Waterdichte cameratassen

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
mazinho
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Waterdichte cameratassen

Bericht door mazinho » wo aug 27 2008 11:02 pm

Zoals ik al in een eerder topic schreef, ga ik 4 weken naar indonesië en gaat mijn D40 natuurlijk mee! In Indonesië kan de Moeson hard toeslaan en kan het dus flink regenen. Ik ben daarom op zoek naar een waterdichte cameratas die ik kruislings over mijn schouder kan dragen.

Nu heb ik een TAMRAC 5767 Velocity 7 die net te klein is en ben aan het kijken naar een LOWEPRO REZO 180 AW met regenkap. Wat ik fijn vind aan de TAMRAC is dat de klep naar voren open gaat.

Ik zou graag een tas kopen met tenminste ruimte voor mijn D40 met objectief, één extra zoomobjectief, externe flitser en wat prullen zoals kaartjes, doekjes enz. Misschien een beetje op de groei voor een 2e extra lens.

Hebben jullie tips?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do aug 28 2008 12:04 am

Koop een tas waar een hoes bij zit of ingebouwd. Waterdicht is natuurlijk geen enkele tas, maar zo moet het wel raar lopen wil je tas vollopen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do aug 28 2008 12:11 am

Kij eens naar de Dryzone tassen van Lowepro. Die zijn voor extreme omstandigheden.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

terpie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door terpie » do aug 28 2008 12:16 am

Ik heb pas de Lowerpro Inverse 200 gekocht. Dat is een tas die je om je middel kunt dragen of als schoudertas.
Ik kan daar m'n D300 met met m'n lenzen en flitser in kwijt, en op zich kan er nog wel een lens bij.
Ik kan zelfs m'n D300 met de 70-300 lens er vertikaal in kwijt wat reuze handig is.
Je kunt de tas makkelijk beschermen tegen regen middels het regenhoesje.
Ik heb er nog niet veel ervaring mee. Na m'n komende vakantie in Madagascar zal ik verdere ervaringen kunnen delen.
Bij dagtochten kan ik nog een apart rugzakje meenemen.
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900

Pieter

Bericht door Pieter » do aug 28 2008 8:34 am

Crumpler,

:-]

Ik heb al vele regenbuien met mijn verschillende crumpler tassen gehad en de inhoud was altijd nog droog, het loopt er gewoon af die regen :-]

Loop naar een winkel waar ze crumpler verkopen, vraag om een beetje water giet het over de tas en je ziet het ;-]

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do aug 28 2008 8:45 am

Waarom gaat een camera in een camera tas. Iedereen weet dan wat er in zit.
Er waren op de vorige Photokina nog geen camera tassen zonder merknaam of laat staan: anti-statisch. Een kunststof tas trekt stof aan en m'n camera houdt er van.

Wat te doen. Koop een goede tas. Zo'n ding waar de de meeste mensen hun boterham naar het werk in mee nemen. Die zijn er ook in waterdicht. Ga niet naar de fotowinkel, ga naar de tassen en koffer winkel.

mazinho
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Lensen

Bericht door mazinho » do aug 28 2008 9:03 am

Hans Braakhuis schreef:Waarom gaat een camera in een camera tas. Iedereen weet dan wat er in zit.
Er waren op de vorige Photokina nog geen camera tassen zonder merknaam of laat staan: anti-statisch. Een kunststof tas trekt stof aan en m'n camera houdt er van.

Wat te doen. Koop een goede tas. Zo'n ding waar de de meeste mensen hun boterham naar het werk in mee nemen. Die zijn er ook in waterdicht. Ga niet naar de fotowinkel, ga naar de tassen en koffer winkel.
Gaat dat dan goed met je lensen? Zijn die dan voldoende beschermd tegen botsen?

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » do aug 28 2008 9:19 am

nee, mits je ze inpakt in 20 rollen wc papier :-)

Ik vind het een beetje vreemd, je camera spullen in een rugtas doen waar normaal je boterhammen inzitten, zou ik ook zeker niet aanraden.

Van iedere professionele tas (dus waar een body met wat lenzen in zitten) zie je dat het een camera tas is, of er nu een merk op staat of niet. Die dieven/zakkenrollers zijn ook niet dom. Gewoon goed op je spullen letten, er loopt ergens al een topic over hoe je het beste met je spullen kunt omgaan m.b.t. diefstal enz.

Lowepro heeft goede waterdichte series, de Dryzone serie, maar dat zijn alleen rugzakken en zijn volgens mij ook echt waterdicht (kun je uit een kano kieperen enzo). Dan heb je nog de Vertex 100 t/m 300, zijn gewoon regenwaterdicht geloof ik!

Ik ga ook naar Indonesie (Java en Bali) over 4 weken, waar ga jij heen en wanneer?

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » do aug 28 2008 9:21 am

Pieter schreef:Crumpler,

:-]

Ik heb al vele regenbuien met mijn verschillende crumpler tassen gehad en de inhoud was altijd nog droog, het loopt er gewoon af die regen :-]

Loop naar een winkel waar ze crumpler verkopen, vraag om een beetje water giet het over de tas en je ziet het ;-]
Ik kom toch serieus liever met m'n slingshot in een hoosbui terecht dan met m'n crumplertas :?
Say what you like
Do what you feel

rene

Bericht door rene » do aug 28 2008 9:30 am

hier idem mijn slingshot 300 heeft een ingebouwde regenhoes gaat het heelmaal netjes overheen.
doe voor de zekerheid een plastic tas of in de camera tas, kan je altijd nog als extra bescherming erover heen doen.

RVK
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door RVK » do aug 28 2008 10:10 am

De dryzone rugzakken zijn echt waterdicht, enige voorwaarde is dat je de speciale ritsluiting regelmatig “smeert” met de bijgeleverde silicone pasta.

De rugzakken hebben als nadeel dat ze zwaar zijn en dat de waterdichte ritsluiting zeer zwaar gaat. Geven wel een zeer goede bescherming verder is de gele uitvoering wel erg opvallend echter ook in grijs te krijgen.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Lensen

Bericht door Hans Braakhuis » do aug 28 2008 10:18 am

mazinho schreef:Gaat dat dan goed met je lensen? Zijn die dan voldoende beschermd tegen botsen?
Met m'n lenzen heb ik nergens last van. Die zitten in m'n leesbril.
Camera en objectieven zitten allen verpakt in isolatie foam tasjes.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: Lensen

Bericht door Mike-Nikon » do aug 28 2008 2:26 pm

Hans Braakhuis schreef:
mazinho schreef:Gaat dat dan goed met je lensen? Zijn die dan voldoende beschermd tegen botsen?
Met m'n lenzen heb ik nergens last van. Die zitten in m'n leesbril.
Camera en objectieven zitten allen verpakt in isolatie foam tasjes.

:mrgreen: :mrgreen: Humor....!!!!!

Heb zelf een lowepro en die kan best een buitje hebben.
Maak me daar niet te veel zorgen over want de camera en mijn objectieven kunnen dat ook.

Mijn lenzen hebben wel veel last van de regen. :D
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

dodo

Bericht door dodo » do aug 28 2008 2:32 pm

Zou Ortlieb nog geen cameratassen maken...?

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr aug 29 2008 9:15 am

Afbeelding

Afbeelding

en bij regen:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”