Problemen die te denken geven?

Discussies over ons favoriete merk
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do sep 25 2008 12:50 pm

Slechte service van de winkel, pleit niet voor KE!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

graaf35

Bericht door graaf35 » do sep 25 2008 1:34 pm

gongon schreef:Is niet helemaal waar, kijk ik bleef rustig want toen ik terug ging met mijn camera ging ik er vanuit dat het opgelost zou worden, maar nee dus, daarna nog rustig Nikon gebeld, die zeiden ja KE zijn service is slecht dat is bekend, maar Nikon stuurde me dus mooi weer terug naar de winkel, puntje bij paaltje kon ik de reparatie mooi zelf betalen en ik had het echt niet zelf stuk gemaakt. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing voordat ik iets gebruik, ik weet dat er mensen zijn die gelijk aan iets beginnen zonder de gebruiksaanwijzing te lezen, maar zo iemand ben ik dus niet, ik vind het leuk om gebruiksaanwijzingen te lezen.

Natuurlijk zullen er klanten zijn die misschien gelijk boos worden, maar ik word pas boos als het niet opgelost word.ik vind het een beetje van de gekke dat ik dezelfde dag dat ik de camera kocht al voor reparatie kon opdraaien en het was niet iets wat je kon laten zitten dus moest ik hem wel laten repareren, anders had ik de D200 wel gelijk weg kunnen gooien.
Nu weet ik niet wat er bij jou stuk was aan de camera.

In principe geldt voor het niet verlenen garantie dat de garantieverlener (verkoper) aan moet kunnen tonen dat de klant de schade heeft veroorzaakt door foutief gebruik. Indien hij dat niet kan, of de fout ontstaan is door een fout in de handleiding, moet hij ervoor zorgen dat de garantie verleend wordt.

In dat geval staat het in je recht om garantie te eisen! Eventueel aankaarten bij een aangesloten branche-vereniging.

Garantieverlening is geen goodwill, maar een plicht.
Dat Nikon je terugstuurt naar de winkelier is een voortvloeisel uit de wetgeving. De winkelier is eerste aansprakelijke bij garantie. Hij heeft jou dat product verkocht, en heeft daarbij aanbevelingen gedaan.

Als het defect het gevolg is van aanbevelingen van de verkoper...... is hij nog steeds aansprakelijk. Zelfs als de fabrikant hiervoor geen garantie verleent. Immers Jij hebt dat product gekocht op aanraden van de winkelier.

Zelfs als de fabrikant op het defect geen garantie verleent dient dat te worden gedaan door de verkoper.

Ik heb in een bouwmarkt gestaan. Daar hebben we wel eens zo'n geintje bij de hand gehad. Op de verpakking van wandpanelen stond dat er geen lijm gebruikt mocht worden bij de verwerking. Één van onze verkopers beweerde dat dit grote onzin was en dat de klant rustig een bepaald soort lijm wel kon gebruiken. (Hij deed dat zelf ook altijd bij 'soortgelijke' panelen)
De schade was aanzienlijk. De fabrikant verleende zoals verwacht geen garantie. Toch heeft de klant mooi een nieuwe partij wandpanelen gekregen. Immers..... de verkoper heeft een cruciale fout gemaakt. En de schade was voor de bouwmarkt.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » do sep 25 2008 3:29 pm

Toen ik de D200 wilde gaan gebruiken en er een geheugenkaart indeed kreeg ik een foutmelding, ik terug naar KE die zeiden dat er een paar pinnentjes verbogen waren. En dat ik dat volgens hen zelf zou hebben gedaan, nou ik lees altijd eerst de gebruiksaanwijzing en die had ik er ook nog bij gepakt toen ik de geheugenkaart wilde plaatsen.
En de verkoper heeft helemaal de camera niet laten zien, dat had al een belletje bij me moeten laten rinkelen want andere keren dat ik wat kocht werd de camera altijd gecontroleerd voordat ik hem kocht. Nu kreeg ik alleen de dozen zo in mijn handen gedrukt, betalen en weg wezen. Volgens KE haalden ze daar nooit de camera uit de doos om hem te demonstreren. maar dat logen ze want ik heb daar zo vaak gezien dat ze een camera uit de doos haalde voor een klant die geinteresseerd was in die bepaalde camera. En toen ik me ging orienteren ( een paar weken eerder) mocht ik ook daar even de D200 in mijn handen houden om te kijken of hij me wel zou bevallen. En toen werd hij ook uit een doos gehaald.

Maar goed dat is nu een jaar geleden en ik heb nu wel plezier van mijn camera, koop gewoon niks meer bij KE.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Esveldt

Bericht door Esveldt » do sep 25 2008 4:19 pm

Euuh, ik heb het niet geprobeerd, maar volgens mij KAN dat kaartje geen eens andersom er in.

Er zit volgens mij geleidestrookje aan 1 kant.

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » do sep 25 2008 4:26 pm

Dat is ook zo.
Maar goed, zelfs de bedrijfsleider gaf mij de schuld en zei dat ik de kaart er heel voorzichtig met mijn vingertop zachtjes kloppend in moest stoppen.
Hij ging het nog uitgebreid voordoen.
Toen ik zei dat het ook bij hem in de winkel gebeurd kon zijn, zei hij dat er niks gedemonstreerd werd bij hem in de winkel wat dus ook al een leugen was. Heb er zo vaak gezien dat er camera`s gedemonstreerd werden, mijn vriendin heeft er haar Olympus gekocht en die werd ook voor haar uit de doos gehaald en gedemonstreerd.
Maar goed gebeurd is gebeurd, had toen eigenlijk in de winkel willen blijven staan om klanten te waarschuwen, maar mijn man was bij me en die houd daar niet van. Maar toen ik dus weer extra moest betalen voor een reparatie van een camera die ik nog maar enkele uren had was ik wel pissig, eerst ging ik er nog van uit dat het wel opgelost zou worden mooi niet.
Groetjes Gonnie.

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jos » do sep 25 2008 10:02 pm

Nikon is oerdegelijk: ik heb mijn D70 eens in van een hoogte van ongeveer 1.75 meter in de drek van een opgravingsput laten vallen. Schrok me dood. Eerst de klap, daarna de modder. Niks aan de hand. En mensen posten niet als hun apparatuur naar behoren werkt...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

graaf35

Bericht door graaf35 » vr sep 26 2008 5:14 pm

Esveldt schreef:Euuh, ik heb het niet geprobeerd, maar volgens mij KAN dat kaartje geen eens andersom er in.

Als je de kaart er verkeerd om inkrijgt..... Ben je pas echt bruut bezig. Dan heb je meer schade dan alleen een paar pinnetjes.

Ik begrijp dat het even geleden is en ik kan me voorstellen dat je er nug geen zin meer in hebt om e.e.a. recht te (laten) zetten. Maar misschien komt er ooit een volgende keer. En dan mag je best sterk in je schoenen staan.

En kloppend met je vinger een kaartje er in tikken? Is die verkoper wel wijs? :roll:

Marti58
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

geen problemen

Bericht door Marti58 » vr sep 26 2008 6:03 pm

ik heb geen klachten .....en gebruik al jaren Nikon in soorten en maten.

nooit vreemde problemen en uitstekende service bij mijn dealer.
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006

Marten
Forumlid
Forumlid

Re: geen problemen

Bericht door Marten » vr sep 26 2008 6:12 pm

Marti58 schreef:....nooit vreemde problemen en uitstekende service bij mijn dealer.
Welke dealer?
levert hij ook aan huis? :oops:

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » vr sep 26 2008 10:45 pm

graaf35 schreef:
Esveldt schreef:Euuh, ik heb het niet geprobeerd, maar volgens mij KAN dat kaartje geen eens andersom er in.

Als je de kaart er verkeerd om inkrijgt..... Ben je pas echt bruut bezig. Dan heb je meer schade dan alleen een paar pinnetjes.

Ik begrijp dat het even geleden is en ik kan me voorstellen dat je er nug geen zin meer in hebt om e.e.a. recht te (laten) zetten. Maar misschien komt er ooit een volgende keer. En dan mag je best sterk in je schoenen staan.

En kloppend met je vinger een kaartje er in tikken? Is die verkoper wel wijs? :roll:
verkeerd om gaat volgens mij ook niet, heb het niet geprobeerd hoor, en dat erin tikken vond ik ook erg overdreven.

Nee nu heb ik geen zin meer om er wat aan te doen, maar als ik weer eens zoiets aan de hand heb dan ga ik wel zonder mijn man terug, dan kan ik misschien mijn recht wel krijgen.
Vind het alleen wel erg jammer dat het zo gelopen is, want KE is maar een kwartiertje fietsen en dat was lekker makkelijk en scheelt ook een hoop reistijd.
Groetjes Gonnie.

Herman55

Bericht door Herman55 » vr sep 26 2008 11:40 pm

Ik heb een D100 van de allereerste generatie. Was pas 2 maanden uit, en toen al gekocht. Jaaaaarenlang heel veel plezier van/mee gehad. Nooit problemen. Gebruik hem zelfs nu nog af en toe. Succes verhalen genoeg denk ik.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”