Nikon en Microsoft gaan patenten met elkaar delen.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Nikon en Microsoft gaan patenten met elkaar delen.
Nikon en Microsoft gaan hun samenwerkingsverband verstevigen door patenten en intellectuele eigendommen met elkaar te delen.
Softwaregigant Microsoft en camerafabrikant Nikon hebben een “patent cross-licensing agreement” ondertekend. De overeenkomst stelt de bedrijven in staat gebruik te maken van elkaars nieuwe ontwikkelingen en technologieën voor het ontwikkelen en verbeteren van (consumenten)producten.
De precieze inhoud van de overeenkomst is niet vrijgegeven. Maar de partijen wijzen erop dat Microsoft door Nikon wordt gecompenseerd. De twee werken al langer samen, onder andere op gebied van raw-verwerking en draadloze (WiFi) camera’s. Met de nieuwe overeenkomst kunnen de bedrijven openlijk gebruik maken van elkaars technologieën.
Microsoft heeft meer dan 500 vergelijkbare overeenkomsten gesloten met andere bedrijven (waaronder Olympus, Pentax en Samsung). De overeenkomst is opgenomen in het ‘Intellectual Property Licensing’-programma van Microsoft. Met het programma, opgericht in december 2003, stelt de softwaregigant haar intellectuele eigendommen beschikbaar aan andere partijen, in ruil voor samenwerking.
Bron: DIGIFOTO Pro
Voorbeeld......Klik.....wilt u een foto maken ?........weet u het zeker?????......blauw scherm.
Softwaregigant Microsoft en camerafabrikant Nikon hebben een “patent cross-licensing agreement” ondertekend. De overeenkomst stelt de bedrijven in staat gebruik te maken van elkaars nieuwe ontwikkelingen en technologieën voor het ontwikkelen en verbeteren van (consumenten)producten.
De precieze inhoud van de overeenkomst is niet vrijgegeven. Maar de partijen wijzen erop dat Microsoft door Nikon wordt gecompenseerd. De twee werken al langer samen, onder andere op gebied van raw-verwerking en draadloze (WiFi) camera’s. Met de nieuwe overeenkomst kunnen de bedrijven openlijk gebruik maken van elkaars technologieën.
Microsoft heeft meer dan 500 vergelijkbare overeenkomsten gesloten met andere bedrijven (waaronder Olympus, Pentax en Samsung). De overeenkomst is opgenomen in het ‘Intellectual Property Licensing’-programma van Microsoft. Met het programma, opgericht in december 2003, stelt de softwaregigant haar intellectuele eigendommen beschikbaar aan andere partijen, in ruil voor samenwerking.
Bron: DIGIFOTO Pro
Voorbeeld......Klik.....wilt u een foto maken ?........weet u het zeker?????......blauw scherm.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Verklaart wel de idiote keuze van Nikon voor dat nieuwe aan Microsoft gelieerde NEF-formaat van de P6000.
Jezelf uitleveren aan Microsoft, dat is niet best
Mijn verwachting is dat over niet al te lange tijd Jpeg in (Nikon)camera's verdrongen gaat worden door Microsoft HD Photo en dat Microsoft met eigen beeldbewerkingssoftware gaat komen.
HD Photo
Ik denk dat ik voortaan maar alleen op film ga schieten en niets meer op de computer of het web zet
Jezelf uitleveren aan Microsoft, dat is niet best

Mijn verwachting is dat over niet al te lange tijd Jpeg in (Nikon)camera's verdrongen gaat worden door Microsoft HD Photo en dat Microsoft met eigen beeldbewerkingssoftware gaat komen.
HD Photo
Ik denk dat ik voortaan maar alleen op film ga schieten en niets meer op de computer of het web zet

Er zijn genoeg redenen om hier niet blij mee te zijn.
Redenen hoef ik niet aan te rijken, helaas zat voorbeelden bekend.
Wat dacht je van de geweldige webbrowser die door ieders strot werd geduwd
wat de veel betere Netscape de das had omgedaan.
Oke, we draaien het om.
Noem mij één groot voordeel van deze samenwerking?
Redenen hoef ik niet aan te rijken, helaas zat voorbeelden bekend.
Wat dacht je van de geweldige webbrowser die door ieders strot werd geduwd
wat de veel betere Netscape de das had omgedaan.
Oke, we draaien het om.
Noem mij één groot voordeel van deze samenwerking?
Laatst gewijzigd door mikemix op do aug 28 2008 4:50 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
oke speciaal voor onze meest geliefde teerbeminde Patrick:
Deze kreeg ik van Webwereld waar ik lid van ben:
* Microsoft waarschuwt voor incompatibiliteit met IE8
Online applicaties en websites werken mogelijk niet goed in de volgende versie van Internet Explorer. Microsoft belooft een voorlichtingsoffensief.
Kunnen ze Mickey$oft niet gewoon opheffen, of beter op de terroristenlijst zetten?
*krijgt ineens medelij met Nikon van die grote fout*
Deze kreeg ik van Webwereld waar ik lid van ben:
* Microsoft waarschuwt voor incompatibiliteit met IE8
Online applicaties en websites werken mogelijk niet goed in de volgende versie van Internet Explorer. Microsoft belooft een voorlichtingsoffensief.
Kunnen ze Mickey$oft niet gewoon opheffen, of beter op de terroristenlijst zetten?
*krijgt ineens medelij met Nikon van die grote fout*