ik heb (in principe) net een TC-16A gekocht maar vraag me nu eigenlijk af waar die A voor staat.
En waar staat de E voor bij de TC-14E?
TC-16A v.s. TC-14E
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
TC-16A v.s. TC-14E
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Een TC-16A heb je op je DSLR helemaal niets aan.
De camera stuurt hem niet aan.
De TC-16A was ooit bedoeld voor gebruik met de F-501, F-601, F-801, F4 en F-90, dan kon je MF-objectieven toch enigzins met een AF-functie laten werken.
Ik heb hem ook en ik gebruikte hem nog wel eens op mijn F4s.
De A staat voor het tweede type, de CT16 was speciaal bedoeld voor de F3 AF.
De TC-14 C staat voor model C en is bedoeld voor de 2.0/300mm AIS IF ED.
TIP: schaf de Nikon-catalogus van Hans Braakhuis, voorzitter van de Nikon Club aan, daar staat bijna alles in.
De camera stuurt hem niet aan.
De TC-16A was ooit bedoeld voor gebruik met de F-501, F-601, F-801, F4 en F-90, dan kon je MF-objectieven toch enigzins met een AF-functie laten werken.
Ik heb hem ook en ik gebruikte hem nog wel eens op mijn F4s.
De A staat voor het tweede type, de CT16 was speciaal bedoeld voor de F3 AF.
De TC-14 C staat voor model C en is bedoeld voor de 2.0/300mm AIS IF ED.
TIP: schaf de Nikon-catalogus van Hans Braakhuis, voorzitter van de Nikon Club aan, daar staat bijna alles in.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Je kunt bij Nikon niet altijd zeggen waar de letters vandaan komen. De Japanse logica heb ik nog niet onder de knie.
Eerst was er een TC-16 en daarna kwam er een TC-16A. Soms staat A voor Adjusted.
Eerst was er een TC-201 en toen kwam er een TC-20E met meer Electronica aan boord.
Soms noemt men een upgrade X, soms S en de upgrade van de X weer Xs. Op mijn site staat nog wel een foto van een D2, maar die is weer nooit in de handel geweest.
Eerst was er een TC-16 en daarna kwam er een TC-16A. Soms staat A voor Adjusted.
Eerst was er een TC-201 en toen kwam er een TC-20E met meer Electronica aan boord.
Soms noemt men een upgrade X, soms S en de upgrade van de X weer Xs. Op mijn site staat nog wel een foto van een D2, maar die is weer nooit in de handel geweest.