Dat jij mij in de maling neemt, ik ben er hevig van onder de indruk

Maar wel een goeie

Gelukkig kan ik nu weer goed slapen en hoef me geen zorgen te maken over m'n troetelkindje.
Groetjes George

Alsjeblief, blijven lachenBrenzef schreef:Bedoel je dat het leuk is om een grap onderuit te halen?hans1956 schreef:Sorry kon het niet laten hierop te reageren!![]()
Dat is gelukt!
Reageer de volgende keer maar niet Hans, dan is het echt leuk.
Natuurlijk heb je gelijk Hans, maar ik zag ook al dat het op 1 april was en het was zo leuk om de reacties te lezen.hans1956 schreef:Alsjeblief, blijven lachener zijn minder leuke gebeurtenissen op deze wereld waar je je wel druk om kunt maken!
Paul het is in het algemeen zo dat de elektronica in de camera wel ergens elektrisch is verbonden met de metalen delen van de camera. Alleen al het per ongeluk aanraken van z’n deel heft het eventueel aanwezige potentiaalverschil op. En dit gaat dan op voor alle delen van de elektronica. Inclusief de sensor.pabusk schreef:Om er nog maar eens even een technische term in te gooien. Zowel deze oplossing als de sensor brush gaan uit van het stof aantrekkende effect van een hoge spanning die een statisch veld genereerd.
Kan iemand mij dan uitleggen hoe dit met ESD (Electro Static Discharge) zit. Bij de meeste elctronische apparatuur is het bijna uit den boze om het maar met je vingers aan te raken als je niet potentiaalvrij bent omdat dat interne beschadiging van de circuits veroorzaakt. Hoe isoleer je dit van je sensor en electronica om de boel niet op te blazen.
Is gewoon een gedachte die in me opkwam toen ik dit las.
Groetjes
Paul