Thom Hogan over D90 en AF-S 18-105 DX VR
Thom Hogan over D90 en AF-S 18-105 DX VR
Op www.bythom.com bespreekt Thom Hogan kort wat volgens hem de D90 gaat worden. Er zou ook een nieuwe lens bij worden geïntroduceerd. Het is voor mij voor het eerst dat ik er wat over concreets over lees, maar misschien voor anderen al oud nieuws.
Thom laat zich er op voorstaan pas te gaan speculeren over nieuwe producten als hij vanuit meerdere hoeken dezelfde info heeft gekregen. Het berichtje staat op de voorpagina bij "Quick Links & Comments".
Thom laat zich er op voorstaan pas te gaan speculeren over nieuwe producten als hij vanuit meerdere hoeken dezelfde info heeft gekregen. Het berichtje staat op de voorpagina bij "Quick Links & Comments".
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De D90 is dus Nikon's eerste slr met HD-video, foto en video komen samen.
Mijn voorspelling; de vormgeving van slr's in het "consumenten"segment gaat drastisch veranderen.
De hoogte in met een handgreep aan de zijkant en minder breed. In de stijl van de huidge camcorders, met uitklap-lcd
Daarbij zou het de fabrikanten helpen als het dure en ruimtevretende spiegelhuis zou verdwijnen.
We gaan nog wat beleven ...
Mijn voorspelling; de vormgeving van slr's in het "consumenten"segment gaat drastisch veranderen.
De hoogte in met een handgreep aan de zijkant en minder breed. In de stijl van de huidge camcorders, met uitklap-lcd

Daarbij zou het de fabrikanten helpen als het dure en ruimtevretende spiegelhuis zou verdwijnen.
We gaan nog wat beleven ...
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Deze constatering lijkt mij een beetje prematuur. Thom Hogan heeft het alleen over een HDMI connector. De D3, D300 en D700 beschikken daar ook al over.Skippy schreef:De D90 is dus Nikon's eerste slr met HD-video, foto en video komen samen.
Correctie: Thom heeft het inderdaad over video, maar wie zit daar op te wachten? Ik in ieder geval beslist niet.
Jur
- EelcoD7100
- Forumlid
- Johan
- Forumlid
Als een D90 met deze specs 1000$ kost en een D200 900$ zou ik _nooit_ voor de D200 kiezen.Robin schreef:Als hi jecht 1000 dollar gaat kosten wordt het tijd voor een steden trip naar New York geloof ik![]()
Al zou ik nog steeds twijfelen met de D200 die nu ook 900$ kost
Verwachting is overigens dat hij 27 aug gepresenteerd gaat worden.

Hij staat dus al in diverse systemen voor 1299$ icm de nieuwe kitlens 18-105VR.
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
- woudew
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Voor het opladen gewoon even naar de electroboer gaan en een kabeltje halen.joepert schreef:Hou er, tijdens het dagdromen, wel rekening mee dat je voor een in de USA gekochte camera moet gaan klooien om hier aan 220v de batterij op te laden. En ik heb begrepen dat, i.t.t. lenzen, camera's niet in Nederland onder de garantie vallen.
Qua garantie heb je gelijk, maar ja je kunt niet alles hebben voor 35% voordeel