Canon 5D Mark II

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Mark Meisner

Bericht door Mark Meisner » do sep 18 2008 11:12 am

Ik heb gister een tijdje met de nieuwe 5D gespeeld bij Canon, maar ik vindt het niets. De in de ergonomie is nog steeds niet zo lekker als bij de Nikon, ze zijn echt voor kleine handjes gemaakt. Een zeer groot gemis is ook de extra multi-selector knop voor het aanpassen van het focuspunt in portret stand op de nieuwe grip. Ook de 9 af-punten waarvan 2 cross zijn erg summier.

De filmfunctie is wel erg nice en geeft echt een strak beeld. Die 5 fps meer dan de D90 zijn een goede verbetering, het loopt een stuk soepeler. Focussen staat nog wel in de kinderschoenen. AF is enkel mogelijk met face recogniction (er moet duidelijk een gezicht in beeld zijn) of anders is het manual focussen.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

neutrale bril

Bericht door George Fennes » do sep 18 2008 12:45 pm

Wat mij opvalt dat er gelijk door een aantal van ons negatief op die Canon camera gereageerd wordt, hij zou gelijk de vuilnisbak in moeten, of bepaalde functies zouden onnodig zijn.
Mark heeft die camera in zijn handen gehad dus hij kan een oordeel geven over bepaald zaken.
Maar om deze camera echt te beoordelen zou je hem een aantal weken in bezit moeten hebben.
Ik zou zeggen, probeer dit product objectief te bezien en niet door een NIKON bril 8)

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do sep 18 2008 12:48 pm

Je hebt toch wel door dat er regelmatig ironie in het spel is? Wij als Nikon forum gaan toch ook niet Canon camera's in de hemel prijzen. Dat doen ze maar bij Canon Club Nederland... ;-)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

blijf objectief

Bericht door George Fennes » do sep 18 2008 1:00 pm

Patrick, die ironie zie ik echt wel.
Maar toch ben ik van mening dat het goed is om objectief te blijven.
Als CANON een product maakt dat beter is dan Nikon mogen we dat best wel vermelden.
Daar is toch niets mis mee?
Nikon komt dan heus wel met een antwoord, daar hoef je echt niet over in te zitten.
We hebben nu toch ook 2 prachtige camera's de D3 en de D700, met geweldige objectieven de Nikkor 24-70mm 2.8 en de 14-24mm 2.8
Best wel producten om trots op te zijn.
Ik zou ze graag in mijn tas willen hebben :P
Alleen de dames staan dit helaas niet toe :oops:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

dodo

Bericht door dodo » do sep 18 2008 1:18 pm

We hebben nu toch ook 2 prachtige camera's de D3 en de D700, met geweldige objectieven de Nikkor 24-70mm 2.8 en de 14-24mm 2.8
Wel meer dan 2 mag ik hopen...

Pruimpit

Re: blijf objectief

Bericht door Pruimpit » do sep 18 2008 1:44 pm

George Fennes schreef: Nikon komt dan heus wel met een antwoord, daar hoef je echt niet over in te zitten.
Ja, alleen liet dat wel eens jaren op zich wachten.
Een echt goede camera is trouwens tijdsloos. Liet Nikon ons in de nadagen van de F2 geloven.

woudew
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door woudew » do sep 18 2008 1:49 pm

PatrickP schreef:Je hebt toch wel door dat er regelmatig ironie in het spel is? Wij als Nikon forum gaan toch ook niet Canon camera's in de hemel prijzen. Dat doen ze maar bij Canon Club Nederland... ;-)
Ik heb even gegoogled op Canon club nederland. De eerste club die eruit kwam staat onderaan de pagina

http://www.google.nl/search?q=Canon+Clu ... =firefox-a

jpauwels

Bericht door jpauwels » do sep 18 2008 2:17 pm

woudew schreef:
PatrickP schreef:Je hebt toch wel door dat er regelmatig ironie in het spel is? Wij als Nikon forum gaan toch ook niet Canon camera's in de hemel prijzen. Dat doen ze maar bij Canon Club Nederland... ;-)
Ik heb even gegoogled op Canon club nederland. De eerste club die eruit kwam staat onderaan de pagina

http://www.google.nl/search?q=Canon+Clu ... =firefox-a
hahaha dat is humor, zoek je op canon club komt er nikon uit, zo zie je maar weer, je komt toch weer bij Nikon uit :) :evil:

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » do sep 18 2008 2:36 pm

Zoek anders eens op Pentax Club Nederland. Drie keer raden wat bijna boven aan staat :)

Pentax (Asahi) had tenminste nog een eigen club. Canon volgens mij niet

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » do sep 18 2008 2:42 pm

Pruimpit schreef:
George Fennes schreef: Nikon komt dan heus wel met een antwoord, daar hoef je echt niet over in te zitten.
Een echt goede camera is trouwens tijdsloos. Liet Nikon ons in de nadagen van de F2 geloven.
Ik heb deze camera nog steeds. Alleen zijn de moderne objectieven onbruikbaar. :oops: Heb nog maar een enkele waar ik diafragma kan instellen.

Mark Meisner

Bericht door Mark Meisner » do sep 18 2008 3:17 pm

Gaat dit topic nog over de cam of over de verschillende clubs in Nederland :)

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » do sep 18 2008 5:02 pm

wil schreef:

Ik heb deze camera nog steeds. Alleen zijn de moderne objectieven onbruikbaar. :oops: Heb nog maar een enkele waar ik diafragma kan instellen.
En Nikon maakt zijn claim dus niet waar, dat de F2 tijdsloos is.
Ze hadden het zo makkelijk kunnen doen. :evil:

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do sep 18 2008 5:05 pm

Ik begrijp dat jullie het wellicht liever niet doen, maar graag weer terug naar de Canon 5D mark II.

Wat een geweldig ding is dat, toch? Jammer dat ie zo traag is. Althans, bij het foto's nemen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do sep 18 2008 5:25 pm

Altijd weer leuk zo'n fight
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do sep 18 2008 5:40 pm

Geniaal Eeuw. Verschrikkelijk off-topic, maar erg grappig! ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”