Picture Town Nikon's upload page

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
BUG322

Picture Town Nikon's upload page

Bericht door BUG322 » do okt 09 2008 2:27 am

Hallo ik wilde even melden dat NIKON nu in samenwerking met flickr een upload site gemaakt heeft deze heet Picture Town.
Hier heb je de beschikking over 2GB upload ruimte.

Ik heb me er vanavond maar aangemeld uit verveling van de gesloten NIKON CLUB :)
Dus even een snelle tutorial

http://www.mypicturetown.com/pictureBank/Top_en_GB.do

Je meld je aan met je email adres en zelf verzonnen passwoord waarna je je email bevestigd in je inbox
En dan kun je inloggen
Afbeelding

Hierna maak je je album aan en ga je foto's uploaden de uploadsoftware werkt nog niet helemaal optimaal aangezien je hem telkens opnieuw moet installeren maar het werk. Je duikt je map in en wijst je foto's aan Waarna ze worden geupload je kunt het hele proces volgen.

Afbeelding

en voila daar staan ze dan

klik op een foto die je wilt uploaden het kadertje word geel en druk dan op info in de menubalk boven.
Afbeelding

Er verschijnt nu een info venster in dit venster kun je het gewenste formaat aanklikken en dan kopieer je de bovenste image link.
(de onderste is voor blogs)

Daarna plaats je dat tussen de image tags die in dit forum gebruikt worden en je foto is geplaatst

Afbeelding

En zo plaats je een foto mbv Nikons nieuwste foto upload site

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Picture Town Nikon's upload page

Bericht door Patrick » do okt 09 2008 3:01 am

Komt er toch nog wat goeds van de storing... Goed initiatief Bug!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

BUG322

Bericht door BUG322 » do okt 09 2008 7:57 am

Thnks :)

Oja het misschien wel bijzondere aan deze site is dat hij ook RAW aankan.

groetjes

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » do okt 09 2008 7:59 am

PatrickP schreef:Komt er toch nog wat goeds van de storing... Goed initiatief Bug!
Deze site is al eens eerder gemeld hier op het forum, ik probeerde mij net aan te melden en ik bleek al " lid" te zijn. :lol: :lol: :lol: :lol:
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;

Daniël

Bericht door Daniël » wo aug 05 2009 8:49 pm

Even een oude topic omhoog halen (gevonden via zoeken).

Wie gebruikt picture town? Ik meen dat Flickr sneller is met uploaden.
16 foto's duurt een eeuwigheid in vergelijkin met andere site's (ligt natuurlijk ook aan je verbinding).

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » di aug 18 2009 5:40 pm

Als je het hebben van account en het opgeload hebben van enkele foto's schaart onder "gebruiken", dan: ja! Ik gebruik MyPictureTown en het zo traag als dikke stroop. Het idee is goed en het rechtstreeks kunnen uploaden vanuit ViewNX en Nikon Transfer is ook leuk, maar beiden gaat traag. Het bekijken van foto's op de site gaat traag. Het bekijken van foto's op de iPhone app gaat traag. Vanuit iPhoto kan ik rechtstreeks uploaden naar Flickr en dat werkt veel soepeler. Ik begrijp werkelijk niet waarom Nikon dit op zo'n knullige manier op de wereld zet. Er wordt ook niet aan verbetering of uitbreiding gewerkt. Ik heb al vanaf het begin een Gold-account dat op termijn betaald zou moeten worden, maar de zaak lijkt behoorlijk statisch.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”