d80 in crumpler pretty boy M?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

d80 in crumpler pretty boy M?

Bericht door Antoinette » wo jul 16 2008 10:38 pm

Ik heb regelmatig geen zin om m'n slingshot mee te sjouwen, zeker als ik van te voren al weet dat ik geen lenzen ga wisselen. Ik wil dus een klein tasje waar m'n d80 met één lens erop (zie in m'n onderschrift welke ik heb) inpast. Ik had zelf de crumpler pretty boy M (2500) op het oog. Weet iemand toevallig uit ervaring of dat inderdaad past?
Say what you like
Do what you feel

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » wo jul 16 2008 11:24 pm

click voor mijn foto's op flickr.

Wernertjuh

Bericht door Wernertjuh » do jul 17 2008 12:01 am

Hoi Antoinette,

Ik heb hier een Crumpler Pretty Boy rugzak en daar past een D80 + 18-70 (excl. zonnekap)+ batt.pack net in. (met het objectief naar beneden)

Indien je de schotjes eruit laat en de camera dus gewoon neerzet kan er de lenskap wel opblijven zitten en dan heb je nog ruimte over.
(enkele centimeters. Zou keertje moeten meten hoeveel exact.) Een D80 + 18-200 kan er ook in staan met zonnekap erop. Dus ik denk dat die 100mm dan ook moet passen

Ik heb de zwarte versie en deze misschien ook wel over (2 maanden oud, en 3x van me kamer afgeweest.). Ik dub alleen nog een beetje, aangezien ik hetzelfde heb als jij nu. Mocht je een keertje oppad gaan en zeker weten geen objectief te wisselen is een fullphoto/grote tas beetje overdreven en zo'n kleintje een prima uitkomst + je kan er nog persoonlijke spulletjes in kwijt).
Ik heb namelijk 3 weken geleden wel al de grotere Pyjama Pride (full photo) gekocht, omdat ik in de toekomst een zoomlens wil (wie niet!?) en mogelijk nog meer acc. Deze kunnen dan zeker niet meer in de Pretty Boy, aangezien hij dan echt te klein is.

Maar wat jij er mee wil doen zou prima gaan. (1 cam met 1 lens en zelfs nog wat extra acc.)

Groeten,
Werner

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » do jul 17 2008 12:07 am

Ik heb 3 tassen, reportage tas, rugzak en voor wat jij beschrijft een nova4.

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » do jul 17 2008 9:04 am

Ik bedoel niet de rugzak Werner, maar deze: http://www.trustedreviews.com/images/ar ... eropen.jpg
Als ik de foto's op het net bekijk moet het wel passen, maar was benieuwd of iemand deze tas misschien heeft en het zeker weet. Er zitten geen crumpler verkooppunten dicht in e buurt, dus ik moet gaan gokken :wink:
Say what you like
Do what you feel

Floris

Bericht door Floris » do jul 17 2008 10:24 am

Er zit een Crumplerwinkel aan de Oude Gracht in Utrecht (ik zie dat je uit Zeist komt). Daar kan je eventueel wel passen. Als ik naar DEZE FOTO'S kijk, denk ik wel dat het moet passen.

Zelf heb ik een XXL en die is groot zat voor D300+grip+objectief op camera en dan nog 2 objectieven er los bij (of 1 en een flitser).

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » do jul 17 2008 10:47 am

Antoinette, was gisteren ook bij de Crumpler shop aan de Oudegracht, helaas slechte bediening, en niet alles staat er, zocht een schoudertas die onopvallend is als fototas, in eerste instantie ook een tas die maar voor een camera geschikt is, maar heb ook even bij Foto Patent gekeken op de Lijn markt, en daar dezelfde Crumpler gekocht als in die shop, alleen voor de helft van de prijs, zij hebben de Crumpler tassen in de opruiming, misschien een tip?

Floris

Bericht door Floris » do jul 17 2008 11:49 am

Ik deel de ervaring over de Crumpler zaak... Zo hadden ze voor mij niet de juiste kleur op voorraad (wilde onopvallende kleur, geen wit of rood). Ben daar gaan passen en later via internet de juiste kleur besteld.

Als je bij FotoPatent het juiste model in de juiste kleur voor 1/2 van de prijs kan halen is dat natuurlijk mooi!

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » do jul 17 2008 12:53 pm

Hoi Antoinette,

Ik heb de crumpler the that tas. (de ander is een rugzak) en is speciaal vervaardigd voor nikon.
Ik heb deze nog wel eens mee als ik enkel de D80 met een objectief wil meenemen.
Draagt als een schoudertas en is degelijk uitgevoerd.
Als ik zo de plaatjes vergelijk is hij uitgevoerd als pretty boy.

groet matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » do jul 17 2008 3:39 pm

Gert Wagelaar schreef:Antoinette, was gisteren ook bij de Crumpler shop aan de Oudegracht, helaas slechte bediening, en niet alles staat er, zocht een schoudertas die onopvallend is als fototas, in eerste instantie ook een tas die maar voor een camera geschikt is, maar heb ook even bij Foto Patent gekeken op de Lijn markt, en daar dezelfde Crumpler gekocht als in die shop, alleen voor de helft van de prijs, zij hebben de Crumpler tassen in de opruiming, misschien een tip?
Dat is zeker een leuke tip, ga zeker eens kijken. Had trouwens al eerder verhalen gehoort over de klantvriendelijkheid van de crumplershop :wink: Denk dat ik beide eerst even bel of ze de tas die ik wil op voorraad hebbe in de kleur die ik graag wil. (ik wil dus wel graag de gijs/oranje uitvoering :oops: )
Say what you like
Do what you feel

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » do jul 17 2008 3:47 pm

Matthieu schreef:Hoi Antoinette,

Ik heb de crumpler the that tas. (de ander is een rugzak) en is speciaal vervaardigd voor nikon.
Ik heb deze nog wel eens mee als ik enkel de D80 met een objectief wil meenemen.

groet matthieu
Die ziet er ook best leuk uit inderdaad, vind de pretty boy wel leuker qua kleur, maar zeker een alternatief :wink:
Say what you like
Do what you feel

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » za jul 19 2008 4:00 pm

De pretty boy M bleek uiteindelijk veel te klein voor mijn d80 met m'n langste lens erop. Het is dus de XL geworden :oops:
Say what you like
Do what you feel

dikkiedik

Bericht door dikkiedik » ma jul 21 2008 4:46 pm

Matthieu schreef:Hoi Antoinette,

groet matthieu
Is de crumpler the that of CF-EU02 op de Nikon site:
http://www.nikon.nl/product/nl_NL/produ ... rview.html
nog ergens te koop?
Ik kom hem nergens meer tegen.
Misschien is dit een alternatief:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... extas.html
Ik weet alleen niet hoe groot deze is. Kent iemand deze tas?

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”