Nederlandse Handleiding D200

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
Macosx

Nederlandse Handleiding D200

Bericht door Macosx » vr aug 25 2006 4:48 pm

Hi Allemaal,

Ik heb onlangs mijn eerste digitale camera ooit (Nikon D200) gekocht, een europees model. Er bleek echter een engelse handleiding bij te zitten.
Is er iemand hier die een pdf van de Nederlanse heeft ?

Op de website van Nikon staat alleen een Ned. van d D70s.

Thanks

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » vr aug 25 2006 5:01 pm

link

Weet niet of de link werkt, maar er is wel degelijk een handleiding!

Macosx

Bericht door Macosx » vr aug 25 2006 5:18 pm

Bedankt 8)
Ik heb me suf gezocht.

Thanks

Johan Lemmers

Bericht door Johan Lemmers » za sep 09 2006 12:49 pm

Thankx...

Ik heb een "Europese" D200 (die NIET te registreren is omdat ie niet door Nikon Europe maar door Kamera-Express is geïmporteerd).
Engelse handleiding is op zich geen probleem maar en NL versie is toch wel prettiger.
Ook meteen de D2H handleiding gedownload, die camera heb ik als occasion gekocht en daar zat ook alleen een UK manual bij.

Grtz.
:D 8) :D

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » za sep 09 2006 12:55 pm

Misschien is naast de Nederlandstalige handleiding deze Engelstalige Guide ook erg handig. Staat tevens vol met tips en tricks....

http://www.kenrockwell.com/nikon/d200/u ... /index.htm

Veel plezier met de D200!!!! :lol:

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » za sep 09 2006 6:17 pm

Johan Lemmers schreef:Ik heb een "Europese" D200 (die NIET te registreren is omdat ie niet door Nikon Europe maar door Kamera-Express is geïmporteerd)....
Hier schrijf je in een ander topic ook al over. Ik neem toch aan dat het geen klacht is richting Nikon Europe? Het is namelijk het bekende (of anders te verwachten) gevolg van het kopen van een importcamera met een lagere prijs. :wink:

Johan Lemmers

Bericht door Johan Lemmers » za sep 09 2006 10:35 pm

Hoi Roel...

Nee hoor, het is absoluut geen klacht richting Nikon Europe want ik kan hun standpunt heel goed begrijpen.
Ik heb alleen het gevoel dat een camera voor de Europese markt (zo werd hij door Kamera-Express onder de aandacht gebracht op hun website), of ie nou door Nikon Europe of door Kamera-Express geïmporteerd wordt, gewoon bij Nikon Europe geregistreerd moet kunnen worden.
Het is per slot een camera voor de Europese markt en niet voor de Amerikaanse, Australische of Aziatische...
Maar goed, da's mijn mening en nogmaals, ik heb absoluut begrip voor het standpunt van Nikon Europe... punt uit.

De resultaten zullen er echt niet minder om zijn, ik ben erg blij en tevreden met de D200 en de garantie, mocht ik er ooit gebruik van moeten maken, is door KE bevestigd.
Maar ik vind wel dat KE op hun website had moeten vermelden dat het eigen import was, dan was het bekend geweest en had ik zeker voor de Nederlandse versie gekozen.

Grtz.
:D 8) :D

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » zo sep 10 2006 8:48 am

Toch blijft die garantie een beetje vreemd. Als ik een Nederlandse camera koop met Nederlandse garantie, dan betekend dat dus dat als ik op vakantie in Australie ben ik mijn camera daar ter plekke niet onder Nikon garantie kan laten repareren. Ook al zou het een "garantie" reparatie zijn. Het is niet echt klantvriendelijk. Ik begrijp met enige moeite de economische redenatie van Nikon wel maar ik ben ook van mening dat ze dan eerder naar zichzelf moeten kijken dan naar de consument. Waar komen toch die enorme prijsverschillen van de diverse Nikon dealers vandaan?

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”