Problemen die te denken geven?

Discussies over ons favoriete merk
Marianne w

Problemen die te denken geven?

Bericht door Marianne w » wo sep 24 2008 2:30 pm

Omdat ik op het punt sta een aantal Nikon producten aan te schaffen lees ik met veel interesse dit forum. Ik begin me toch wat zorgen te maken over de hoeveelheid defecte apparatuur die ik langs zie komen. Alleen de laatste week al een knallende D40, meerdere D60's met flikkerend lcd scherm, een D80 die er zomaar mee ophield, diverse D90 camera's met dode pixels en een ratelende lens. Allemaal nieuw of vrij nieuw. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo sep 24 2008 2:37 pm

Zoals eerder vermeld in een ander draadje, indien de spullen niet stuk gaan is er niemand die het opnoemen daarvan waard vind, alleen als het niet werkt wil met het blijkbaar graag mededelen.

Log eens in op het Canon-forum, denk dat het daar niet heel veel anders is. Zo gaat het nou eenmaal. Ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met mijn spullen.

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo sep 24 2008 2:38 pm

Je ziet natuurlijk de negatieve dingen relatief vaak langskomen. In de praktijk valt het reuze mee, en zal het niet slechter zijn dan bij andere merken. Dat D60 lcd scherm gedoe klinkt trouwens meer als een "het werkt niet zoals wij het graag zouden zien" dan een probleem.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo sep 24 2008 2:42 pm

Simpel, alleen de problemen worden gepost de succesverhalen worden niet gepost en als ze al gepost worden blijven ze meestal toch niet hangen om dat het niet interessant is.

Het is al met al maar een klein percentage wat stuk gaat.

Neem bijv een MB-D200 als je het internet moet geloven breken de palletjes al af als je hem uit de verpakking haalt.
ik heb er in al die jaren nog nooit een probleem mee gehad.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

iJoost

Bericht door iJoost » wo sep 24 2008 2:46 pm

Mijn D200, 50/1.4 mm., 20 mm. en 135 mm. zijn nog niet stuk. 'T is maar dat je ut weet. ;-P

dennis1985

Bericht door dennis1985 » wo sep 24 2008 2:47 pm

Daar komt idd nog bij kijken, dat mocht zit een probleem voordoen, je met een topmerk te maken hebt en dit keurig voor je opgelost zal worden! Maar zoals hierboven al gezegd is, er worden talloze nikon producten per dag verkocht en misschien 1/1000 (als je dat al haalt) heeft iets.
Het is en blijft nou eenmaal electronica...

Marianne w

Bericht door Marianne w » wo sep 24 2008 2:51 pm

Nou, nee. Voor mij geen Canon forum.
Is al verslavend genoeg om jullie berichten een beetje bij te houden! Het gaat heus wel Nikon worden maar ik zit niet echt te wachten op ritjes naar Beverwijk. Het is natuurlijk waar dat de slechte berichten eerder vermeld worden, ik vond het alleen opvallend veel slecht nieuws binnen een week. Gelukkig zie ik hier ook veel mooie, inspirerende foto's en een grote groep tevreden Nikon-gebruikers.

Groetjes,
Marianne

Esveldt

Bericht door Esveldt » wo sep 24 2008 2:54 pm

Perfecte camera's die van Nikon!

D50, D200 en diverse lenzen. Noooooit wat mee gehad.

Zou geen ander merk willen.

:D :D :D

Zo misschien helpt het?

Een maandagmorgen toestel kan je altijd treffen.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo sep 24 2008 3:00 pm

Ik denk dat het inderdaad heel erg meevalt.

Maar, en ik heb het nu niet meer alleen over Nikon, het is een feit dat de foutmarges die de fabrikanten van electronica toelaten zijn toegenomen. Zeker met de introductie van upgradable firmware lijkt het of apparaten die in het verleden nog in de beta-fase zouden zijn nu al de markt op worden geslingerd. Als je kijkt naar digitale TV-ontvangers bijvoorbeeld, dat is om te huilen. Ik heb een zogenaamd PVR (digi-ontvanger en HD-recorder) en in anderhalf jaar tijd zijn er middels firmware-upgrades al talloze bugs uitgehaald. Op de relevante fora wordt (ook over andere modellen en merken) steen en been geklaagd, ook over hardwarematige problemen (die mij gelukkig bespaard zijn gebleven tot nu toe).

De afgelopen paar jaar heb ik toch al een MP3-speler gehad die DOA was, een computermonitor met pixelfouten, een laptop met pixelfouten, zelfde laptop probleem met voeding, een D60 met het LCD-probleem en een externe HD waarvan de voeding het na 3 maanden begaf. En ik ben gewoon voorzichtig met mijn spullen en alle gebreken zijn ook binnen de garantie gewoon verholpen. Die vervanger van die DOA-MP3-speler (kostte ca 200 euro) was overigens na twee jaar van normaal gebruik overleden (batterij op). Garantie: coulanceregeling van Samsung, het kwam vaker voor max 70 euro zouden ze het repareren. Ook niet echt heel sterk vond ik, aangezien de batterij toch een vitaal onderdeel van zo'n apparaat is.

Het recent opgedoken pixel-verhaal van de D90 geeft enerzijds ook weer te denken. Aan de andere kant: wie heeft het ooit getest met andere camera's? Kennelijk is het niet iets wat je direct ziet en wat dus geen drama hoeft te zijn.

Alles overziend is er in het algemeen reden voor waakzaamheid. Een goede fotohandel zal een camera waar een probleem mee is als DOA terugsturen en jou een nieuwe geven (zoals bij mijn LCD-probleem; helaas had de nieuwe het ook en had ik geen zin om aan de gang te blijven). Moet je natuurlijk wel binnen een paar dagen na aankoop met het probleem komen.

Ik zou het me niet van een aankoop laten weerhouden.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo sep 24 2008 3:02 pm

Ik geef geen enkele garantie! :wink:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Esveldt

Bericht door Esveldt » wo sep 24 2008 3:03 pm

Volgens mij loopt nu net op de TV een reclame over dit soort zaken.

Je hebt veel meer rechten dan je denkt.

Of te wel je hebt recht op een goed product etc.

jpauwels

Bericht door jpauwels » wo sep 24 2008 3:08 pm

Eeuw schreef:Ik geef geen enkele garantie! :wink:
[font=Arial][highlight=yellow]Nikon[/highlight][/font] gelukkig wel :mrgreen:

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

garantie en service

Bericht door George Fennes » wo sep 24 2008 3:14 pm

Ik ben het nu aan het uitzoeken wat betreft de garantie en reparatie van het flikkerende schermpje van de D60.
Zodra ik wat weet zal ik het jullie laten weten!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » wo sep 24 2008 3:34 pm

Daarom vind ik ook eigenlijk heel vaak dat site's waar je klachten en ervaringen e.d. over een product kwijt kunt een erg vertekent beeld geven. Men is nu eenmaal veel sneller, uit een vorm van frustratie denk ik, negatieve en slechte ervaringen van zich af te schrijven dan goede. Ik heb nu al bijna 5 jaar Nikon spullen en best wel een hardwarefreak dus er wisselt nogal eens wat en tot op heden slechts 1 keer een probleem met een D70 gehad. Dit bleek ook nog eens een batch fout te zijn. (een complete serie D70 toestellen met hetzelfde euvel)
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » wo sep 24 2008 3:51 pm

geen nikon kopen :mrgreen:
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”