Jaap Driest slaat m.i. de spijker op z'n kop.
Verder:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Een onderbouwde, opbouwende reactie op geplaatste foto's kost tijd. Het feit dat je foto's plaatst wil absoluut niet zeggen dat anderen daar tijd in moeten steken; dat je 'recht' hebt op kritiek.
Maar als jij tijd investeert in bepaalde forumgebruikers, zal het (uitzonderingen daargelaten) vermoedelijk zo zijn dat je aandacht terug krijgt. Energie eregns insteken is er iets voor terugkrijgen. Maar ja, aandacht voor Jan, Piet en Klaas betekent niet automatisch dat je óók aandacht van Fred en Kees terugkrijgt (namen zijn willekeurig gekozen, niemand moet zich aangesproken voelen

). Mensen die uitgebreide reacties verwachten van verder wildvreemden, hebben m.i. gewoon te hooggespannen verwachtingen. Er zijn mensen die veel geld en energie steken in fotoclubs en dergelijke. Hier krijg je het 'gratis', maar je moet er wel wat voor doen. Zoals gezegd, ik reageer niet veel op foto's. Ik verwacht dan ook niet dat men in de rij staat als ík eens wat plaats.
Het zou een legitieme vraag zijn als je zegt: ik reageer zelf veel op foto's van anderen, maar die anderen reageren nooit op mijn foto's, waarom is dat?
Verder heb ik hier totaal geen last van kliekjescultuur en/of belerende bestuursleden en/of moderators. Is toch niets raars aan, dat mensen die elkaar in levende lijve hebben ontmoet op een stadswandeling o.i.d. daar met elkaar over 'napraten' op het forum en vervolgens misschien wat naar elkaar toetrekken? Ben zelf nog nooit met zoiets meegeweest, maar voel me nooit buitengesloten.
En voor elk bestuurslid dat soms een grote(re) broek aantrekt, kan ik ook een evenzo bijdehand niet-clublid aanwijzen. Ik vind dat echter totaal onbelangrijk. Concentreer je liever op hetgeen ons bindt in plaats van wat ons (op papier dan) onderscheidt.