jaren op zich wachten.George Fennes schreef: Nikon komt dan heus wel met een antwoord, daar hoef je echt niet over in te zitten.
Een echt goede camera is trouwens tijdsloos. Liet Nikon ons in de nadagen van de F2 geloven.
- woudew
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb even gegoogled op Canon club nederland. De eerste club die eruit kwam staat onderaan de paginaPatrickP schreef:Je hebt toch wel door dat er regelmatig ironie in het spel is? Wij als Nikon forum gaan toch ook niet Canon camera's in de hemel prijzen. Dat doen ze maar bij Canon Club Nederland...
http://www.google.nl/search?q=Canon+Clu ... =firefox-a
hahaha dat is humor, zoek je op canon club komt er nikon uit, zo zie je maar weer, je komt toch weer bij Nikon uitwoudew schreef:Ik heb even gegoogled op Canon club nederland. De eerste club die eruit kwam staat onderaan de paginaPatrickP schreef:Je hebt toch wel door dat er regelmatig ironie in het spel is? Wij als Nikon forum gaan toch ook niet Canon camera's in de hemel prijzen. Dat doen ze maar bij Canon Club Nederland...
http://www.google.nl/search?q=Canon+Clu ... =firefox-a

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb deze camera nog steeds. Alleen zijn de moderne objectieven onbruikbaar.Pruimpit schreef:Ja, alleen liet dat wel eens jaren op zich wachten.George Fennes schreef: Nikon komt dan heus wel met een antwoord, daar hoef je echt niet over in te zitten.
Een echt goede camera is trouwens tijdsloos. Liet Nikon ons in de nadagen van de F2 geloven.

En Nikon maakt zijn claim dus niet waar, dat de F2 tijdsloos is.wil schreef:Ik heb deze camera nog steeds. Alleen zijn de moderne objectieven onbruikbaar.
Ja, alleen liet dat wel eens jaren op zich wachten.
Een echt goede camera is trouwens tijdsloos. Liet Nikon ons in de nadagen van de F2 geloven.Heb nog maar een enkele waar ik diafragma kan instellen.
Ze hadden het zo makkelijk kunnen doen.

- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Altijd weer leuk zo'n fight
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.