NPS service

Discussies over ons favoriete merk
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

NPS service

Bericht door Hans Braakhuis » vr okt 06 2006 11:36 am

Begin deze week was de NPS pagina van Nikon Nederland nog niet geheel gevuld. Nu wel.

"De enige voorwaarde waaraan u moet voldoen is dat u of uw bedrijf minimaal twee Nikon Pro camera’s en drie Nikon Pro objectieven per fotograaf moet bezitten. In de rubriek Service leest u alles over het grote aantal diensten en services van NPS."

Pro camera's zijn nu de D2's en de D200.

Hier staat wat de NPS voor u als professionele fotograaf kan doen:

http://nps.nikon-nl.nl/nl/02_01_00_leis ... ektrum.php

In het kort:

48-uurs reparatiedienst
vervangende apparatuur
voordelige product aanbiedingen
het NikonPro Magazine is dan gratis
toegang tot speciale NPS website
gratis lenen van apparatuur
gratis product en software trainingen
gratis controle en schoonmaken van de apparatuur
een programma met seminars, workshops en lezingen

en tot slot een naam kaart:

Afbeelding

Marc

Bericht door Marc » za okt 07 2006 10:45 am

En hoe is dat voor België?
En geldt dat ook voor wie "nog" analoog fotografeerd?
Ik heb 2 x F5 en 1 F100.

Marc

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » za okt 07 2006 11:45 am

ik heb al jaren een NPS pas. Maar voor de 18-200 geen 48 uur reparatie, deze reparatie zal zeer lang gaan duren, geen vervangende lens. :cry:
Na 2 weken is de lens nog niet eens in behandeling genomen.
Dus je kan wel een pro body hebben. Als je net een wat mindere lens op hebt zitten heb je niets aan die pas als net die lens stuk gaat.

Ik heb ook besloten dat deze lens eruit gaat. Hij is te kwetsbaar.

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » za okt 07 2006 12:28 pm

wil schreef:ik heb al jaren een NPS pas. Maar voor de 18-200 geen 48 uur reparatie, deze reparatie zal zeer lang gaan duren, geen vervangende lens. :cry:
Na 2 weken is de lens nog niet eens in behandeling genomen.
Dus je kan wel een pro body hebben. Als je net een wat mindere lens op hebt zitten heb je niets aan die pas als net die lens stuk gaat.

Ik heb ook besloten dat deze lens eruit gaat. Hij is te kwetsbaar.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het een goede keus dat je hem weg doet ;)

Is ook geen Pro lens, dus ik vind het wel een beetje logisch dat ze hem niet binnen 48u repareren, maar naar de 'gewone' reparateur doen...

Ciaoo!

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » za okt 07 2006 12:29 pm

Kom je met een

F100 - D200 - 70-200mm 2.8 Vr - 17-55mm 2.8 - 105mm 2.8 micro

ook al in aanmerking?! Kan 't niet echt vinden..

Ciao!

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » za okt 07 2006 12:52 pm

Joost Wouters schreef:Sorry dat ik het zeg maar ik vind het een goede keus dat je hem weg doet ;)

Is ook geen Pro lens, dus ik vind het wel een beetje logisch dat ze hem niet binnen 48u repareren, maar naar de 'gewone' reparateur doen...

Ciaoo!
Had wel wat service verwacht. Alle medisch fotografen konden NPS lid worden.
Ze moeten dan wel duidelijk vermelden dat de service alleen voor de pro apparatuur geldt.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

18-200 Vroemmmmmmmmmmmm......................

Bericht door George Fennes » za okt 07 2006 1:59 pm

Wil, ik ben zelf ook geen voorstander van de 18-200 VR, eigenlijk vindt ik het Nikon onwaardig om zo'n product op de markt te brengen.
Ik heb eens een foto gezien van de 18-200 VR, iemand had deze lens gestoten. Hij was totaal door de midden gebroken, wat niet verwonderlijk was omdat er 2 of 3 miniscule staafjes het ene onderdeel met het andere verbonden, deze waren afgebroken.
Toen had deze lens voor mij al afgedaan afhankelijk van het feit dat ik de obtiek in 18mm en 200mm bij volle opening gewoon slecht vindt.
Maar dat is mijn mening, anderen zullen er waarschijnlijk wel anders over denken, maar ik denk dat je beter naar de wat professionelere lenzen kan gaan als je dat financieel kan behappen natuurlijk en anders wat langer doorsparen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » za okt 07 2006 3:23 pm

Optisch komt de lens er wel goed uit in diverse testen. Volgens Ken Rockwell is de Nikon 18-70 en de Tamron 18-200 slechter.
De gebroken lens wordt ook door hem genoemd. Maar hij vindt dat je iedere zoom kapot krijgt bij flink stoten. Die gebroken lens viel wel van 1,5 meter gemonteerd op body.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

18-200

Bericht door George Fennes » za okt 07 2006 4:32 pm

De gebroken lens waar jij het over heeft is waarschijnlijk een andere dan waar ik het over heb.
Toen de 18-200mm VR pas uitkwam stond er een ervaring van een fotograaf in een fotoblad die met de lens gemonteerd op de body met de halsband achter een stoelleuning bleef hangen en daardoor de camera met lens op de grond viel. Dat is hooguit 75cm.

Als ik op PhotoZone de 18-200 van Nikon aanklik zie ik dat bij volle lensopening bij 18mm de vignettering vrij hoog is.

De CA waarde ook niet om over naar huis te schrijven.

En het scheidend vermogen naar de hoeken over het algemeen bij volle opening bedroevend is.

Voeg daarbij dat de lens uitzakt als je hem naar beneden houdt en inschuift als je hem omhoog houdt.

Dan de constructie, dat je van het ene moment op het andere niet een maar twee lenzen heb, waarbij je met alletwee niet kunt fotograferen.

Dan zeg ik jammer, dit had beter gekunt.

Dat een lens op één punt een steekje laat valle oké, maar op zoveel verschillende terreinen, dan is voor mij de lol er gauw van af.

Misschien ben ik wel te veeleisend, maar mijn lens zal het niet zijn en waarschijnlijk ook nooit worden.

Ik denk dat Nikon deze lens beter 100 euro duurder had kunnen maken, maar dan met betere specificaties en degelijker.

Maar ook dit is weer mijn mening.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » zo okt 08 2006 7:33 am

Joost Wouters schreef:Kom je met een F100 - D200 - 70-200mm 2.8 Vr - 17-55mm 2.8 - 105mm 2.8 micro ook al in aanmerking?! Kan 't niet echt vinden..Ciao!
Gewoon proberen. Maar ik denk dat als je NU probeert lid te worden dat je de pro camera's van NU moet hebben.
Pro camera's zijn nu de D2's en de D200.
Laat je hier horen wat het wordt?

SPIKE

Bericht door SPIKE » zo okt 08 2006 1:34 pm

Mensen laten we wel zijn, over het NPS gebeuren, dit is voor de meeste van ons niet weggelegd.
Je moet minimaal twee Nikon Pro camera’s en drie Nikon Pro objectieven per fotograaf bezitten. Dan ga ik er vanuit dat deze Pro camera’s in Nederland worden gerepareerd.
Zo ja wat doen deze technische mannen / vrouwen de rest van de tijd? De rest van de niet professionele apparatuur word naar Duitsland gestuurd.
:evil:

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » zo okt 08 2006 1:46 pm

SPIKE schreef:Zo ja wat doen deze technische mannen / vrouwen de rest van de tijd? De rest van de niet professionele apparatuur word naar Duitsland gestuurd.
de pro apparatuur repareren maar dan niet binnen 48 uur. :wink:
En volgens mij doen ze toch ook een heleboel zelf. Mijn 18-200 is nog niet in behandeling genomen hoor ik als ik opbel. Anders was hij toch meteen opgestuurd naar Polen. (daar doen ze niet pro spul, niet in Duitsland).
Ze gaven aan dat ze het zo druk hebben dat er nog niet aan mijn lens was toegekomen.

Marc

Bericht door Marc » zo okt 08 2006 1:48 pm

De F6 is ook een PRO-camera van NU hé.
En de F5 is nog niet zo lang uit productie.
Maar ik zal het eens gewoon proberen.

Marc

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di okt 10 2006 7:22 am

SPIKE schreef:Mensen laten we wel zijn, over het NPS gebeuren, dit is voor de meeste van ons niet weggelegd.
Je moet minimaal twee Nikon Pro camera’s en drie Nikon Pro objectieven per fotograaf bezitten. Dan ga ik er vanuit dat deze Pro camera’s in Nederland worden gerepareerd.
Zo ja wat doen deze technische mannen / vrouwen de rest van de tijd? De rest van de niet professionele apparatuur word naar Duitsland gestuurd.
Je hebt vast nog niet het artikel hierover in het laatste clubblad hierover gelezen, waar verteld wordt wat ze in Beverwijk allemaal wel niet doen.

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » di okt 10 2006 8:07 am

Hans Braakhuis schreef:Je hebt vast nog niet het artikel hierover in het laatste clubblad hierover gelezen, waar verteld wordt wat ze in Beverwijk allemaal wel niet doen.
geloof toch dat ik maar lid moet worden dan alleen forum te lezen :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”