Onderstaand bericht heb is gezonden aan het Nikon Servicecentrum:
Teleurstellend antwoord!
---------------------
Ik zou u graag attent willen maken op onderwerp:
Vreemd gedrag externe flitser i.c.m. D7100? (met SB9100) op het forum van NIKON CLUB NEDERLAND
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=54240" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok ik heb zo`n body.
Hij is al twee maal bij u geweest in Beverwijk en u heb steeds niets kunnen vinden. (20130211 en 20130306)
Nu lees ik "gelukkig" dat het toch niet aan mij gelegen heeft. Er zijn nu meer bezitters die met het zelfde probleem zitten. Ik heb na de laatste keer een nieuwe body gekregen (Ook via Keuzekamp uit Zwolle (Hulde)) maar over is het niet. Ik lees dat u bezig bent met een nieuwe Update en ik zou daar graag wat meer over willen horen.
Vriendelijk groetend: Berend Jan Stijf.
-------------------------------------------------------------
Het antwoord van Nikon Service Point:
Reactie Door Email (Frits Smit) (18/03/2014 10:58 VM)
Geachte Berend Jan Stijf,
Dank u voor uw email.
Het spijt mij te vernemen dat u nog steeds 'n probleem ondervindt met de D7100 en de SB910.
Nikon kan niet reageren op wat er via forums vermeld wordt en indien er 'n probleem met apparatuur is kan ik u aanraden deze combinatie ter controle aan te bieden.
Ik heb helaas geen informatie beschikbaar over 'n eventuele firmware update maar mocht er 'n update beschikbaar komen dan krijgt u hier automatisch 'n email van toegestuurd.
Wij adviseren u om uw apparatuur naar Nikon Service Point te sturen voor onderzoek en eventuele reparatie. Houdt u er a.u.b. rekening mee dat in z’n algemeenheid de omlooptijd ongeveer tussen de 1 en 3 weken is, afhankelijk van wat er onderzocht moet worden, de snelheid van communicatie met u, beschikbaarheid van onderdelen etc.
U kunt uw product aanmelden via de link hieronder. Na verzending van uw registratiegegevens ontvangt u per e-mail een verzenddocument (in PDF-formaat) voor het kosteloos opsturen van uw apparatuur rechtstreeks naar Nikon Service. Print het verzenddocument uit en plak het vast op het pakket, uw eigen adres staat hier ook op aangegeven.
Aanvraag voor Reparatie Service van Nikon:
https://www.europe-nikon.com/nl_NL/serv ... frame.page" onclick="window.open(this.href);return false;
(Als deze link niet werkt kunt u deze kopiëren en in uw webbrowser plakken)
Als u een beroep wilt doen op garantie, dient u mee te sturen:
1) een kopie van uw aankoopbewijs
2) een kopie van uw garantiekaart
Zodra wij uw apparatuur geregistreerd hebben krijgt u een ontvangstbevestiging met inlog gegevens voor onze online tracking website. Onze service afdeling stuurt u een prijsopgave wanneer een reparatie niet onder garantie kan worden afgewikkeld. Voor vragen over uw reparatie kunt u contact opnemen met:
Nikon Service Point
0251-274737
Volg onderstaande link voor meer specifieke informatie over het reparatieproces, voorwaarden, veel gestelde vragen (FAQ’s) en online tracking informatie.
http://www.nikon.nl/nl_NL/service_suppo ... .page?lang" onclick="window.open(this.href);return false;
Aarzelt u alstublieft niet om contact met ons op te nemen als u hulp nodig heeft.
Met vriendelijke groeten,
Frits Smit
Adviseur
Nikon-klantenondersteuning
Nederland: 09001 – 225564
België : +32 (0)2 626 45 05
Maandag tot vrijdag: 9:00-17:00
http://www.europe-nikon.com/support" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas een antwoord waar ik niets mee kan. Teleurgesteld dat Nikon niet zelf op forums kijkt, leest en lering trekt.
Berend Jan.