Ervaringen met Lowepro Fastpack 200

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Ervaringen met Lowepro Fastpack 200

Bericht door Frans Keijzers » do okt 02 2008 10:40 am

Heeft iemand ervaringen met een Lowepro fastpack 200?
Ik heb een slingshot 100, maar wil ivm een betere gewichtsverdeling voor mijn nek/rug een fastpack 200 aanschaffen.
Groet, Frans

Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com

Jan

Bericht door Jan » do okt 02 2008 12:11 pm

afgelopen Dinsdag een Lowepro fastpack 200 gekocht bij Konijn €77,50.
gisteren op stap geweest 6 km gelopen in een natuurpark met het ding op mijn rug. In de tas een Nikon D80 met een 70-300 mm klaar om te schieten.
verder in de tas een tamron 17-50 een sb 600 flitser een ipod een mobiele telefoon,een fles water en wat boterhammen aan het eind v/d 6 km geen centje pijn. Voor een 62 jarige Nikon gebruiker niet gek toch. voor mij een ideale rugtas Frans.

gr Jan.

vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door vulture » do okt 02 2008 4:27 pm

voor mij hetzelfde verhaal als JAN. Bevalt uitstekend!

Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Frans Keijzers » do okt 02 2008 7:47 pm

Jan schreef:afgelopen Dinsdag een Lowepro fastpack 200 gekocht bij Konijn €77,50.
gisteren op stap geweest 6 km gelopen in een natuurpark met het ding op mijn rug. In de tas een Nikon D80 met een 70-300 mm klaar om te schieten.
verder in de tas een tamron 17-50 een sb 600 flitser een ipod een mobiele telefoon,een fles water en wat boterhammen aan het eind v/d 6 km geen centje pijn. Voor een 62 jarige Nikon gebruiker niet gek toch. voor mij een ideale rugtas Frans.

gr Jan.
Ik heb gezien dat de fastpack geen heupgordel heeft mis je dat niet?
Groet, Frans

Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon

Jan

Bericht door Jan » do okt 02 2008 10:19 pm

klopt er zit geen heupgordel bij maar ik heb er geen problemen mee tot nu toe vond hem prettig te dragen de schouderbandjes gleden niet af en begonnen ook niet te knellen. als je de hele dag de fastpack op de rug hebt zou het wel handig zijn misschien. volgens mij zit de heupgordel wel bij de fastpack 250 en 350.

gr jan

V70ORD5
Forumlid
Forumlid

Bericht door V70ORD5 » do okt 02 2008 10:19 pm

Jongens, en meiden, we moeten in deze tijd wel een beetje op de kleintjes blijven letten hoor.
kleintje

Als je teveel hebt, ken ik nog wel twee armen waaronder het verdeeld mag worden.

Heb zelf de 350 waarin in 17" laptop steek. Alles mooi bij elkaar als ik op vakantie ga. Ben ik eenmaal op bestemming gaat de laptop er uit en sjouw ik lekker met de backpack rond.

En nu we toch bezig zijn, dit kaartje lijkt me ook niet zo duur.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

Koert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Koert » do okt 02 2008 11:15 pm

Jan schreef:afgelopen Dinsdag een Lowepro fastpack 200 gekocht bij Konijn €77,50.

gr Jan.
Bij Kamera-Express 67, 50 had je voor iets anders kunnen gebruiken. :P

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr okt 03 2008 8:54 am

Best een behoorlijk prijsverschil. :shock: Zelf heb ik dat ook aan de hand gehad met mijn Slingshot 300, overigens aangeschaft via topfoto.be Dat scheelde zomaar €40!
Wat ik wel opvallend vind bij de Fastpack-serie is dat de verschillende types niet zo veel in grootte verschillen.
Als ik voor de keus zou staan,zou ik dan altijd voor het grootste model gaan. Heb je ook geen problemen bij een evt. NAS-aanval :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Frans Keijzers » vr okt 03 2008 9:47 am

Riemke schreef:Best een behoorlijk prijsverschil. :shock: Zelf heb ik dat ook aan de hand gehad met mijn Slingshot 300, overigens aangeschaft via topfoto.be Dat scheelde zomaar €40!
Wat ik wel opvallend vind bij de Fastpack-serie is dat de verschillende types niet zo veel in grootte verschillen.
Als ik voor de keus zou staan,zou ik dan altijd voor het grootste model gaan. Heb je ook geen problemen bij een evt. NAS-aanval :D
Mijn NAS- aanval begint nu echt door te zetten :D maar waar ik over twijfel is, de heupgordel bij Fastpack 200 zit die er niet bij en bij de Fastpack 250 wel.
Nu weet ik niet of je die vaak gaat gebruiken met lange wandelingen bv. de stadswandeling in Den Bosch op 12 okt.
Daar zit mijn twijfel kwa groote zijn de FP 200 en 250 gelijk.
Groet, Frans

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr okt 03 2008 10:02 am

Ik heb op de Slingshot 300 ook de heupgordel, had hiervoor de 200 en die had deze niet.
Vooral met langere wandelingen zals clubwandelingen vind ik die heupgordel echt een genot. Het haalt wat druk af van je schouder. Ik heb geen ervaring met de Fastpack, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat een heupgordel om die reden zeer prettig is.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

wijnands

Bericht door wijnands » vr okt 03 2008 10:28 am

Ik heb een flipside 300. Fijne tas alleen de heupgordel had breder gemogen, dat hebben ze gek genoeg pas op de 400 goed gedaan.

Jan

Bericht door Jan » vr okt 03 2008 5:31 pm

ja het prijsverschil met b.v camera top 100 (€55) vind ik ook groot. Maar de reden dat ik de Lowepro fastpack 200 bij konijn heb gekocht is de volgende.
de afstand Emmen den Ham is ongeveer 55 km daar kwam bij dat ik graag wat foto's en een paar filmpjes wilde nemen met de D90 want dat word waarschijnlijk mijn opvolger voor de D80. Had van tevoren gevraagd was geen probleem dus kon ik even spelen met de D90 (had een sd kaartje meegenomen) en om eerlijk te zijn was dat mijn belangrijkste reden om even naar den Ham te rijden. Ik ben er wel uit want ik vind de filmfunctie erg fijn, en de foto's zijn beslist niet minder dan uit de D80. Vooral de hoge iso waarden bij slecht weer binnen foto's met iso 3200 ziet er niet verkeerd uit. Wacht nog wel even want de prijs zakt nog.

gr Jan

Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Frans Keijzers » vr okt 03 2008 5:54 pm

Ik heb net de Lowepro Fastpack 250 besteld bij camera top 100 (€75) dat de Fastpack 250 een heupgordel heeft, dat heeft toch de doorslag gegeven.
Groet, Frans

MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MartijnM » vr okt 03 2008 6:32 pm

Pas wel op met (veel) (regen)water! Ik heb zelf de Fastpack 350 en die is twee weken geleden volledig doorgeregend. :x Het water druppelde onder uit de tas... De body en twee objectieven behoorlijk nat geworden. Gelukkig kunnen mijn Nikon spulletjes wel wat hebben. Ik wist dat de Fastpack serie niet 'All Weather' is, maar dit had ik niet verwacht... :?

Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...

Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Frans Keijzers » vr okt 03 2008 7:54 pm

MartijnM schreef:Pas wel op met (veel) (regen)water! Ik heb zelf de Fastpack 350 en die is twee weken geleden volledig doorgeregend. :x Het water druppelde onder uit de tas... De body en twee objectieven behoorlijk nat geworden. Gelukkig kunnen mijn Nikon spulletjes wel wat hebben. Ik wist dat de Fastpack serie niet 'All Weather' is, maar dit had ik niet verwacht... :?

Mvg,
Martijn
Bedankt voor de tip Martijn ik zorg dan wel dat ik iets van een plastic tas bij me heb.
Groet, Frans

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”