Nikon D300 +16/85 & Calumet of Konijn?

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
Max Rockatansky

Nikon D300 +16/85 & Calumet of Konijn?

Bericht door Max Rockatansky » za aug 16 2008 10:17 am

Hoi Nikonfans,

Heb mij vandaag aangemeld op dit forum, en heb me btevens even voorgesteld,...wel zo netjes als je bij een cluppie wilt niet?
In dat bericht had ik tevens een vraag m.b.t de D300 , Calumet ejn Konijnenberg.

Plak de tekst ff in dit bericht, zou graag wat reacties van jullie vernemen!

TNX, Max

>>>>Text:Ben denk ik nu echt om, en wil zeer binnenkort een D300 aan te schaffen met een 16/85 zoom,..ja, die disccussies heb ik ook gevolgd, en zou ook het liefst een lens hebben die lichtsterker was en wat beter over de hele linie,..maar jullie weten wat de prijskaartjes van de goldlineglaasjes zijn,...
en ik heb nog andere wensen ook,...ee Powerkit PDK1 met MB-d10 em een SB900.

Zoals we allemaal doen hier zoeken we natuurlijk wel wat winkeltjes af!,...in mijn geval was dat Camex, Calumetphoto, en Konijnenberg.
Ik moet zeggen,.die laatste valt echt op hoor qua prijzen!!,..het scheelt echt!
Maar service , vakkennis wil je natuurlijk ook, en camex is reeds afgevallen.
Kiezen is nu tussen Calumet en Konijn.
Voordeel van Calumet is dat deze ook in Amsterdan zit, en dat zij een gebruikersdag geven, (waarde rond de 150 euri).
Echter prijsverschil met Konijn is toch aanmerkelijk,..Calumet wil wel wat doen hoor,.er is wel over te praten.
Echter kreeg n.a.v. een gesprek gister over het e.a.a later toch nog een belletje dat er iets niet goed was gegaan in de offerte,...ben benieuwd.
Ga zo maar eens ff praten!

Nou dat was het wel ff,...
Nog tips,..wellicht om toch een andere lens te kopen voor de D300,..???gebruikers laat je horen!!! en wie heeft ervaring met Calumet en/of Konijnenberg??
Ohja,.....hoe knal ik mijn eigen avatar op de site?,..zie geen link staan hiervoor, buiten de std Nikon logo´s!

Greetz, en Tnx vast voor jullie replys!!
Max

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » za aug 16 2008 10:52 am

Hallo Max,

welkom op het forum,

bij konijnenberg heb ik weleens een objectief besteld en dat was allemaal prima in orde.
Maar de service bij Calumet is ook heel erg goed. Een medecursiste van onze fotocursus had daar een toestel gekocht en dat was een Canon maar die beviel niet en toen kon ze hem, nadat ze hem al een aantal dagen gebruikt had, gewoon om ruilen voor een Nikon D80 dus dat was wel top.

Groetjes Gonnie.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

dikkiedik

Bericht door dikkiedik » za aug 16 2008 10:57 am

Hoi Max,

Persoonlijk heb ik prima ervaring met konijnenberg. Bovendien zijn ze met 1279,- voor de D300 op het moment ook nog eens de goedkoopste.

Voor mij is dit ook het enige adres waar ik nog even op een middag langs kan gaan, ik woon namelijk in Drenthe. Met Calumet heb ik verder geen ervaring.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » za aug 16 2008 12:14 pm

Je moet zoiezo nooit van de prijzen op internet afgaan, gewoon bellen en vragen wat ze je kunnen bieden als je de D300 bij hun koopt.
eventueel een leuk prijsje natuulijk !!
NAS Buikpijn

Smilda.NET

Bericht door Smilda.NET » za aug 16 2008 12:49 pm

konijnenberg wil zowiezo niet zakken in prijs is mijn ervaring

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

ogen open houden

Bericht door George Fennes » za aug 16 2008 1:30 pm

Konijnenberg is een goede zaak waar je over het algemeen niet te veel zal betalen.
Natuurlijk goed om alle andere zaken in het oog te houden.
Maar voor een paar tientjes verschil zal ik niet naar een of ander vage internetwinkel gaan.
Succes met je keuze.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Max Rockatansky

Bericht door Max Rockatansky » za aug 16 2008 2:12 pm

Heee tnx allemaal voor de reacties!

Ben er denk ik wel uit, en het zal Calumet worden.
Ik woon in Amsterdam en zij hebben daar ook een vestiging,...mooi spul
allemaal,..buiten Nikon en Canon ook Leaf en Hasselblad camera's,..een zaak voor Pro's dat wel.
Goede prijs gemaakt voor de D300,+16/85,+PDK1 Mbd10,+8 gig extrem card+protect filter en denk dat ik ook meteen maar voor de SB900.

Nog ff iets simpels over dit forum,....hoe kan ik een afbeelding uploaden
om als avatar te gebruiken?,...ik zie dat ik aleen maar de keuze heb uit Nikon logo's.

Ciao, Max

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » za aug 16 2008 2:45 pm

Eigen avatar?
Upload een plaatje, max 80x80 pixels, op een plaats waar het direct linkbaar is.
Geef die link op bij 'Gebruik avatar op andere site' onderaan je profielpagina.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

spike_l

Bericht door spike_l » za aug 16 2008 3:42 pm

De 16-85 is een prima lensje, idd niet echt super lichtsterk, maar wel leuk lensje om mee te beginnen. In de donkere omstandigheden wens je soms dat je duurder en beter glaswerk had, maar dit kan je gelukkig compenseren door je ISO omhoog te schroeven. Dit gaat bij de D300 goed zonder dat je veel en vervelende ruis krijgt.... En anders heb je SB-900 nog....

Veel plezier!

Max Rockatansky

Bericht door Max Rockatansky » za aug 16 2008 3:42 pm

Heee Roelof,

Dank voor de tip, maarre,...ben toch geen digibeet maar
ik kan geen upload button vinden om door mijn eihen mappen te browsen naar een plaatje, en ik heb op geen andere site iets staan waar ik het an kan linken......

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » za aug 16 2008 4:37 pm

Dat is het hem nou juist, je kunt geen avatar uploaden vanaf je eigen pc, je moet een rechtstreekse link naar een remote site hebben.

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

graaf35

Bericht door graaf35 » di aug 19 2008 12:33 pm

Max Rockatansky schreef:Heee Roelof,

Dank voor de tip, maarre,...ben toch geen digibeet maar
ik kan geen upload button vinden om door mijn eihen mappen te browsen naar een plaatje, en ik heb op geen andere site iets staan waar ik het an kan linken......
Als je een provider hebt... heeft die vast wel iets schijfruimte voor je op de server. Met een ftp even een plaatje uploaden en dan linken vanaf dit forum.

Zo deed ik het ook. Maar heb nu een eigen serverruimte. Het principe blijft echter gelijk.

evertfoto

Bericht door evertfoto » wo aug 20 2008 12:21 pm

Informeer ook eens bij Henk Booms aan de van Woustraat naar de prijs!
150 Euro voor een gebruikersdag is een bedrag dat nergens op slaat.
Of is dat incl. lunch, diner en slapen?

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”