phototrackr van Gisteq

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
marijke-s

phototrackr van Gisteq

Bericht door marijke-s » ma jul 07 2008 11:39 am

Omdat ik een van de vele ben die vaak foto's ergens maak en dan niet meer weet waar ze precies en wanneer ze precies gemaakt zijn, leek het me leuk om een gps systeempje te kopen. Mijn keuze is gevallen op de gisteq dpl700 (€69.-) omdat deze goed uit de bus kwam en een van de weinige die na ook na een update ($19.-) RAW kan verwerken.
Jammer genoeg werkt de software niet naar behoren en krijg ik het met geen mogelijkheid draaiende. Bug is bekend bij de leverancier maar helaas voor mij niet op te lossen.
Kent iemand dit probleem en weet hij wat ik er aan kan doen?

mvg marijke

Jigal
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Jigal » ma jul 07 2008 9:51 pm

Marijke,

Welke problemen heb jij met de software?

Ik heb zelf alleen problemen gehad met de map-namen, waar
de software (de PRO-versie) niet tegen kon: bijzondere tekens mogen
nl niet in de map-namen voorkomen, ook niet in de bovenliggende
mappen, Ik had bv een apostrofe in een bovenliggende mapnaam: Foto's

Ik ben overigens zeer goed geholpen door GiSTEQ - Tech Support <support>

NB.: ik werk met Windows XP (SP3)

gr. Jigal :)

marijke-s

Bericht door marijke-s » wo jul 16 2008 10:40 am

Problemen zijn keurig opgelost door Gisteq en alles draait naar behoren. Het bleek iets met de firmware te zijn. Het is een leuk dingetje en makkelijk om mee te nemen. Grappig om je wandeling of rit terug zien op de satteliet en de bijbehorende foto's. Ook handig dat je ze gelijk naar Flickr kunt uploaden zodat ze ook daar kunnen zien waar je de foto hebt gemaakt.
Voor mij is het leuk voor het vast leggen van onze vakantie die we al reizende gaan afleggen. Scheelt me een boel werk.
Eventuele verdere problemen met de software ben ik nog niet tegengekomen maar ik heb hem dan ook pas een paar uur uitgetest. Ik sla mijn foto's gewoon op onder gedeelde afbeeldingen in een mapje GPS zodat ik ze via mijn netwerk ook kan gebruiken. Ik neem mijn laptop mee op vakantie.
Ik werk met XP pro en XP op mijn laptop en ook SP3.
Al met al een leuk hebbe dingetje. :lol:
Ik werk ook met de pro versie maar achteraf gezien is dat denk ik ook niet noodzakelijk geweest. Want je zet de foto toch eerst om in Jpeg voordat je ze upload. Zelf heb ik geen behoefte of de gegevens nog eens vast te leggen op mijn RAW files.
gr marijke :D

terpie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door terpie » wo jul 16 2008 5:08 pm

Zie ook hier
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900

vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door vulture » wo jul 16 2008 6:41 pm

Kun je uitleggen hoe dat uploaden naar flickr dan in zijn werking gaat?

marijke-s

Bericht door marijke-s » do jul 17 2008 8:53 am

Je kunt het bij het installeren van de software aangeven op welke site je je foto's online wilt delen, flickr en picassa zijn er een twee van. Het gaat echt heel gemakkelijk. Nadat de foto's zijn getagt klik je op online delen en de rest gaat vanzelf. je komt dan automatisch in Flickr terecht en als je dan op de optie Map klikt bij Flickr zie je de foto's staan. Zoek maar eens bij Flickr bij de groep Phototrackr, dan zie je wat ik bedoel.
De exif gegevens worden ook automtisch gekoppeld aan je foto.
nogmaals erg leuk en gemakkelijk ding .

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”