Puntentelling maandopdrachten
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Puntentelling maandopdrachten
De stukken van de ALV 2016 die binnenkort beschikbaar komen geven een duidelijk beeld wat we als bestuur aan de ALV voorstellen hoe om te gaan net "vreemde merken". In algemene zin natuurlijk. Discussies over specifieke gevallen en details zullen altijd wel blijven voorkomen maar zijn gewoon lastig te voeren op een forum. Temeer ook daar degenen die zich in dit soort discussies storten veelal uit een kleine groep komen die geen echte afspiegeling vormen van ons ledenbestand. Wat niet betekent dat discussies niet gevoerd kunnen worden natuurlijk en met interesse gevolgd worden.
- Frank Roelofs
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik vind Nikon ook een fantastisch merk. Echter hebben ze geen camera in het assortiment die mij biedt wat ik zoek. Overigens ben ik jarenlang Nikon gebruiker geweest en lid geworden van de club met een Fujifilm S5pro vervolgens D300 en D700 en een D70s voor mijn kinderen (nog steeds in gebruik).noortje53 schreef:Ik blijf het een interessant gegeven vinden dat sommigen vinden dat alle merken maar vertegenwoordigd moeten kunnen worden binnen een Nikonforum.
Koop een Nikoncamera, klein of groot en accepteer dat we het Nikongevoel willen uitdragen als club.
Ik heb destijds een aantal leden tegemoet willen komen door alle cameramerken te accepteren maar eerlijk gezegd: ik zie ze geen bijdrage leveren binnen de sectie FVDM.
Dan nog: iemand die betalend lid wil worden van onze club moet wat mij betreft wel begrijpen dat de activiteiten op Nikongebruik is gebaseerd.
Let wel:dit is mijn mening.
Ik vind Nikon nog steeds het meeste fantastische consumentenmerk wat er is
Ben dus geen lid geworden met een andere merk maar lid gebleven. Het is tenslotte een erg leuke club met veel activiteiten en een mooi clubblad (wat, naar mijn bescheiden mening, in de laatste editie meer een fotoclubblad was dan een merkclubblad)
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Laat je stem ook nog horen op de ALV Frank, ook m.b.t. ons clubblad.
- Frank Roelofs
- Forumlid
Daar ga ik ook naar toe.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
ja en nee.noortje53 schreef:Ik blijf het een interessant gegeven vinden dat sommigen vinden dat alle merken maar vertegenwoordigd moeten kunnen worden binnen een Nikonforum.
Ja, het merendeel loopt met een Nikon rond.
Nee
Toch worden veelvuldig foto's geplaatst met andere merken. Ik zie dat bij activiteiten (bestuurs)leden met een ander merk rondlopen. Men geniet van de activiteit, niet van de sticker met opschrift Nikon. Wat straal je dan uit, een Nikon club met Fuji's om de nek ? Sommige leden hebben alles verkocht, omdat het bijvoorbeeld te zwaar werd en hebben gekozen voor een systeemcamera van merk X. Puur om nog van het fotograferen te kunnen genieten en deel te kunnen nemen aan de activiteiten
Het onderscheid tussen merken is op dit forum al enige tijd geleden los gelaten (zie oude indeling forum versus nieuwe indeling) De wens van velen destijds.
Ik geef het bestuur in ieder geval de boodschap mee dat enige sturing wenselijk/noodzakelijk is. Anders blijven we in dit soort discussies belanden, gecombineerd met boze PB"s waarin moderatoren de stempel "zielig" opgedrukt krijgen. En daar passen we voor
- Mieke53
- Forumlid
Genieten is het allerbelangrijkste.
Maar net wat je zeg: het zou handig zijn wat handvatten te hebben, zodat we ons niet steeds moeten verweren.
Het is dan ook geenszins mijn bedoeling om anderen op het hart te trappen met mijn mening. Ik ben er misschien wat stellig in het mer Nikon.
We hebben een leuk forum met een aantal kanjers die altijd paraat zijn met deskundig advies en een stel vrijwilligers die het ook maar even erbij doen op het forum.
Maar net wat je zeg: het zou handig zijn wat handvatten te hebben, zodat we ons niet steeds moeten verweren.
Het is dan ook geenszins mijn bedoeling om anderen op het hart te trappen met mijn mening. Ik ben er misschien wat stellig in het mer Nikon.
We hebben een leuk forum met een aantal kanjers die altijd paraat zijn met deskundig advies en een stel vrijwilligers die het ook maar even erbij doen op het forum.
- w.wind
- Moderator
Zullen we deze discussie maar stop zetten? ik denk niet dat we allemaal eens worden met elkaar.
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind
Mooi spul van Nikon
Wim van der Wind
Mooi spul van Nikon
- Johan v. V.
- Clublid
Ik heb de indruk dat deze opmerking zou moeten slaan op mijn bijdrage in dit draadje. Als dat niet het geval is hoor ik het graag (want dan vergis ik me), maar anders begrijp ik helemaal niets van deze opmerking.Peter schreef:Jammer dat een maand opdracht wordt gebruikt voor de zoveelste discussie over de koers van NCN. Het zij zo.
Er lopen al draadjes over de koers van NCN.
Ik wil nu juist absoluut géén discussie over de koers van de club! Ik heb, voor zover ik mij herinner, ook nooit een opmerking gemaakt over de koers, of over een merkendiscussie.
Omdat er kennelijk onduidelijkheid is over wat ik dan wél bedoel het volgende. Tot dusver mag iedereen die lid is van de club en/of forum zonder onderscheid overal volwaardig aan meedoen. Waarom bij de FVDM dan niet? Dat is de kern van wat ik bedoel. Niet meer en niet minder.
Ik heb wel opgemerkt dat wanneer je bij de FVDM een uitzondering gaat maken je in dát geval niet heenkomt om de discussie over de gevolgen van die uitzondering voor andere activiteiten. En aangezien ik dát nu juist niet wil heb ik ervoor gepleit geen uitzondering te maken.
Mijn bijdrage lijkt nogal gelezen te zijn door een bijzondere bril. 'Hij zal wel bedoelen ...' of iets dergelijks. Op die manier krijgt mijn bijdrage een andere inhoud dan ik heb bedoeld en dat ervaar ik als weinig vruchtbaar.
Tenslotte, boze PB's die moderatoren ontvangen zullen wel altijd blijven komen, zeker als moderatoren zélf boze PB's schrijven.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
- w.wind
- Moderator
Jammer van deze reactie Johan
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind
Mooi spul van Nikon
Wim van der Wind
Mooi spul van Nikon
- Johan v. V.
- Clublid
Daar begrijp ik dan helemaal niets van Wim, oprecht helemaal niets van!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Johan van Veelen
- Mieke53
- Forumlid
Johan, ik wil voor mezelf duidelijk maken dat ik niet op de man speel. Ook de anderen niet denk ik.
Maar kennelijk is een dergelijke discussie al eerder gevoerd in een ander topic
Soms kom je niet nader tot elkaar.
Het begon om het puntensysteem dat ik gebruik.
Ben nog steeds van mening dat daar niets mis mee is.
Het maakt voor mij duidelijk dat Nikonfoto's voor mij voorgaan op andere merken.
Ik moet er gewoon niet aan denken dat iemand foto van het jaar wordt die de foto uit zijn archief heeft getrokken of van een ander merk is.
Toch.... als je 3 x 1 punt behaald met een FVDM( uit het archief geplukt of met een ander merk) kun je ook nog meedingen naar foto van het jaar.
Mocht het Bestuur anders bepalen na de ALV, dan is het gewoon: we passen aan.
De soep....
Maar kennelijk is een dergelijke discussie al eerder gevoerd in een ander topic
Soms kom je niet nader tot elkaar.
Het begon om het puntensysteem dat ik gebruik.
Ben nog steeds van mening dat daar niets mis mee is.
Het maakt voor mij duidelijk dat Nikonfoto's voor mij voorgaan op andere merken.
Ik moet er gewoon niet aan denken dat iemand foto van het jaar wordt die de foto uit zijn archief heeft getrokken of van een ander merk is.
Toch.... als je 3 x 1 punt behaald met een FVDM( uit het archief geplukt of met een ander merk) kun je ook nog meedingen naar foto van het jaar.
Mocht het Bestuur anders bepalen na de ALV, dan is het gewoon: we passen aan.
De soep....

- Robert
- Clublid
- Contacteer:
Op slot dan maar. Noortje heeft de vraag van de TS beantwoordt.
Verder heeft het bestuur hier het laatste woord, we wachten dat even af.
Verder heeft het bestuur hier het laatste woord, we wachten dat even af.
groeten Robert