Nikon en Microsoft gaan patenten met elkaar delen.

Discussies over ons favoriete merk
Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Nikon en Microsoft gaan patenten met elkaar delen.

Bericht door Mike-Nikon » do aug 28 2008 2:42 pm

Nikon en Microsoft gaan hun samenwerkingsverband verstevigen door patenten en intellectuele eigendommen met elkaar te delen.

Softwaregigant Microsoft en camerafabrikant Nikon hebben een “patent cross-licensing agreement” ondertekend. De overeenkomst stelt de bedrijven in staat gebruik te maken van elkaars nieuwe ontwikkelingen en technologieën voor het ontwikkelen en verbeteren van (consumenten)producten.

De precieze inhoud van de overeenkomst is niet vrijgegeven. Maar de partijen wijzen erop dat Microsoft door Nikon wordt gecompenseerd. De twee werken al langer samen, onder andere op gebied van raw-verwerking en draadloze (WiFi) camera’s. Met de nieuwe overeenkomst kunnen de bedrijven openlijk gebruik maken van elkaars technologieën.

Microsoft heeft meer dan 500 vergelijkbare overeenkomsten gesloten met andere bedrijven (waaronder Olympus, Pentax en Samsung). De overeenkomst is opgenomen in het ‘Intellectual Property Licensing’-programma van Microsoft. Met het programma, opgericht in december 2003, stelt de softwaregigant haar intellectuele eigendommen beschikbaar aan andere partijen, in ruil voor samenwerking.

Bron: DIGIFOTO Pro

Voorbeeld......Klik.....wilt u een foto maken ?........weet u het zeker?????......blauw scherm.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Nikonjunky

Bericht door Nikonjunky » do aug 28 2008 2:49 pm

Dus ook Nikon gaat nu naar de klo.... :cry:
Als Nikon met Mickey$oft gaat samenwerken.... vind ik dit een blunder van gigantische omvang van Nikon

iJoost

Bericht door iJoost » do aug 28 2008 3:10 pm

Zorgelijk... Maar met een beetje mazzel betekent het niet meteen dat er nu ook ActiveX-bagger in de NEF's terecht komt, of zo. ;-P

Nikonjunky

Bericht door Nikonjunky » do aug 28 2008 3:21 pm

zeg dat maar niet te hard... Mickey$oft heeft al heel veel naar de klo... geholpen...

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » do aug 28 2008 3:26 pm

Verklaart wel de idiote keuze van Nikon voor dat nieuwe aan Microsoft gelieerde NEF-formaat van de P6000.
Jezelf uitleveren aan Microsoft, dat is niet best :cry:
Mijn verwachting is dat over niet al te lange tijd Jpeg in (Nikon)camera's verdrongen gaat worden door Microsoft HD Photo en dat Microsoft met eigen beeldbewerkingssoftware gaat komen.

HD Photo

Ik denk dat ik voortaan maar alleen op film ga schieten en niets meer op de computer of het web zet :roll:

Weef

Bericht door Weef » do aug 28 2008 3:35 pm

Fijn om weer wat uitstekend onderbouwde kritieken te lezen....

iJoost

Bericht door iJoost » do aug 28 2008 4:21 pm

Ach, onderbouwd... Jarenlange ervaring (en wie heeft dat nu niet als het om Microsoft gaat?) geeft je toch wel wat recht van spreken, zou ik zeggen. ;-)

Maar los daarvan. Ieder mag er natuurlijk het zijne/hare van denken/vinden.

mikemix

Bericht door mikemix » do aug 28 2008 4:26 pm

Er zijn genoeg redenen om hier niet blij mee te zijn.
Redenen hoef ik niet aan te rijken, helaas zat voorbeelden bekend.
Wat dacht je van de geweldige webbrowser die door ieders strot werd geduwd
wat de veel betere Netscape de das had omgedaan.

Oke, we draaien het om.
Noem mij één groot voordeel van deze samenwerking?
Laatst gewijzigd door mikemix op do aug 28 2008 4:50 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Nikonjunky

Bericht door Nikonjunky » do aug 28 2008 4:26 pm

Volgens mij is het zeer positieve kritiek als je zegt dat Mickey$oft alles naar de klo.... helpt, of hoort het onder het kopje firma list en bedrog :lol:

En voor degene die Mickey$oft heel erg goed en betrouwbaar vinden, weet ik nog een hele goede Psygiater

Dennis71

Bericht door Dennis71 » do aug 28 2008 4:38 pm

mikemix schreef:Oke, we draaien het om.
Noem mij één groot voordeel van deze samenwerking?
Er zit volgens mij genoeg geld bij microsoft voor nieuwe innovatie. Denk dat het allemaal wel zal loslopen.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do aug 28 2008 4:43 pm

mikemix schreef:Wat dacht je van de geweldige webbrowser die door ieders strot werd geduwd
wat de veel betere Outlook de das had omgedaan.
Ik gok dat je hier Mozilla, NetScape, etc. bedoelt. Outlook is het Emailprogramma van Micro$oft...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dodo

Bericht door dodo » do aug 28 2008 4:45 pm

hoer
Freudiaans...? ;)

Nikonjunky

Bericht door Nikonjunky » do aug 28 2008 4:49 pm

oke speciaal voor onze meest geliefde teerbeminde Patrick:
Deze kreeg ik van Webwereld waar ik lid van ben:

* Microsoft waarschuwt voor incompatibiliteit met IE8
Online applicaties en websites werken mogelijk niet goed in de volgende versie van Internet Explorer. Microsoft belooft een voorlichtingsoffensief.

Kunnen ze Mickey$oft niet gewoon opheffen, of beter op de terroristenlijst zetten?

*krijgt ineens medelij met Nikon van die grote fout*

mikemix

Bericht door mikemix » do aug 28 2008 4:51 pm

PatrickP schreef:Ik gok dat je hier Mozilla, NetScape, etc. bedoelt. Outlook is het Emailprogramma van Micro$oft...
Ik bedoel natuurlijk Netscape :wink:

mikemix

Bericht door mikemix » do aug 28 2008 4:53 pm

Dennis71 schreef:Er zit volgens mij genoeg geld bij microsoft voor nieuwe innovatie. Denk dat het allemaal wel zal loslopen.

Veel geld is geen voorwaarde tot succes, veel geld maakt ook lui.
Noem eens een innovatie binnen Ms wat echt nieuw is en niet van Apple is gepikt?

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”