Dat is op zich niet zo vreemd. Een PCB (printed circuit board) is een printplaat; Wat die printplaat doet en kan hangt er vanaf hoe deze is ontworpen. Zo is het waarschijnlijk dat ze alle pluggen en stekkers die op je D90 zitten op 1 of 2 PCB's hebben gemonteerd met bijbehorende componenten en dat de PCB is die externe interfaces regelt. Maar het kan ook zijn dat ze op die printplaat meteen de aansluitingen voor de LCD (en sensor etc.) hebben gemonteerd. Het kan zelfs zo zijn (al verwacht ik het niet) dat alles op 1 PCB zit; Dat zie je steeds vaker in consumenten-electronica (schroef een goedkope DVD speler maar eens open, vaak nog maar 1 of 2 printplaten, vroeger wel 5).bvbD90 schreef:Overigens, en dat vind ik vreemd, de klacht was dat het LCD scherm niet werkte en dat de camera zich vreemd gedroeg (flitsen, spiegel klapt etc. werkte allemaal, kreeg alleen geen beeld op het LCD scherm achter en had het idee dat de gekozen belichting niet goed was, bv 3sec. belichten terwijl er veel licht was). Ik kan mijn klacht dan ook niet plaatsen in dit USB verhaal.
Vergelijk het zo je wilt met een PC; Die heeft een moederbord (= PCB) met allerlei insteekkaarten (= meerdere PCB's). Maar als een van die PCB's niet goed functioneert kan dat allerlei vreemde invloeden hebben op de werking van je systeem. Als bijvoorbeeld het moederbord beschadigd is, kan het zo zijn dat je grafische kaart niet meer lijkt te werken; De grafische kaart is echter niet kapot, maar het moederbord die de communicatie met de grafische kaart regelt.
En zeker wanneer er sprake van kortsluiting is kan dit je apparaat op de meest vreemde manieren beinvloeden. Dus dat het probleem met je LCD veroorzaakt wordt door een kortsluiting op de PCB waar de USB op gemonteerd zit is op zich echt wel mogelijk. En ja als je dat niet kunt beoordelen (en dat kun je meestal niet), dan moet je er maar op vertrouwen dat het verhaal klopt.
Dat dus even als verklaring, maar dat helpt de situatie natuurlijk niet. Erg vervelend voor je.

PS: Heb even een filmpje opgezocht waarin ze een D90 demonteren (om hem roze te spuiten...

http://www.engadget.com/2010/03/11/niko ... ink-video/" onclick="window.open(this.href);return false;