Voor als je de oude camera verkoopt

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
dolphs

Voor als je de oude camera verkoopt

Bericht door dolphs » wo jun 11 2008 10:05 pm

Vorige week een D70 gekocht via de marktplaats om speciaal te gaan gebruiken voor IR. Complete set met extra accu & geheugenkaart. Geheugenkaart was natuurlijk netjes geformatteerd.

Pas per ongeluk een verkeerde directorie verwijderd en aan de slag gegaan met file recovery. Schrikbarend hoeveel je nog terug kunt toveren ook bestanden van vier jaar geleden......... alles terug gezet!

Vandaag even geëxperimenteerd met een geheugenkaart je weet nooit waaneer het van pas komt en het tweedehands kaartje uitgeprobeerd. Toch kun je dan zomaar eff 641 afbeeldingen terug toveren....

Nu dat aan en verkoop via Marktplaats & Ebay steeds populairder wordt, mocht je een camera verkopen met geheugen kaartje(s) gebruik dan niet alleen format maar ook secure erease.

mikemix

Bericht door mikemix » wo jun 11 2008 10:16 pm

Bedoel je dat je dan foto's v/d vorige eigenaar kan terugroepen?

dolphs

Bericht door dolphs » wo jun 11 2008 10:20 pm

Yeap allemaal als je wilt zelfs na een format!!!

Secure Erease schrijft het kaartje na een format vol met nullen zodat je zover ik weet niets meer terug kunt halen...

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo jun 11 2008 10:22 pm

Klopt, dacht dat dat wel bekend was. Alles overschrijven met random 1tjes en nulletjes is de enige oplossing.

mikemix

Bericht door mikemix » wo jun 11 2008 10:23 pm

Oke, goede tip, wist ik niet.
Heb trouwens nooit kaartjes verkocht, zou het nu al helemaal niet meer doen.
Het feit dat een ander met je NEF beelden kan doen wat hij/zij wilt, lijkt mij geen fijn idee.

dragon2

Bericht door dragon2 » wo jun 11 2008 11:21 pm

Tom schreef:Klopt, dacht dat dat wel bekend was. Alles overschrijven met random 1tjes en nulletjes is de enige oplossing.
Of gewoon kaartje volschieten met zwarte foto's :wink:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jun 11 2008 11:23 pm

Je kan je kaartje natuurlijk ook gewoon even voorzien van een zootje files van je PC. Gewooon even volzetten met wat MP3's of zo. Beter voor je spiegel en zo...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo jun 11 2008 11:35 pm

Vertel eens wat je voor aanpassingen van plan bent voor IR? Ik heb er ook eentje op de nominatie maar weet nog niet precies wat te doen.
half-topic?.. ;-)
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cookie1397 » wo jun 11 2008 11:38 pm

Zijn programmatjes voor die harde schrijven, en geheugenkaartjes wissen en vervolgens volschrijven met allemaal 1 en 0 en dit 5,7 of 10 maal duurt langer dan gewoon wissen maar zeer effectief. Zo wis ik ook oude harde schijven van pc die ik weggeef/ verkoop.
Wissen = namelijk niet wissen. De foto's blijven nl gewoon op het kaartje staan. alleen het adres, header info etc wordt verwijderd waardoor dit voor normale programma's niet meer is te vinden. Pas als je er overheen schrijft is het echt weg.
Nikon Z Z & de maskers

iJoost

Bericht door iJoost » wo jun 11 2008 11:50 pm

Voor de volledigheid:

En als je een iMac hebt dan doet het standaard aanwezige Schijfhulprogramma dat desgevraagd voor je... 1 keer overschrijven, 7 keer of zelfs 35 keer. Net naar gelang je persoonlijke graad van paranoia. 1 Keer dus voor mij. Want dat duurt al lang genoeg bij de grootte van die schijven van tegenoordig. ;-)

dolphs

Bericht door dolphs » wo jun 11 2008 11:53 pm

Eeuw schreef:Vertel eens wat je voor aanpassingen van plan bent voor IR? Ik heb er ook eentje op de nominatie maar weet nog niet precies wat te doen.
half-topic?.. ;-)
Ga de cover voor de sensor vervangen door een clear sensor cover van Lifepixel.com zodat de D70 beter geschikt is voor IR. (is al onderweg :D)

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do jun 12 2008 12:00 am

en die d70 schroef je dan effe open en huppekee? mooi werk! een ir-filter op de lens dus? en geen ir-filter op je sensor.. als ik het goed begrijp
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

dolphs

Bericht door dolphs » do jun 12 2008 12:18 am

Heb gekozen voor de clear versie om verschillende type IR filters te kunnen gebuiken & ook nog als reserve body te gebruiken met een extren bloking filter.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do jun 12 2008 12:23 am

ok, ben benieuwd naar je ervaringen!
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>

dolphs

Bericht door dolphs » do jun 12 2008 12:27 am

Ook plannen voor ombouw? Had gelezen dat de d70 geschikt zou zijn voor IR maar de IR beelden vielen mij vies tegen. Een Sony Cybershot V3 die ik eerst had leverde nog betere beelden op. Echter die had teveel beperkingen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”