flitsreportage en portretfotografie. Zeer leerzaam moet ik zeggen en erg gezellig!

Deze workshop is absoluut zijn 39 euro waard geweest.
Maar nu is mij het volgende ten oore gekomen.
De d300 word niet meer gemaakt!! Daar komt weer een andere voor, volgens zeggen een d400. Nu is de d300 nog maar net op de markt en het is al weer gebeurd met dit model. De d700 komt op de markt voor rond de 2700 euro is nu te koop voor rond de 2100 euro en dat binnen een paar weken. Oorzaak is de vele model aankoop van o.a. konijnenberg. Die er maar liefst 100 afnam.
Normaal komt de zending mondjes maat binnen en kunnen ze die nog wel verkopen. Maar nu kwam de hele zending ineens binnen en zaten met een paar weken met meer dan 80 stuks, die ook nog eens verkocht moeten worden!
Vandaar het dumpen van de prijzen waar dus de d300 ook van te lijden heeft gehad. Zo maak je dus de markt voor de winkels die de d700 voor de normale prijs verkoopt, mooi kapot! Tevens het merk ook want die doet er net zo hard aan mee.
Je zult maar net de d700 voor de normale prijs gekocht hebben en een paar weken later is die te koop voor 2100! Leuk als je de body weer wilt omruilen voor een d3 zeg maar.
Waar gaat dit verder naar toe? Het nieuwe model is er nog niet of de volgende komt er alweer aan. Alleen maar productie en verkopen die hap.
De kleine winkel is hiervan de dupe en de klant ook. Ook kun je de d700 voor 2100 kopen, je wilt ook nog wel eens hogerop in kwaliteit.
Zo help je dus de gezonde handel voor de klant naar de kloten.
Tevens is de garantie afwerking van Nikon bij het absurde slecht. 2 klanten
die hun product ter garantie opstuurde werden als aso's behandeld.
1 klant met een nieuwe lens, werkte niet goed op de zoom. Tijdens het zoomen maakte die lawaai en voelde je een duidelijk weerstand.
De lens is 3 weken weggeweest en het euvel werd niet verholpen! De klant kreeg als opmerking. U HEEFT DE LENS LATEN VALLEN!!!!!!! En de winkel waar de lens gekocht is weet dat het niet zo is..
2e klant heeft een d3 waarvan de spiegel en sensor smerig was. Body opgestuurd en hij kreeg de reactie van. Heeft u met vet in de camera gezeten? HOE DURF JE DIT GEWOON TE ZEGGEN!
Natuurlijk niet, dit zat er al in toen ik hem kocht!!!
Zo maak je klanten Nikon, zo ben je goed bezig.
Waarom ik dit vertel? Wel dit hadt ik niet verwacht van mijn geliefde merk.
Ik hoop niet dat mijn d300 de geest geeft. Want ik zit niet op deze ellende te wachten. Deze voorbeelden werd mij door deze mensen in de winkel verteld en waren zeer onder de indruk van de slechte afhandeling van Nikon.
Wat is jullie ervaring hiermee met deze modellen?
gr Jan