Leica S2

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
johan1967
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Leica S2

Bericht door johan1967 » di sep 23 2008 12:21 am

http://www.1854.eu/2008/09/leica_s2_13_ ... e_new.html

Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat. :shock: :shock:

iJoost

Bericht door iJoost » di sep 23 2008 8:22 am

Mooi hoor.

mikemix

Re: Leica S2

Bericht door mikemix » di sep 23 2008 8:31 am

johan1967 schreef:Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat. :shock: :shock:

Vind ik knap dat je dit al weet zonder ook maar iets getest te hebben of in je handen te hebben gehad :?

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di sep 23 2008 8:35 am

http://www.letsgodigital.org/en/20171/leica-s2/

Ik zie in jouw link niet zoveel, rode kruisjes. Hier wel..

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di sep 23 2008 8:37 am

mikemix schreef:
johan1967 schreef:Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat. :shock: :shock:

Vind ik knap dat je dit al weet zonder ook maar iets getest te hebben of in je handen te hebben gehad :?
Tsja je hebt in ieder geval een Leica. Het merk heeft in het verleden wel een naam opgebouwd..

Woudschim

Bericht door Woudschim » di sep 23 2008 8:43 am

Soort van middenformaat slr? interessant!

Volgens mij is dat ding alleen totaal niet praktisch om te gebruiken, de enige knoppen die erop zitten zijn een draaiknop, een ontspanknop, een wieltje en een switch...:?

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di sep 23 2008 8:50 am

Woudschim schreef:Soort van middenformaat slr? interessant!

Volgens mij is dat ding alleen totaal niet praktisch om te gebruiken, de enige knoppen die erop zitten zijn een draaiknop, een ontspanknop, een wieltje en een switch...:?
Er moeten ook niet teveel knoppen op. Wie had het hier ook alweer over wrattenmonsters :)

Maar goed pretstanden zullen er niet opzitten. Een FM2 heeft ook weinig knoppen en daar kon men zich ook prima mee redden.

Woudschim

Bericht door Woudschim » di sep 23 2008 8:54 am

Op een dslr wil ik toch op zijn minst een knop voor diafragma, sluitertijd diafragmacontrole en ISO hebben. Dat zijn er al meer dan er daar opzitten. :P

Nouja, even de reviews afwachten maar denk ik.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di sep 23 2008 9:02 am

Woudschim schreef:Op een dslr wil ik toch op zijn minst een knop voor diafragma, sluitertijd diafragmacontrole en ISO hebben. Dat zijn er al meer dan er daar opzitten. :P

Nouja, even de reviews afwachten maar denk ik.
Diafragma pas je aan via de lens. Wat is daar mis mee? Is trouwens ook niet meer dan logisch want het diafragma zit ook in de lens.
Sluitertijd pas je aan via een sluitertijdendraaiknop. Die zit er op.
Dan zal ergens nog wel een iso knop zitten.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » di sep 23 2008 9:46 am

Ik dacht ook al... 70mm standaardobjectief...

(Gelukkig met de diafragmaring waar hij hoort: aan het objectief, en zo weinig mogelijk toeters en bellen - à la F2)

Sensorformaat 30x45mm, 37,5 Mp...

Zouden de geruchten over een Nikon met grotere sensor ook wel eens waar kunnen zijn. Sensor van Kodak?

E.M. de Klerk

mikemix

Bericht door mikemix » di sep 23 2008 10:29 am

Pruimpit schreef:Tsja je hebt in ieder geval een Leica. Het merk heeft in het verleden wel een naam opgebouwd..
Dit was mij niet ontgaan, wellicht jou wel dat ik een R8 in bezit heb.

Hoop dat de optische en technische specs. van een ongekende kwaliteit zijn (voor Leica), vormgeving is iig al een gemiste kans.
Less is more, dat kan ook op een mooie manier.

De studio wordt het werkterrein voor deze Leica, ben benieuwd naar de prijzen.
Als ik een setje Hasselblad configureer met een digitale achterwand ben ik benieuwd hoe de investering zich verhoudt.....
Zou nog wel eens de laatste camera stuiptrekking kunnen worden.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di sep 23 2008 10:39 am

mikemix schreef: Dit was mij niet ontgaan, wellicht jou wel dat ik een R8 in bezit heb.

Hoop dat de optische en technische specs. van een ongekende kwaliteit zijn (voor Leica), vormgeving is iig al een gemiste kans.

De studio wordt het werkterrein voor deze Leica, ben benieuwd naar de prijzen.
Als ik een setje Hasselblad configureer met een digitale achterwand ben ik benieuwd hoe de investering zich verhoudt.....
Zou nog wel eens de laatste camera stuiptrekking kunnen worden.
Was me niet ontgaan hoor, envenals die F3, F4 en F5 :) . 20.000 euro voor het camerahuis. Wel duur.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di sep 23 2008 11:19 am

mikemix schreef:Hoop dat de optische en technische specs. van een ongekende kwaliteit zijn (voor Leica), vormgeving is iig al een gemiste kans.
Persoonlijk vind ik de vormgeving bijzonder fraai.
Alleen vraag ik me af of het ook lekker in de hand ligt, en ergonomisch allemaal juist is. Laast heb ik een linkje gezien van een oorlogsfotograaf met een Leica M8 die allerlei knopjes afplakte omdat anders te gemakkelijk onbewust verstellingen werden gedaan. Afgezien van de totaal willekeurige en onbetrouwbaar vreemde resultaten die er uit de camera kwamen.

EDIT:
Leica werkt nu kennelijk samen met Phase One. Meer op een nieuwe website van Leica:
http://www.s.leica-camera.com/

Verder:
http://en.leica-camera.com/photography/s_system/
Vriendelijke groet, Léon Obers

johan1967
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door johan1967 » di sep 23 2008 7:09 pm

mikemix schreef:

Proef ik hier iets van jaloezie? :cry:

Ik ken ook iemand op dit forum die kraaiend van plezier uitriep hoe geweldig z'n nieuwe 24-70 was, terwijl later bleek dat het om een kapot exemplaar ging. :?

Natuurlijk moeten we nog wachten hoe dit apparaat het gaat doen, maar ik vind het mooi dat een oud merk als Leica misschien weer helemaal terug is. Niet dat ik er ooit eentje zal aanschaffen overigens. Daarvoor is het een ietsje te duur. :shock:

Weef

Bericht door Weef » di sep 23 2008 7:10 pm

Crimineel mooi ding....

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”