Na DX en FX nu ook MX?

Discussies over ons favoriete merk
ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Na DX en FX nu ook MX?

Bericht door ElRonno » ma sep 01 2008 8:02 pm

Naast DX en FX komt Nikon woensdag mogelijk met een MX formaat op de proppen. Een soort middenformaat want inderdaad vierkant... met een maximale resolutie van 6380x6380, bijna 41 megapixels...

met dank aan een anonieme bron van nikonrumors...

Herman55

Bericht door Herman55 » ma sep 01 2008 8:05 pm

Nah. Hoef ik me in elk geval niet druk te maken over vervanging van de D700 :twisted:

Maar ze zijn wel goed bezig daar bij Nikon...

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: Na DX en FX nu ook MX?

Bericht door foto-ed » ma sep 01 2008 8:09 pm

ElRonno schreef:Naast DX en FX komt Nikon woensdag mogelijk met een MX formaat op de proppen. Een soort middenformaat want inderdaad vierkant... met een maximale resolutie van 6380x6380, bijna 41 megapixels...

met dank aan een anonieme bron van nikonrumors...
Altijd uitkijken met het verspreiden van dit soort berichten. Ik denk dat de foto waar jij op doelt deze is;

Afbeelding

Het schijnt dat de rechterpagina gaat over het bakken van koekjes. Is dus gewoon een gedeelte uit een kookboek. (Nikon kan wel betere dingen als koekjes bakken ;-) ) Hoogst waarschijnlijk is dit dus weer een fake foto en bericht.
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

mikemix

Bericht door mikemix » ma sep 01 2008 8:12 pm

En misschien was het iemand van Nikon die zegt dat het uit een kookboek komt.......wie is wie, wat is wat, net de media :)

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » ma sep 01 2008 8:13 pm

Whaaahaaahahahaa

Een kookboek....hihihihi

Er zitten nu dus honderden japannertjes te lachen omdat ze in europa een kookboek hebben gevonden met wat getallen erin.

En wij alweer een prijs aan het verzinnen zijn voor onze tweedehands camera. :-)
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

ElRonno
Forumlid
Forumlid

Bericht door ElRonno » ma sep 01 2008 8:16 pm

Ach, we zien het woensdag wel. Ik heb mijn D200 vast te koop staan, want als er niets soeps word aangekondigd moest ik toch maar eens een D700 kopen :-D

GdP

Bericht door GdP » ma sep 01 2008 8:37 pm

ElRonno schreef:Ach, we zien het woensdag wel. Ik heb mijn D200 vast te koop staan, want als er niets soeps word aangekondigd moest ik toch maar eens een D700 kopen :-D
En die D700 is niet te klein voor jouw grote handen? :D

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » ma sep 01 2008 8:39 pm

Ik denk ook dat er de as. woensdag iets aangekondigd gaat worden maar dat zal dan geen camerabody worden. Ik verwacht dat er nieuwe objectieven op de markt zullen worden gebracht..... Laten we maar gewoon rustig afwachten.
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

ElRonno
Forumlid
Forumlid

Bericht door ElRonno » ma sep 01 2008 8:40 pm

GdP schreef:En die D700 is niet te klein voor jouw grote handen? :D
Jawel, dus daar komt meteen een gripje bij :roll:

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » ma sep 01 2008 8:48 pm

Kom nou maar op met die D3x, mijn D3 is al weer bijna een jaar oud :shock:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

GdP

Bericht door GdP » ma sep 01 2008 8:53 pm

a90 schreef:Kom nou maar op met die D3x, mijn D3 is al weer bijna een jaar oud :shock:
Ik zie toch liever een D4. :)

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » ma sep 01 2008 9:29 pm

Misschien is het wel een opvolger van de D300. We zullen het wel zien, het lijkt mij wel dat Nikon zo slim is om het nieuws voor de Photokina naar buiten te brengen. Ik hoop eigenlijk op een opvolger van de D300. Maar een aantal nieuwe objectieven zou ook niet verkeerd zijn. Bij Pentax en bij Olympus zie je nu heel veel Pancake lensjes, dat is een groot succes.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma sep 01 2008 10:27 pm

AlwinSitton schreef:Misschien is het wel een opvolger van de D300. We zullen het wel zien, het lijkt mij wel dat Nikon zo slim is om het nieuws voor de Photokina naar buiten te brengen. Ik hoop eigenlijk op een opvolger van de D300. Maar een aantal nieuwe objectieven zou ook niet verkeerd zijn. Bij Pentax en bij Olympus zie je nu heel veel Pancake lensjes, dat is een groot succes.
Een opvolger van de D300??? :shock: :shock: :shock: :shock:

Nou, die komt voorlopig dus nog niet. Hij verkoopt als een trein, en is de beste camera in zijn klasse, en pas een maand of 9 in de verkoop. Eerst is Canon aan zet!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » ma sep 01 2008 10:44 pm

Dat is goed om te horen, want ik was al bang dat als ik de D300 zou halen dat er alweer een opvolger voor de deur stond, maar dat is gelukkig niet het geval. Met kerst wil ik de D300 hebben. Ik kies in dit geval nog niet voor de D700, deze ligt voor mij nog iets te hoog in prijs.

benikon

Bericht door benikon » ma sep 01 2008 10:54 pm

foto-ed schreef:Ik denk ook dat er de as. woensdag iets aangekondigd gaat worden maar dat zal dan geen camerabody worden. Ik verwacht dat er nieuwe objectieven op de markt zullen worden gebracht..... Laten we maar gewoon rustig afwachten.
bijv een nieuwe 70-200-2,8!! met nano en VR2, speciaal voor fx :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”